NSR delar, trim och styling?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Hej hej, ny på forumet.

Nu är det så att jag tänker importera en Honda Nsr nyare modell (vet inte vilken än) från tyskland och har tänkt "styla" den samt småtrimma den lite.

Nu undrar jag om det finns ett bra skandinaviskt företag som säljer sådana saker? Jag är dessutom ute efter en s.k blackbox (rätta mig om jag har fel, jag menar en sån som man med en knapp kan slå om från strypning till utan strypning). Vart kan man shoppa sådant?

Tackar på förhand.

Last edited:

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
ingen som vet nått?

btw så är jag även ute efter ett fetare avgasrör som ger en look av mellan/tung hoj att sätta på nsr... Går det och vart kan man hitta?

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Finns tuvär dåligt med styling delar till nsr. Vet iaf att det finns en hemsida som säljer höjningsats m.m men minns inte adressen, tror nsr_man nämner den nånstans i hans projektråd....

mitt satt på men när jag köpte min hojj men jag vet inte om det är nått i den här stilen som du söker?
(min hojj e importerad från tyskland fast jag imporeterade den inte själv.)

Bifogat

• bild4.jpg
    bild4.jpg
    44.8 KB · Visningar: 133

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
!ante skrev:
2055958 Finns tuvär dåligt med styling delar till nsr. Vet iaf att det finns en hemsida som säljer höjningsats m.m men minns inte adressen, tror nsr_man nämner den nånstans i hans projektråd....

mitt satt på men när jag köpte min hojj men jag vet inte om det är nått i den här stilen som du söker?
(min hojj e importerad från tyskland fast jag imporeterade den inte själv.)

Okej, va tråkigt. Ska snoka runt lite efter hans tråd.

Ja det är något sådant jag är ute efter. Är det jolly eller liknande? Vad jag vill få ut av det är ju dels att det ser ut som något större än 125cc, och dels att det ska ge lite skönare ljud. Är det ett effektavgasrör du har?

Tack för att du tar dig tid :tummenupp

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
svar jag det är en effektpipa, den heter Shark... har inget orginal avgasystem så jag kan tuvär inte säga skillnanden på ljudet...

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Här är ett exempel på vad jag är ute efter för avgasrör. Går lätt att hitta på skroten nånstans.

Fast på en nsr -97 istället ;)

mika1.jpg

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Du gör som du vill men jag skulle aldrig i hela mitt liv sätta på ett sådant rör på en nsr. Förstå hur löjligt det kommer att vara. Ser ut som en stor hoj med ett avgasrör som ser ut som en stor hoj också en 2t motor i.

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Lundgren skrev:
2184091 Du gör som du vill men jag skulle aldrig i hela mitt liv sätta på ett sådant rör på en nsr. Förstå hur löjligt det kommer att vara. Ser ut som en stor hoj med ett avgasrör som ser ut som en stor hoj också en 2t motor i.

Jeop, jag skulle aldrig heller vilja ha ett sådant på min NSR... Bara fult att sätta en stor burk på om man har en 125 2-taktare.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
mm håller me lundgren... ser förjävligt ut
men en fråga varför i helvete ska du krångla me en blackbox?

Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Den ljuddämparen var apful:fakta

Kul om den fungerar überbra och nsren kommer låta som en dammsugare.

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
haha ni har förvisso rätt. Ser ganska fjolligt ut när jag tänker efter. Men vill ändå ha nått lite större än orginal för det ser fan ut som moped annars. :p

Innan trodde jag blackbox skulle va jättebra att ha men efter att ha lärt mig mer on 125or, hur de funkar, strypningar o.s.v tycker jag det är satans onödigt att lägga pengar på Blackbox.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy