North bike, bra eller dåliga.

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Ort
långtbortistan
Hoj
Ridley!?
Då var det dags att äntligen köpa en hoj efter 1 1/2 år utan. Jag ska evuntuellt köpa en flångny bmw 1000rr. Nu behöver jag lite hjälp med åsikter om butiken, som initialt verkar kalasbra. Så erfarenheter från North bike i Sundsvall, bra som dåliga behöver jag hjälp med. Förvisso skulle jag kunna köpa här i sthlm men fick mindre bra mottagande så jag styr kosan norröver där jag fått ett mycket bra intryck.
 
Last edited:

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Ort
Vaxjo
Hoj
Mt07-15
Köpte min s1000rr av Andreas hos dem. Grymt nöjd, han har varit bra hela vägen. Även hjälpt mig med en rekl. jag hade
 

Gascreek

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Timrå
Hoj
BMW K1300S -11
Har bara bra erfarenheter av Northbike. Har köpt 2 hojjar + diverse prylar där. Alltid servicevänliga och det verkar aldrig vara nått större bekymmer att lösa "problem". Kan bara plussa....
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Ja våra kära varuhus i sthlm verkar ju inte allt för intreserade av att sälja hojar. fick fan kämpa hårt för att köpa min förra hoj på ava för 2 år sedan. säljaren orkade knappt lämna disken för att gå och titta vilken cyckel det var jag var intreserad av.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ja våra kära varuhus i sthlm verkar ju inte allt för intreserade av att sälja hojar. fick fan kämpa hårt för att köpa min förra hoj på ava för 2 år sedan. säljaren orkade knappt lämna disken för att gå och titta vilken cyckel det var jag var intreserad av.

Det var ju just det som var det fina i kråksången, TS var ju från Långtbortistan och slipper dribbla med sthlms kanonaffärer! :yoparty
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Northbike är nog det bästa du kan hitta service vis :)

Bor själv nära dem och är där iaf en gång i månaden!

De frågar alltid om man behöver hjälp minst 1½ gånger under besöket och prylar till hojen är aldrig något problem!

Samt att de har ett sjukligt stort utbud av motorcyklar vilket är roligt :fakta
 

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Northbike är nog det bästa du kan hitta service vis :)

Bor själv nära dem och är där iaf en gång i månaden!

De frågar alltid om man behöver hjälp minst 1½ gånger under besöket och prylar till hojen är aldrig något problem!

Samt att de har ett sjukligt stort utbud av motorcyklar vilket är roligt :fakta
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag känner flera Stockholmare som köpt BMW därifrån. Ingen har ångrat sig.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Jag har köpt hoj där. Två dagar senare fick jag den hemkörd till Stockholm, det ingick i priset. Trevliga att ha och göra med och bra service
 

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia Tuono-18
köpte min hoj där då mc-varuhuset inte visade någe intresse av att sälja,
servade även där, mkt billigare, funka kanon!
 

midas

smiskar asfalt igen
Gick med
9 Jan 2009
Ort
Tyresö
Hoj
BMW S1000RR -11 , Gixxer 1000 K6, CBR 900 RR -96 *såld*
helt super, jag blev strandad i sundsvall en morgon för nåt år sen då mitt bakdäck som jag trodde skulle hålla hela vägen till stockholm gav upp. supertrevlig service och väldigt bra bemötande. att jag fick hjälp var ju bara en bonus ha ha :tummenupp köper gärna hoj där vid nästa byte.
 

Gascreek

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Timrå
Hoj
BMW K1300S -11
Blev en kanonhelg hos northbike, tror fasiken jag provkörde allt utom adventurehojjar.
Fanns 30+ demohojjar. Blir nästan sugen på att dra upp till Umeå nästa helg för att fortsätta provningen.
Provkörde allt från Kawa 1400 till Goldwing :D. Grymt smidig hoj den där Goldwingen, seriöst!
Det bästa var nog när man frågade hur länge man fick köra, svaret blev: Ut o ha kul, kom tillbaka när du är klar....
Avslutade dagen med en tur upp mot Sidsjön med den fetaste HD:n...
För er i Umeå regionen, hoppas ni får lika stort utbud som i Sundsvall. Klart värt ett besök.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har ej handlat där men de gånger jag haft dialog har dom varit kanon att ha & göra med.
Jag är nyfiken på hur dom skickar hojarna? Ngn som vet?
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Har ej handlat där men de gånger jag haft dialog har dom varit kanon att ha & göra med.
Jag är nyfiken på hur dom skickar hojarna? Ngn som vet?

Dom skickade min på pall. Rejäl sak. Två dagar efter jag pröjsat så svängde det fram en lastbil o lastade av pärlan. :tummenupp
 

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Ort
På rätt ställe
Hoj
250 excf -07
Det bästa var nog när man frågade hur länge man fick köra, svaret blev: Ut o ha kul, kom tillbaka när du är klar....

...därav att man fick vänta som satan på de populära hojarna.. Fast inte lika dåligt som jag var med om på en annan demodag då en dumåsna fick för sig att prova en hoj i 3h!
 

Gascreek

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2011
Ort
Timrå
Hoj
BMW K1300S -11
...därav att man fick vänta som satan på de populära hojarna.. Fast inte lika dåligt som jag var med om på en annan demodag då en dumåsna fick för sig att prova en hoj i 3h!

Under lördagen var nästan alla hojjar inne, därav svaret från killarna som höll bok. Det var ju lite regn... Var lite bättre omsättning på hojjarna under söndagen. Då tog man ingen längre sväng än 30 minuter.
 

mojja83

Guest
Fy fan vad kul det är att läsa om ett företag som bara får bra respons. Nästan så att man får lust att posta tråden till dom..

Good work boys..
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Bara gott att säga, servat mina hojar där och kommer fortsätta med det.
Även hyrt hoj, köpt lite kläder, testat mängder av democyklar, förhandlat lite vid ev byte, och jag har ingenting att klaga på, mycket bra service i butiken.:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top