Det börjar ta sig, från "skogsvrak" till skinande på en vecka. Mina händer är fullständigt trasiga efter denna rundan men det var värt det, hojen är jättefin nu. Är en speciell känsla att köra den igen efter alla år, njuter i fulla drag!
Skadorna på högersidans kåpa efter att någon tappat den försvann ganska bra efter lite rejäl handpolish. Lyckades även böja tillbaka bromshandtaget som var böjt nån cm och hängde lite slakt.
Blankt
Börjar ta sig även här.
Kvar att göra är bytta gaffelolja, lacka grenrör/avgasrör, styrlager samt att rengöra kolvarna i samtliga ok. Saker som behövs är gummiplupparna i ramen så inte hålen lyser, toppkåpa samt lite diverse skruv och mutter.
Måste säga att jag är lite förvånad att det blev så bra, jag har endast använt produkter från Biltema.
Om du har manual så kan vi fixa det tillsammans i vårat garage (jag har synkklockor) annars snacka med EBOS på Lundavägen.
Någon som har tips på någon som kan lacka grenröret i Malmö-trakten?
Jag vet inte hur det är med pulverlack, är det så man gör om någon här kanske vet?
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |