sleten kolv låter det som....Larco skrev:Du kan också ta och kolla inställningen på avgasportarna för när jag köpte min gjorde den bara 130. sedan när jag ställt dem gjorde den 150-155. fast nu gör den bara 140 igen, undrar varför, ska kolla inställningen igen.
Jag vet inte men mina borde väll inte sitta fel om den gjorde 150 när jag ställde den?
öppnar inte portarna alls om de sitter fel?
Messiah skrev:sleten kolv låter det som....
beror på om den nypit lite lr nåt sånt, det kan hända utan att det känns speciellt mycket, en repig kolv tappar mycket effekt, kan även ha att köra med om cylindern tappat lite nicasil beläggning, moppen jag hade gjorde ca 100-105 på mätaren när cylindern va fräsch, när lite lite nicasil var borta fick man nätt och jämt upp den i 90Larco skrev:låter lite konstigt eftersom den kan inte ha gått många hundra mil...
Hur snabbt kan en kolv bli dålig?
det ska inte vara märkbart, kolla kolven/cyl säger jag, är den/dom dålig har jag en fräch du kan få köpa för en billig peng om jag köper nsren då.....Larco skrev:jaså jag den har aldrig nypt vad jag vet men jag ska som sagt kolla inställningarna igen, tror att det beror på det för topphastigheten minskade gradvis i höstas men det kan ju bero på att virarna har ändrat längd pga kyla men märks väll då...
Messiah skrev:det ska inte vara märkbart, kolla kolven/cyl säger jag, är den/dom dålig har jag en fräch du kan få köpa för en billig peng om jag köper nsren då.....
Larco skrev:som jag trodde så stod avgasventilen fel med 1.5-2 mm , men jag ska kolla kolven och cylindern framöver, jag kommer ändå inte köra på ett tag
Messiah skrev:nix har bara körts 10 mil efter bytet
då är det nog normalt slitage om det bara handlar om 5kmhLarco skrev:jo så kan det säkert vara, fast sedan så kryddade jag nog lite omedvetet på toppfarten (lätt att man kommer ihåg lite mer än vad det igentligen var), när jag just hade ställt in avgasventilen så fick jag väll upp den i drygt 150 nu när jag tänker efter och så nu i höstas så gick det någ snarare upp mot 145, man kan ju komma ihåg lite fel ibland *generad*.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |