nsr-92a för 7500kr

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
hörru Krille-666, kan inte du ge mig ditt telefon nr så jag kan få lite mera info om hur dom sitter fel....

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
Du kan också ta och kolla inställningen på avgasportarna för när jag köpte min gjorde den bara 130. sedan när jag ställt dem gjorde den 150-155. fast nu gör den bara 140 igen, undrar varför, ska kolla inställningen igen.

Jag vet inte men mina borde väll inte sitta fel om den gjorde 150 när jag ställde den?

öppnar inte portarna alls om de sitter fel?

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Larco skrev:
Du kan också ta och kolla inställningen på avgasportarna för när jag köpte min gjorde den bara 130. sedan när jag ställt dem gjorde den 150-155. fast nu gör den bara 140 igen, undrar varför, ska kolla inställningen igen.

Jag vet inte men mina borde väll inte sitta fel om den gjorde 150 när jag ställde den?

öppnar inte portarna alls om de sitter fel?
sleten kolv låter det som....

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Messiah skrev:
sleten kolv låter det som....

låter lite konstigt eftersom den kan inte ha gått många hundra mil...
Hur snabbt kan en kolv bli dålig?

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Larco skrev:
låter lite konstigt eftersom den kan inte ha gått många hundra mil...
Hur snabbt kan en kolv bli dålig?
beror på om den nypit lite lr nåt sånt, det kan hända utan att det känns speciellt mycket, en repig kolv tappar mycket effekt, kan även ha att köra med om cylindern tappat lite nicasil beläggning, moppen jag hade gjorde ca 100-105 på mätaren när cylindern va fräsch, när lite lite nicasil var borta fick man nätt och jämt upp den i 90

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
jaså jag den har aldrig nypt vad jag vet men jag ska som sagt kolla inställningarna igen, tror att det beror på det för topphastigheten minskade gradvis i höstas men det kan ju bero på att virarna har ändrat längd pga kyla men märks väll då...

Last edited:

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Larco skrev:
jaså jag den har aldrig nypt vad jag vet men jag ska som sagt kolla inställningarna igen, tror att det beror på det för topphastigheten minskade gradvis i höstas men det kan ju bero på att virarna har ändrat längd pga kyla men märks väll då...
det ska inte vara märkbart, kolla kolven/cyl säger jag, är den/dom dålig har jag en fräch du kan få köpa för en billig peng om jag köper nsren då..... :)

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
körde den ikväll och motorn lät som ny....tyvärr segade den sig till 130, varvade t.o.m 11000, kändes typ strypt, gav mest vid 9-10000rpm efter det dog den ut och stannade vid 11k, ska köpa den iaf. för 7000kr,hoppas det är avgasporten nu....annars får man väl köpa 190cc cylle :hihi

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Messiah skrev:
det ska inte vara märkbart, kolla kolven/cyl säger jag, är den/dom dålig har jag en fräch du kan få köpa för en billig peng om jag köper nsren då..... :)

som jag trodde så stod avgasventilen fel med 1.5-2 mm :fakta, men jag ska kolla kolven och cylindern framöver, jag kommer ändå inte köra på ett tag

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Larco skrev:
som jag trodde så stod avgasventilen fel med 1.5-2 mm :fakta, men jag ska kolla kolven och cylindern framöver, jag kommer ändå inte köra på ett tag

tappar den 15kmh i toppfart under en sommar är det nåt som är slitet om inställningsskruvarna inte gängat ner av vibrationer dvs.

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
jo så kan det säkert vara, fast sedan så kryddade jag nog lite omedvetet på toppfarten (lätt att man kommer ihåg lite mer än vad det igentligen var), när jag just hade ställt in avgasventilen så fick jag väll upp den i drygt 150 nu när jag tänker efter och så nu i höstas så gick det någ snarare upp mot 145, man kan ju komma ihåg lite fel ibland *generad*.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Larco skrev:
jo så kan det säkert vara, fast sedan så kryddade jag nog lite omedvetet på toppfarten (lätt att man kommer ihåg lite mer än vad det igentligen var), när jag just hade ställt in avgasventilen så fick jag väll upp den i drygt 150 nu när jag tänker efter och så nu i höstas så gick det någ snarare upp mot 145, man kan ju komma ihåg lite fel ibland *generad*.
då är det nog normalt slitage om det bara handlar om 5kmh :)

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
köpte den idag :) var ute med den och toppade 140 :död :gnissla ska hiva in den på verkstan så att dom får fixa avgasporten nu snart, krille666 vill gärna ha dom där blueprintsen av avgasporten, fixa det och du är the hero of the day :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...