NSR -91 strypning

14section

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2004
Hoj
NSR 125R -91
Tja!

Jag har köpt en Honda NSR 125R -91 som är på 21kW, nu är det så att jag måste omregristrera den för jag får bara köra 11kW....och då undrar jag hur man gör för att strypa den??
Måste man lämna in hojen eller kan man göra det själv och vad skulle det kosta??
Hur går det till att omregristrera en hoj??

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Snoken_5 skrev:
Tja!

Jag har köpt en Honda NSR 125R -91 som är på 21kW, nu är det så att jag måste omregristrera den för jag får bara köra 11kW....och då undrar jag hur man gör för att strypa den??
Måste man lämna in hojen eller kan man göra det själv och vad skulle det kosta??

Hade du sökt hade du hittat svaret men det kan jag ju ändå svara på..
Du helt enkelt lämnar in hojen till en firma som stryper den och bänkar den så du får ett papper på effekten sen ringer du bilprovningen och säger att du vill registrera hojen som 11kw istället och du får en tid och sen åker du dit och visar pappret, dem ser kloka ut och skriver om det i datorn sen kan du åka.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Snoken_5 skrev:
Tja!

När man omregistrerar en hojj så gör man en reg-besiktning som kostar 2020kr.
I det priset ingår kontrollbesiktning, bänkning och vägning.
Så gjorde jag när jag importerade min hoj, men tror att det kan vara lite annorlunda när man bara ska ändra effekten!

Finns så kallade strypningssatser, som innehåller allt man behöver för att strypa en hojj till 11kW, men dom kostar dock 2000kr, så det är lättare om en verkstad kan strypa den åt dej för en billigare peng!

Men det jag inte håller reda på i huvet är om man behöver reg-besiktiga om man köper strypningssats, för det finns en jävla massa papper med i det paketet som en auktoriserad verkstad och ägaren av fordonet skriver på, så KANSKE att verkstaden intygar att hojen är 11kW. Och därmed slipper du kanske besiktiga.

Ring till nån bra verkstad eller försäljare och hör med dom!

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
RED_LiME skrev:
När man omregistrerar en hojj så gör man en reg-besiktning som kostar 2020kr.
I det priset ingår kontrollbesiktning, bänkning och vägning.
Så gjorde jag när jag importerade min hoj, men tror att det kan vara lite annorlunda när man bara ska ändra effekten!

Finns så kallade strypningssatser, som innehåller allt man behöver för att strypa en hojj till 11kW, men dom kostar dock 2000kr, så det är lättare om en verkstad kan strypa den åt dej för en billigare peng!

Men det jag inte håller reda på i huvet är om man behöver reg-besiktiga om man köper strypningssats, för det finns en jävla massa papper med i det paketet som en auktoriserad verkstad och ägaren av fordonet skriver på, så KANSKE att verkstaden intygar att hojen är 11kW. Och därmed slipper du kanske besiktiga.

Ring till nån bra verkstad eller försäljare och hör med dom!

Jag skulle besiktiga min gsxr 750 -97 som 25kw nu imorgon (måndag) och det skulle kosta runt 500kr så det är samma till en 125:a som ska besiktigas.. Tyvärr kommer inte jag besiktiga min eftersom dem stal den och farsans hoj i onsdags :brinnerup Men bara ring bilprovningen så får du svar.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Snoken_5 skrev:
okej tack för all hjälp jag ska se vad jag kan göra :)

Uppdatera gärna tråden med vad bilprovningen/verkstaden sa när du pratat med dom! Vill reda ut hur det ligger till :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...