Nsr -02

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
Min kompis skall ta körkort nu i vår efter mycket funderande. Förut tänkte han inte skaffa någon hoj men tänkte att det nog kan vara bra att ha körkort ändå. Men nu har jag fått honom övertygad att köpa en :tummenupp och han skall troligtvis åka och se och köpa en NSR -02 nästa vecka om den inte är såld före de.. Men nu är det så att han tycker om att vara laglig (mopon nästan orginal) så han tänker köra med strypningarna i, så nu funderar jag hur den är att köra strypt? topppfart? godkänt acc? Vad varvar den? Finns det kanske något speciellt att säga om årsmodell -02?? Säg vad ni tycker

Ha e gött//

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Rs typen skrev:
Min kompis skall ta körkort nu i vår efter mycket funderande. Förut tänkte han inte skaffa någon hoj men tänkte att det nog kan vara bra att ha körkort ändå. Men nu har jag fått honom övertygad att köpa en :tummenupp och han skall troligtvis åka och se och köpa en NSR -02 nästa vecka om den inte är såld före de.. Men nu är det så att han tycker om att vara laglig (mopon nästan orginal) så han tänker köra med strypningarna i, så nu funderar jag hur den är att köra strypt? topppfart? godkänt acc? Vad varvar den? Finns det kanske något speciellt att säga om årsmodell -02?? Säg vad ni tycker

Ha e gött//

Eftersom han kört stryp mopped så kommer det kännas att den går som fan.. tyopfart ca 130 km/h.. har själv köpt en 00 kommer nästa vecka :yoparty

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
Märkte just att det är en NSR 125R, vad står R för?? vad är skillnaden till modellen utan R?
Visst är det säkert stor skillnad men hur varv villig är en strypt?

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Hej, hej. Ja, som en av de kanske mest ökända av medlemmarna på forumet för att köra strypt så kan jag väl skriva några rader.

Det finns nog något sorts "drag" i strypta NSR/RS/Miton. Men t.ex. på min så orkar den knappt i korsningar åka iväg om du åtminstone inte varvar 4000 v/min. I landsvägsfart klarar man nog trafikrytmen och att hänga med t. ex. en Volvo 240/850/940 är ingen svårighet. Skjutsningar är en konst, men har man vanan inne från moppeåldern går det alldeles utmärkt att bränna på runt centrum med en strypt hoj och passagerare bakpå. Det värsta brukar oftast vara att hitta kraft som tidigare sagt när man skall ut ur korsningar.
Toppfarten i nerförsbacke, medvind, solen i ryggen och akut behov att urinering ligger kring 130 verklig fart.

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Svanen skrev:
Ja men vad är skillnaden på dom?

Här har jag bilder på alla fyra modeller av Honda NSx

Bifogat

• mc-honda-86-ns125f-blavit.gif
    mc-honda-86-ns125f-blavit.gif
    29.7 KB · Visningar: 54
  • mc-honda-90-nsr125r-blarodvit.gif
    mc-honda-90-nsr125r-blarodvit.gif
    68.1 KB · Visningar: 62
  • mc-honda-87-ns125r-blavit.gif
    mc-honda-87-ns125r-blavit.gif
    35.4 KB · Visningar: 53
  • mc-honda-99-nsr125r-rodbla.gif
    mc-honda-99-nsr125r-rodbla.gif
    44.2 KB · Visningar: 56

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag har själv en strypt NSR...

Kör faktiskt strypt moppe nu, men NSRn ska jag trimma, utan tvivel... EDIT: ska bara ta körtkortet först...

Men, NSR känns jäklig snabb om man jämför med moppen, om han nu oxå är van vid strypt moppe kommer han nog nite tycka den går segt, det är inga problem, den blir inte så jättevarv-villig, men det duger väll... Varvar runt typ 9 000 kanske, har inte testat så noga, är inte 16 ännu...

Det som mikael sa tror jag inte stämmer till 100, okej visst, bottendraget på 2-takt kunde vart bättre, men NSR är ju bland dom bättre iaf... Men jag tror inte bottendraget blir bättre för att man ostryper den, elller?

Men övertala han o trimma den, det är ju inte alls stor risk att åka dit för det, som på tex moppe är det väldigt lätt att åka dit, men då kan dom ju bevisa att den är trimmad på platts med... Så det är lugnt

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Ifrån 1-3 kanske 4:an så går det att varva ut till 11 000 varv. I 5 och 6:an så går det desto segare. Ligger du och ska dra fullt så brukar det bli till att växla lite mellan 5:an och 6:an hela tiden. Orkar som sagt inte strypt riktigt.
Körde själv 1000 mil strypt. Tyckte det var en jävla skillnad från moppen som jag inte körde så jätte trimmad (bara lite). Han kommer bli nöjd. Men man tycker rätt snabbt att den är seg och vill ha lite mer varv och bättre acc. Så jag skulle tro att chansen till att han ostryper/köper trimmsystem är rätt stor fast han är "laglig" nu.
Lycka till med köpet. Jag har tyckt min var hur bra som helst. Aldrig haft något som helst problem. Honda är bra :tummenupp

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...