Northbike i Sundsvall - oärliga säljare?

Status
Ej öppen för fler svar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Blir man bemött så i en affär, går man aldrig dit igen:dummer:zpy en kund kanske spelar ingen roll men......... tillslut så! Hur dum kan man vara?

:tummenupp Vissa kunder vill man kanske ändå inte ha tillbaka men problemet är ju att dom där kvinnorna sedan berättar åt sina vänner om den hemska butiken och sedan går djungeltelegrafen vidare till ytterligare några presumtiva kunder.

Nej, att behandla kunderna så där funkade kanske för 50 år och en gammal etablerad firma kanske överlever pga stammisarna som han behandlar väl. Men idag finns det för många alternativa inköpsvägar så det där håller inte i längden.

Sen håller jag inte med dom som säger att kunden alltid har rätt. Man ska i största mån behandla kunden på det viset men det finns gränser och vissa kunder kan gott få veta att dom inte är välkomna.
 

nordicbiker

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Norr om Stockholm
Hoj
KTM 690 Enduro + någon annan hoj för gamla gubbar...
Tilbaks till KTMen!

Stor tillfälle att jag gå in här på sporthojs forum, hitta den här inläggen och allt bara två timmar efter jag var inne hos Northbike i Sundsvall! Jobba över hela Sverige som servicetekniker och har vanan att besöka lokala mc handlare om jag har tid för att titta lite.

Det stå (fortfarende?) en KTM 950 SMR inne hos Northbike Sundsvall! Jag satte mig på den för att känner lite på körställningen, betyder inten "SÅLD" tavla på hojen. Och tror jag kommer ihåg att pristavlan satte kvar, för att jag reagerade på att den har gått mindre kilometer som i hela sin liv som jag bruka köra innom ett år!

Märkligt, eller?
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
:3freak:3freak
Lite offtopic:
Tycker inte att du skall titta på 950SMR om du vill ha hypermotard (om du menar ducatis?). 950SMR har sina roliga sidor men den har trots allt förgasare. Är du inte hemma på att skruva med dessa så kanske det skall undvikas. Fick aldrig min att gå riktigt fint med moddarna jag hade på (iofs självvalda moddar men ändå). Sålde den och köpte en 990SMR -11 (den sista riktiga R modellen!). In med 990SMR i din egen laptop och den funkade kanon! är en enorm skillnad enligt min åsikt. Körde dem båda i 2 säsonger och kan endast säga att 990SMR är mycket roligare och känns mycket stabilare.

Mitt tips är alltså att du skall titta på 990SMR med INNAN -12 modellerna istället för hypermotard. 2012 och framåt är snikmodeller vilket jag blev väldigt besviken på. 2011 och tidigare har sjukt mycket bättre utrustning. 2012 är en vanlig SM där dom smällt på R klistermärken (och satt på ABS).

Har du frågor om dessa två modeller så skicka PM. Har kört och skruvat ned dem båda :)

? Vad menas med "sista riktiga R modellen"? Är den nya ingen äkta R? Av vilken anledning? ABS är väl snarare en fördel än nackdel? Im confused
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har arbetat som säljare mot konsument i många år och det finns inget värre än kunder som själva sätter näsan i vädret säger "kunden har alltid rätt". I nio fall av tio har dom ingen j-a aning om hur saker och ting fungerar, vare sig produkten dom köpt eller konsumentköplagen som dom (felaktigt) hänvisar till.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Då säljare och köpare (TS) har rett ut saken och trådens titel därmed blir lite felvisande till butikens nackdel stänger jag tråden nu.
Det blir inte bra att den lever vidare högt upp i forumet med den titeln fast det är utagerat.

Mvh Peter
Moderator
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top