Notifikation vid svar av GB-inlägg

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
När någon svarar på ett gästboksinlägg jag gjort i sin egen gästbok så blinkar det ju en notifikation, men till skillnad från de andra som inte slutar förens jag faktiskt har kollat inlägget så slutar denna direkt när jag går vidare till en ny sida.
Det är ju lite surt då man ofta sitter och surfar runt på forumet och missar att det blinkar till, har man då ett par olika konversationer igång med folk så är det inte helt enkelt att hålla koll på vart det har svarats.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
+1

Vore trevligt om detta åtgärdades. Kan bli rätt många GB-inlägg kors o tvärs, och att backa en sida i browsern hjälper inte heller

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kommer byta hela den där "skiten" sen.

Byter till vBulletins egna system för gästboksinlägg m.m. Det betyder tyvärr att alla inlägg som finns idag går förlorade.

Men där finns mer funktioner som rör just att få meddelanden om saker och ting.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kommer byta hela den där "skiten" sen.

Byter till vBulletins egna system för gästboksinlägg m.m. Det betyder tyvärr att alla inlägg som finns idag går förlorade.

Men där finns mer funktioner som rör just att få meddelanden om saker och ting.

Kanon.
En till sak jag har lagt märke till är att inte alla citat visas under "Visa svar"
Flera svar jag hittat av en slump, trodde först det hade att göra med att citat ur tex OT inte visas men så va de inte heller då jag ser citat från vissa trådar där och ibland dyker det inte upp något alls.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag tror det kan ha och göra med att en del inte rent av alltid klickar på "citera"-knappen, utan på något annat sätt citerar. För i ett citat måste inläggs-ID följa med för att funktionen "Visa Svar" ska fatta det.

Så ge alla som citerar fel skäll :) Jag har fått nog med skäll idag. Puh!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag tror det kan ha och göra med att en del inte rent av alltid klickar på "citera"-knappen, utan på något annat sätt citerar. För i ett citat måste inläggs-ID följa med för att funktionen "Visa Svar" ska fatta det.

Så ge alla som citerar fel skäll :) Jag har fått nog med skäll idag. Puh!

Fått två citat av blacktriple idag som inte dykt upp på min lista, ska ta o skälla på honom o säga te han o lära sig forumet :D

Edit:
Det ser ju rätt ut iaf :confused:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5402403&postcount=828

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Hmm, jadu. Det stämmer ju. Vad dumt. Hoppas det inte är för mycket sådant där, för då har ju jag oxå missat massa svar isåfall!

Det kan nog fixas till versionsbytet av SH's plattform som ska ske senare.

Jag vet att jag stött på samma sak tidigare o funderat en skvätt men sen glömt bort o nu hände de som sagt igen.
Det är ju citaten man kollar över mest för o se ifall man fått nåt nytt, prenumeration har ju en tendens att bli lite väl mycket ifall många skriver i nån tråd.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO