Nsr 91:a problem!

AlaN

Ny medlem
Gick med
26 May 2005
Hoj
Honda Nsr125R
Hej!

Jo det är så att min Nsr, som inte körts på ca. 3 år, jag kan inte gasa upp den till över 3500rpm, för då "mööar" den, som den inte får någon bensin, men allt är ju orginal..! så det kan väl inte vara munstycket som e för litet? förgasaren är rengjord, filtret kollat..

TSR_Osten

student
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
en suzukiii
AlaN skrev:
Hej!

Jo det är så att min Nsr, som inte körts på ca. 3 år, jag kan inte gasa upp den till över 3500rpm, för då "mööar" den, som den inte får någon bensin, men allt är ju orginal..! så det kan väl inte vara munstycket som e för litet? förgasaren är rengjord, filtret kollat..

Gör om, gör rätt.

Det händer tyvärr ganska lätt att det kommer in någon form av smuts i förgasaren under tiden man skruvat med den. Annars, tändstiftet, när byttes det senast? Det kan bli rätt skumma tändningsfel när tändstiftet är igensotat.

nr:1 är att du kollar upp om den får bensin, hoppas du får fart på den iaf, lycka till :tummenupp

AlaN

Ny medlem
Gick med
26 May 2005
Hoj
Honda Nsr125R
TSR_Osten skrev:
Gör om, gör rätt.

Det händer tyvärr ganska lätt att det kommer in någon form av smuts i förgasaren under tiden man skruvat med den. Annars, tändstiftet, när byttes det senast? Det kan bli rätt skumma tändningsfel när tändstiftet är igensotat.

nr:1 är att du kollar upp om den får bensin, hoppas du får fart på den iaf, lycka till :tummenupp

tändstiftet har gått på tomgång i ca. 1 minut.. dvs nytt :)

Får väl plocka ner förgasaren igen.. å rengöra allt med tryckluft etc..

ska den hålla på så som jag beskriver om röret är igensotat? den har ju trotsallt gått ett par mil! :rolleyes:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
går den normalt upp till 3500 varv eller är den slö och dör lätt?.. bara en tanke mitt gamla filter på NSen.. hojen varavade inte mer än 1k till slut för att sen inte orka va igång alls.. började med att den bara varvade 8k sen mindre och mindre.. tills den inte gick.. skitigt filter bara.. jättelättfixat men vi hade tillockmed bort cylindern för att kolla efter fel. jag och NSR_Martin.. vi kände oss rätt korkade när vi kom på felet.. åtminstonde jag

AlaN

Ny medlem
Gick med
26 May 2005
Hoj
Honda Nsr125R
philsson skrev:
går den normalt upp till 3500 varv eller är den slö och dör lätt?.. bara en tanke mitt gamla filter på NSen.. hojen varavade inte mer än 1k till slut för att sen inte orka va igång alls.. började med att den bara varvade 8k sen mindre och mindre.. tills den inte gick.. skitigt filter bara.. jättelättfixat men vi hade tillockmed bort cylindern för att kolla efter fel. jag och NSR_Martin.. vi kände oss rätt korkade när vi kom på felet.. åtminstonde jag

Den går normalt upp till 3500 varv, sen är den på väg att dö om man inte släpper gasen.. å filtret är okej, inte smutsigt. dock så kan den få "ryck" å gå helt normalt å varva som den ska så kör man upp till 3:e växeln, sen mööar den igen
:kocko :gnissla

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
AlaN skrev:
Den går normalt upp till 3500 varv, sen är den på väg att dö om man inte släpper gasen.. å filtret är okej, inte smutsigt. dock så kan den få "ryck" å gå helt normalt å varva som den ska så kör man upp till 3:e växeln, sen mööar den igen
:kocko :gnissla
:3freak jag hade provat med att rengöra förgasaren.. och det noga!.. mycket tryckluft..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...