Okej, förra året gick inget vidare så nu tar jag tag i det igen!
Hojjen är en Honda NSR 125 R från 1990 som jag har tänkte leka lite med.
Det jag har tänkt göra på den är:
Ducati röd lack på alla kåpor
Svart lackad ram, gaffel och sving
Fälgarna Ducati röda
Bort med hela framkåpan inkl. mätare, blinkers och lampa
Yamaha R6 bakdel och moddad bakram
KTM enduro -05 framlampa och moddad originalframskärm
Miniblinkers fram och bak
Trailtech Vapor mätare
Kommer lägga till mer efterhand
Update!
Har dragit ner hojen i källaren nu och börjat riva skiten (skit finns det gott om i den). Har även fått hem en R6 bakdel från Ebay, sexig!
Ser ut som om ramen är delbar på mitten? Nån med NSR som vet om det stämmer? Kmr underlätta betydligt vid blästring och lack av ramen isåf
Skall försöka komma iväg och mäta lite på en R6a och se hur kåpan sitter där nån gång i veckan, för att få lite inspiration!
Lite bilder:
Har nu rivit bort i princip allt från ramen nu och börjat kolla lite på kolv och cylinder. Lyckades inte få någon vettig bild på loppet men skickar med några bilder på kolv och vevhus. Bytta tändstift för kanske 2-300 mil sedan. Har i princip ingen aning om när det ser bra/dåligt ut så hjälp mig gärna! Tändstiftet ser jävligt skitigt ut och kolven ruggigt sotig, har jag rätt? Ser kolven ut att ha gått 200 eller 2000 mil? Tyckte ändå att cylindern såg rätt ny ut på utsidan, och den satt med "skinande" muttrar så jag funderar på om någon har varit här och bytt rätt nyligen...
Bilder:
Kom gärna med tips och kommentarer om både hojjen och mina planer
//Strafer
Hojjen är en Honda NSR 125 R från 1990 som jag har tänkte leka lite med.
Det jag har tänkt göra på den är:
Ducati röd lack på alla kåpor
Svart lackad ram, gaffel och sving
Fälgarna Ducati röda
Bort med hela framkåpan inkl. mätare, blinkers och lampa
Yamaha R6 bakdel och moddad bakram
KTM enduro -05 framlampa och moddad originalframskärm
Miniblinkers fram och bak
Trailtech Vapor mätare
Kommer lägga till mer efterhand
Update!
Har dragit ner hojen i källaren nu och börjat riva skiten (skit finns det gott om i den). Har även fått hem en R6 bakdel från Ebay, sexig!
Ser ut som om ramen är delbar på mitten? Nån med NSR som vet om det stämmer? Kmr underlätta betydligt vid blästring och lack av ramen isåf
Skall försöka komma iväg och mäta lite på en R6a och se hur kåpan sitter där nån gång i veckan, för att få lite inspiration!
Lite bilder:
Har nu rivit bort i princip allt från ramen nu och börjat kolla lite på kolv och cylinder. Lyckades inte få någon vettig bild på loppet men skickar med några bilder på kolv och vevhus. Bytta tändstift för kanske 2-300 mil sedan. Har i princip ingen aning om när det ser bra/dåligt ut så hjälp mig gärna! Tändstiftet ser jävligt skitigt ut och kolven ruggigt sotig, har jag rätt? Ser kolven ut att ha gått 200 eller 2000 mil? Tyckte ändå att cylindern såg rätt ny ut på utsidan, och den satt med "skinande" muttrar så jag funderar på om någon har varit här och bytt rätt nyligen...
Bilder:
Kom gärna med tips och kommentarer om både hojjen och mina planer
//Strafer
Last edited: