Nsr 00

martini

solution
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Tidigare: 05 Triumph Speed Four
cRoC skrev:
Jag hittade för ett tag sedan en sida där det var bilder m.m på strypningarna, det nämndes inget om CDI-boxen. Är du säker? Rätt många som undrar :confused:

Jora ganska så säker är jag väll, När jag var och kollade på 2 NSR årsm. 97-98 så sa han att strypningen satt i Cdin och att de var lätt att fixa.. en av dem jag provkörde hade han ostrypt utan problem-.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
martini skrev:
Jora ganska så säker är jag väll, När jag var och kollade på 2 NSR årsm. 97-98 så sa han att strypningen satt i Cdin och att de var lätt att fixa.. en av dem jag provkörde hade han ostrypt utan problem-.

Du har nite lust o ringa upp han o fråga hur han gjorde? Vad jag har förstått så måste man byta CDI-box, men det kanske inte behövs...

0nicke0: Du köpte väll av samma kille? Hade inte han nån ostrypt? eller var din ostrypt? vet du hur han gjorde? Om inte, har du lust o ringa upp han o fråga? Skulle vara snällt :)

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Om man köper sig en 32mm förgasare till nsr'en då borde den väll ändå gå bättre?... efter som rs har 32mm med samma cylinder volym. :gnissla

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
0nicke0 skrev:
Om man köper sig en 32mm förgasare till nsr'en då borde den väll ändå gå bättre?... efter som rs har 32mm med samma cylinder volym. :gnissla

Ja du... Bara för att man har större förknasare behöver det ju inte gå bättre, jag tycker att honda borde ha satt på rätt förknasarstorlek räknat med att den är ostrypt... Men vad vet jag...

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
0nicke0 skrev:

Asså, ta det lilla lugna med trimmningen.
Det säger jag av en rad olika skäl...

Maniac_86

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
gsxr 750 -97 och aprilia rs 125 -97
0nicke0 skrev:

Skulle jag inte göra om jag va du.. rs 125 har mer än dubbelt så mycket kompression än hondan + att om du köper större förgasare behöver du köpa större cylinder åsså.. min nsr gick kasst när jag satte på större förgasare... :3freak :tuttar

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
varför inte trimma den går så jävla dåligt strypt orka.. å det går inte å köpa större cylle till den heller.. men det var bara en fråga å kolla om den gick bättre.. men tack för svaren :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Har du kört den strypt nån gång?

Jag tycker den är allt annat än slö! Har iofs bara kört otrimmad EU-moppe, så jag har inte så mycket och jämföra med, men jag tycker det är väldigt bra drag i den för o va 15 hk!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
0nicke0 skrev:

Tror du portningen är utförd exakt likadant för att cylindervolymen är av samma storlek?

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
nej jag har inte kört den strypt.. men jag har kört trimmad moppe i 1 år å den e har man tröttnat på för länge sen.. så då blir det väll samma sak med den hära? Nej det har jag ingen aning om är inte 100% haj på allt i motorn änu men man lär sig kanske med tiden... eller ?

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
0nicke0 skrev:
nej jag har inte kört den strypt.. men jag har kört trimmad moppe i 1 år å den e har man tröttnat på för länge sen..

Beror på.. Jag hänger på en strypt nsr upp till 65km/h med min drac :arsele

F*n F*n F*n!! Ringde upp en bekant som jobbar på en mc firma och hörde mig för lite om import av rs 125cc... Han sa att han hade en precis nu på stört en 00 som va rå trimmad men han hade en annan köpare också men jag fick köpa den om jag ville för jag kände han.. Nu är det så att jag inte har sålt moppen än så att jag kan inte köpa den.. SKIT..
(han skulle ha 30kkr) :huvet :död :(

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Svanen skrev:
Beror på.. Jag hänger på en strypt nsr upp till 65km/h med min drac :arsele

F*n F*n F*n!! Ringde upp en bekant som jobbar på en mc firma och hörde mig för lite om import av rs 125cc... Han sa att han hade en precis nu på stört en 00 som va rå trimmad men han hade en annan köpare också men jag fick köpa den om jag ville för jag kände han.. Nu är det så att jag inte har sålt moppen än så att jag kan inte köpa den.. SKIT..
(han skulle ha 30kkr) :huvet :död :(

Jag har oxå en Rieju dra sportedition 01 :) satan viken ax det ee i den med orginal drev fram å effekt rör.. drar på bakan med gaspådrag och ryk i styret på 1,2,3.. håller på att fixar i ordning den å trimmat av den osv nu in för försäljningen av den.. den skulle blivit klar i helgen men hade annat inplanerat :va

Henke_NsR

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Aprilia RS125 -00
Någon som kan få fram hans Telefon nr / Mail Adress ...? han snubben som importerar massor :p

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Henke_NsR skrev:
Någon som kan få fram hans Telefon nr / Mail Adress ...? han snubben som importerar massor :p

vet iaf att det finns två personer runt örebro som plockar hem hojjar ett av företagen är:
www.eurowheels.se
Och den andra killen är ägarens bror till det första! :)

Jag köpte min leksak från eurowheels och är nöjd! från början åkte jag dit för att titta på en RS men den var det massa strul med, sedan såg jag min nuvarande hojj i ett hörn o föll för den direkt! :tummenupp

(Dessa företag, personer bor i fellingsbro!)

Henke_NsR

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Aprilia RS125 -00
!ante skrev:
vet iaf att det finns två personer runt örebro som plockar hem hojjar ett av företagen är:
www.eurowheels.se
Och den andra killen är ägarens bror till det första! :)

Jag köpte min leksak från eurowheels och är nöjd! från början åkte jag dit för att titta på en RS men den var det massa strul med, sedan såg jag min nuvarande hojj i ett hörn o föll för den direkt! :tummenupp

(Dessa företag, personer bor i fellingsbro!)

Finns ju inte en enda sport125a där på sidan iaf :p

killen_89

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Dt125r
EazyD skrev:
Köpte du från killen som mass importerar 125or från Tyskland, han bor i Örebro tror jag och hade flera hojar över flera ställen i sverige, aprilian fanns i Göteborg.
Har tänkt köpa en Aprilia RS 125 98 av han, men den var inte sevensk registrerad och farsan vägrade då han trodde att det var något skumt med det, även fast det kanske inte var det.

ja har kollat på den slösa inte bort tiden med å åkta till han den var riktigt risig

Henke_NsR

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Aprilia RS125 -00
0nicke0 skrev:
Har inegn anning om vart han bor, min polares far har snackat med han. Vi köpte Aprilia rs Tetsuya och Nsr.. men han skulle registrera och besiktiga dom innan han sålde dom vidare till oss. Vi har inte fått hojarna änu men dom kommer dom närmaste veckorna :rolleyes:

Vill du försöka få tag i hans tele-nr? Vore tacksam

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Nja kan iten få tag på hans tele nr...
Men ska sälja min NSR till våren då man har putsat på den hela vinter lång :rofl
Så köp den då?

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...