Norton Antivirus "kaka"

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
jag har tänkt fuska med norton, det är så att det har gått ut & jag måste förnya det. det räcker inte med att avinstallera det & installera om det, för nånstans så har norton lagt ut nå så han känner igen att det har funnits. Vet nån vad man ska ta bort för att få en "ren & ny" installation av norton igen, och vars den finns...........
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Vet inte riktigt, men du får börja med registret och radera allt som har med norton/symantec att göra (akta bara om du använder flera nortonprodukter)

R: du har PM ;)
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Allt skräp kan ligga under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\INTEL\LANDESK eller HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec

Sök i registryt på SYMANTEC, NORTON, INTEL samt LANDESK.
 

Osmium

Don't follow me, I'm lost too...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kalmar
Hoj
Yamaha
andersbrink skrev:
Allt skräp kan ligga under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\INTEL\LANDESK eller HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec

Sök i registryt på SYMANTEC, NORTON, INTEL samt LANDESK.
Det brukar aldrig funka.
Om dom lägger licensuppgifterna i registret lär dom knappast använda något som kan accosieras med företaget eller produkten. Det vore att göra det lite för enkelt för folk som vill trixxa lite. Tro mig jag har försökt förlänga många trial verisoner på det sättet men har aldrig lyckats.
Nä, det är nog enklare att ta hem en ny uppgradering. Finns på DC++, Bit Torrent, m.m.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Använder man Spybot S&D "TeaTimer" ser man även var Symantec försöker "ratta" i registryt, fast då lär man installera det på ren dator. Det finns även "trackers" för registryt så att man kan göra en "diff" på utförda ändringar - även det ska man göra på en ren dator.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Vet att man kan fuska med Norton Internet Security genom att dra ur nätverkssladden eller inaktivera uppkopplingen eller likn. och sen välja att regga via telefon och sen köra några cracks hit och dit. Kanske funkar på Antivirus också? Annars funkar Norton Antivirus 2002 att installera om och om igen :) (Har inte kommit så långt att jag behövt fixa mitt 2004 än)
 

c0la

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Skrotad
Nisse Järnet skrev:
Vet att man kan fuska med Norton Internet Security genom att dra ur nätverkssladden eller inaktivera uppkopplingen eller likn. och sen välja att regga via telefon och sen köra några cracks hit och dit. Kanske funkar på Antivirus också? Annars funkar Norton Antivirus 2002 att installera om och om igen :) (Har inte kommit så långt att jag behövt fixa mitt 2004 än)

Alla NAV går att avinstallera & installera igen så får du 1 nytt år (om vi bortser från 2004:an som gjorde att jag fick formatera :mad: ).
 

Sharadkingboy

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2004
Ort
vbg
Hoj
nada
du har tur

R1 Uffe skrev:
jag har tänkt fuska med norton, det är så att det har gått ut & jag måste förnya det. det räcker inte med att avinstallera det & installera om det, för nånstans så har norton lagt ut nå så han känner igen att det har funnits. Vet nån vad man ska ta bort för att få en "ren & ny" installation av norton igen, och vars den finns...........


För det du säger lär även innebära att du inte har behövt att formatera/installera om din dator på ett år (experience time) är väl det.?!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top