2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Mr Edholm skrev:Mina djupaste sympatier....
Men hur menar du med att du bara har 41 dagar lång sommar...
Man kan få välja mellan böter eller eve fängelse i norge....
Last edited:
2fast4hjo skrev:Man kan få välja mellan böter eller eve fängelse i norge....
Liz Gxs-R skrev:enligt den N. polisen så har jag körte 127km/tim på 80 väg, och i N. har dom att man blir av med kortet om man kör 20km för fort...
Jag vet att jag kommer att få över 5000Nkr i böter...
men som att jag inte erkände så kommer det bli rätte gång om det...
det finns en film som polisen har filmat som jag såg när dom tog mig...
men när jag var på förhör (hos S. polis) innan jul så ringde jag till den N. polisen och ville ha en kopia av filmen... jag snackade med fyra olika poliser men ingen viste något om någon film...
senare i dag så ska jag ringa till N. polis och se om dom har någon film och även till min advokat och så till S.polis för att se om jag kan få rättegången i S.
/Liz
Liz Gxs-R skrev:41 dagar kvar innan denna sommaren är över för mig...
och det är den norska polisen som förstör den för mig...
Rycker du också in 4 Juli, som jag? Trodde jag var ensam om att ha kort ledig sommar... :
:
Liz Gxs-R skrev:enligt den N. polisen så har jag körte 127km/tim på 80 väg, och i N. har dom att man blir av med kortet om man kör 20km för fort...
Jag vet att jag kommer att få över 5000Nkr i böter...
men som att jag inte erkände så kommer det bli rätte gång om det...
det finns en film som polisen har filmat som jag såg när dom tog mig...
men när jag var på förhör (hos S. polis) innan jul så ringde jag till den N. polisen och ville ha en kopia av filmen... jag snackade med fyra olika poliser men ingen viste något om någon film...
senare i dag så ska jag ringa till N. polis och se om dom har någon film och även till min advokat och så till S.polis för att se om jag kan få rättegången i S.
/Liz
Liz Gxs-R skrev:41 dagar kvar innan denna sommaren är över för mig...
och det är den norska polisen som förstör den för mig...
ja det ser ju inte ljust ut för mig...Arctic#1 skrev:Hej! jag kollade lite hva som hander vid 127km/t....det blir inte fangelse, men du ar nara det hander vid 131km/t. bøtesbeloppet blir mera enn 7800nkr.perioden utan kjørkort ar 5-8 månader....
Ta ej dessa uppgifter som hela sanningen eftersom jag hittade det på internett....
Kalla: http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=529&pub=1&sub=5
Stå på bara!
hade jag erkännt så ska länsstyrelsen bestäma hur länge jag hade bilvit av med det i sverige...Froven skrev:Tror inte det var något genidrag att inte erkänna på plats i Norge.
Om man erkänner där, drar polisen kortet på plats. Sedan åker man direkt till polisen i Sverige och förlustanmäler kortet. Strax har man ett nytt KK på posten. Sedan tar det en evinnerlig tid innan de Norska kvarnarna malt färdigt och de finner det lämpligt att lämna över kkindragelsen till de svenska myndigheterna. Då har det gått så lång tid att indragelsen bör vara över, och det "enda !!!" man straffas med är BÖTER på norska .
//P
är du hundra på det...Tudor_66 skrev:Glöm det där, du kan få sitta av tiden, men boten ska betalas endå...
Jag har provat den lösningen...
jo jag vet... för en annan ska hände tio dagar innan detta och det skulle bli 6000 i böterTudor_66 skrev:Et tips, ta ingen rättegång, dom har nog tort på fötterna dom där. Man kommer ingen väg med norska polisen, det vet jag av egen erfarenhet, jag är norsk.. I Norge har dom nu höjt bötesbeloppen så mycket så att även polisen protesterade och tyckte det var åt skogen för dyrt.. Har du kört 127 på 80 väg, då kan du nog räkna med att sälja hojen för att ha råd att betala ut dig. inte för att vara taskig, men räkna med att det blir inn i helvete dyrt, dom nya bötesbeloppen innfördes bara för några månader sen, 5700 som någon sa här, det är bara småpengar idag..... Tycker synd om dig....
Zana skrev:Fan va sjukt...
Norge är vidrigt!
Dom som är så jävla rika... Jävla svin...
Liz Gxs-R skrev:enligt den N. polisen så har jag körte 127km/tim på 80 väg...
Ernst skrev:Verkligen synd! Jag läste igenom hela tråden o fann bla att du erkänt på plats i Norge? Stämmer det ? för då är dina chanser att klara dig ur detta noll.
Det som annars skulle varit plättlätt! Jag har en hel bunt med delgivningslappar från Norges polis hemma. Pg a en del påstådda trafikförselser. De har to m lovat mig fängelse per brev! Året var 1999 o jag väntar fortfarande på att de ska komma o hämta mig..
Säg mig hur ligger det till?
/E
UrbanTiger skrev:Utan bevis (filmen) eller erkännande så ska väl inte länsstyrelsen göra ett skit med ditt körkort.
5.000Nok i böter låter billigt... Hört talas om värre summor.
Hoppas det löser sig på bästa sätt.
Mackz skrev:Jag har en kompis som blev av med kortet i tyskland, polisen tog det + böter på plats. Sedan fick han tillbaka det när han körde över gränsen.
Obs! Han fick endast köra kortaste vägen till Sverige och hämta kortet i travemünde innan han rullade på båten.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|