nsf, nsr eller tzr?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Huck skrev:
Jag har tänkt att införskaffa mig en 125a till våren och jag har kollat runt lite och Honda nsr, nsf och Yamaha tzr 86-92 är ju iaf i rätt prisklass.

Men hur går dom olika maskinerna? Går nsf:en lika bra som nsr och tzr? nsf:en är ju lite äldre men ändå.

Hur är accet i dom? toppfart? (strypt)

/Huck

jag är riktigt nöjd me min TZR... den kommer gå som en klock när ja bytt vevlagret... du kan få köpa den till våren..

skicka PM om du e intereserad... bilder finns

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Huck skrev:
Men hur är NSF:en?

Jag hittade denna http://www2.blocket.se/view/1632880.htm?l=0&c=1&city=0 och den verkar ju fin, jag mailade han och han sa att den toppade 150 och hade bra vrid

Fast tzr är ju grym med.

kallas inte den där för ns125f ??
om jag inte har fattat helt tokit så är det ns125r å nsr125r två helt skiljda cyklar är finns det ens en nsf?? är det inte NS125F??

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Hammet skrev:
har kört mot en rg125 gammla modellen som är väl ganska likvärdig med tzr:en i prestanda och den hammnade då LÅNGT bakom....

Men ditt lilla moppefucko!

Du tror inte att det är nån skillnad på vem som sitter på hojen när det svänger?!! Eller du kanske menar fortraktfram?!! Då är det ju alltid mest effekt som vinner. Det är ju självklart!!

keann

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2003
Hoj
Yamaha YZF600R
Nsf

Jag har en NSF och jag tycker den går bra....har haft lite fel med kolven men det var för att ägaren fölre mig var klantig....den går bra och är bra acc i höga varv....köp en 180cc och en större förgasare och du kan komma upp på bakljulet på alla 6 växlar.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
keann skrev:
Jag har en NSF och jag tycker den går bra....har haft lite fel med kolven men det var för att ägaren fölre mig var klantig....den går bra och är bra acc i höga varv....köp en 180cc och en större förgasare och du kan komma upp på bakljulet på alla 6 växlar.

lr inte :kocko

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
:tomten
NSR= dyrast av de tre hojarna,ganska snygg, lite platsig...ganska dålig kvallitet imot för Yamahan, ganska likvärdig toppfart och acc som tzr, men den låter som en skrikande 3åring, särsilt årsmodelerna -89 till -92

NSF= billigast, snyggare enligt mitt tycke (än de äldre nsr`orna). går saktast av de nämda hojarna. hyffsat acc....ser mest ut som en moped av de tre 125`orna.

TZR= bra pris, jävligt snygg (kan ha o göra me att jag har en... särsilt -89`orna) går bra, bra kvallitet, bra acc och toppfart, lätttilgängligt med reservdelar m.m.

men pröva och gör ditt eget val, jag tycker att mycket av beslutet ligger på hur körställningen är, obekväm körställning kan lätt resultera att suget efter att köra hoj förminskas...men men,,, ditt val, lycka till...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
KawaF3771 skrev:
KMX:en min drog en TZR som fan i accet men när KMX var uppe i 120 och började sluta dra så kom TZR:en om i 145.

Mycker rätt.. Jag körde ett race mot en DT125R.. han drog iväg mycket mer än mig (NS125F) i början.. men jag kom ifatt så fort vi började få lite fart.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Huck skrev:
Jag har tänkt att införskaffa mig en 125a till våren och jag har kollat runt lite och Honda nsr, nsf och Yamaha tzr 86-92 är ju iaf i rätt prisklass.

Men hur går dom olika maskinerna? Går nsf:en lika bra som nsr och tzr? nsf:en är ju lite äldre men ändå.

Hur är accet i dom? toppfart? (strypt)

/Huck

Så du har köpt en NS nu i alla fall.. det var bra tycker jag.
Själv har jag 2 kompisar som har vardera en TZR och en NSR.. vi brukar vara ute och åka en del.
Alla 3 hojarna är strypta... men min är dock strypt till 9kw (honda NS).. dom andra 2 är på 11kw. Men NSRen drar jag lätt. både i ax och toppfart.. 6an är mer en glidarväxel på den av någon anledning.. (inget axx alls där) vet inte om det är så på alla NSR:er.
TZR:en är svårare att dra om .. den toppar runt 140.. men i axx så drar jag honom lätt

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
philsson skrev:
Själv har jag 2 kompisar som har vardera en TZR och en NSR.. vi brukar vara ute och åka en del.
Alla 3 hojarna är strypta... men min är dock strypt till 9kw (honda NS).. dom andra 2 är på 11kw. Men NSRen drar jag lätt. både i ax och toppfart.. 6an är mer en glidarväxel på den av någon anledning.. (inget axx alls där) vet inte om det är så på alla NSR:er.
TZR:en är svårare att dra om .. den toppar runt 140.. men i axx så drar jag honom lätt

Jajemen det blev en ns125f =)
Jag är faktist väldigt nöjd med den även om det har varit lite småmek o så.
min är dock ostrypt, konsikt luftfilter och effektsystem så min drar på 6an också :)
Det ända jag måste göra nu är o byta lameller för så fort jag kommer över 9-10000rpm så slirar kopplingen.

Btw denna tråden är ju uråldrig :tomten

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
philsson skrev:

Snacka om att komma in på sidospår :rolleyes:

Solid snake

Guest
philsson skrev:

Åhh, fyfan va cOoL dU EEE!!!!! :yoparty

:rolleyes:

M********o

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Huck skrev:
Jajemen det blev en ns125f =)
Jag är faktist väldigt nöjd med den även om det har varit lite småmek o så.
min är dock ostrypt, konsikt luftfilter och effektsystem så min drar på 6an också :)
Det ända jag måste göra nu är o byta lameller för så fort jag kommer över 9-10000rpm så slirar kopplingen.

Btw denna tråden är ju uråldrig :tomten

JAg hade samma problem med min. men det var min motorolja som hade börjat bli för gammal. att den slirade asså.
föresten vad toppar din NS ostrypt?.. har du originaldrevning också eller.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...