Nsr:en går piss

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Jag försår inte. Plugga precis ur min Nsr, Insuget och avgassystemet. Men den går inte alls bra. Den bluddrar på högvarv, går rent till typ 8000, Jag kollade stiftet och det va gyllenbrunt. som det ska vara.
Den går skit dåligt på låga varv också. visst det är en 125a, Men man måste varva över 5000 för att den ska orka när man växlar. Min kompis har också en Nsr som är urpluggad. den går väldigt mycket bättre än min! Båda på låg och hög varv.
Så jag undrar va fan det är som e fel! Blir så jävla irriterad på den där hojjen!

Vore tacksam för hjälp! den går ju att köra, Men man ska ju inte sitta o gråta när man gasar för att det går så dåligt..

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
KawaF3771 skrev:
Kör du på 95 eller 98:ans bensin?

Jag kör 95. men den är ju 89a, så den borde ju inte gå så dåligt. Gör verkligen oktanen så stor skillnad? 89e så fanns det ju inte 98 oktanig väl? så den borde ju gå bra på 95a..

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Wärniss skrev:
Jag kör 95. men den är ju 89a, så den borde ju inte gå så dåligt. Gör verkligen oktanen så stor skillnad? 89e så fanns det ju inte 98 oktanig väl? så den borde ju gå bra på 95a..

Det har inget med hur den går. tror jag :S Men en slang från kylaren läcker lite. vart Kan man köpa en sådan? typ 10 cm lång..

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Är det ingen som vet hur va som e fel? Det är rätt många som läst. Har uppkörning den 1 juni. måste ju funka perfekt då. och helst vill jag ju hinna övningsköra också. Snäll hjälp mig! elelr säg va ni tror kan vara fel!!

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Joo det är visst skillnad... min KMX går mycket renare och varvar mycket lättare med 98 bensin... blev otrolig skillnad... gick allmänt sug på högvarven också... Det är skillnad på förbränningstempen mellan dom olika sorterna eller nått... prova med en tank 98 o kolla!

Det där med växling under 5000 är nog ganska normalt... kan knappt växla under 6000 med min :brinnerup

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
KawaF3771 skrev:
Joo det är visst skillnad... min KMX går mycket renare och varvar mycket lättare med 98 bensin... blev otrolig skillnad... gick allmänt sug på högvarven också... Det är skillnad på förbränningstempen mellan dom olika sorterna eller nått... prova med en tank 98 o kolla!

Det där med växling under 5000 är nog ganska normalt... kan knappt växla under 6000 med min :brinnerup

OKej. ska dra i 98. Men det där me låg varv. min kompis nsr går ju fin fint att köra på låg varv. man kan till och med dra på och det händer något på lågvarv. Men absolut inte på min.. Ska prova med 98 och se hur det går.

Solid snake

Guest
Wärniss skrev:
OKej. ska dra i 98. Men det där me låg varv. min kompis nsr går ju fin fint att köra på låg varv. man kan till och med dra på och det händer något på lågvarv. Men absolut inte på min.. Ska prova med 98 och se hur det går.

Har du bestyckat om förgasaren?

Solid snake

Guest
Wärniss skrev:
Nej det är orginal bestykning. så det kn dte inte vara heller.. Stiftet ser ju bra ut.

Min gick också dåligt när jag tog strypningen, sen bestyckade jag om den till 220 sen gick den perfa.

Originalmunstycket var 180.

Folk i mc-affären i lödde sa att det skulle inte göra nån skillnad på om den gick kass på låga varv eller höga varv.

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Solid snake skrev:
Min gick också dåligt när jag tog strypningen, sen bestyckade jag om den till 220 sen gick den perfa.

Originalmunstycket var 180.

Folk i mc-affären i lödde sa att det skulle inte göra nån skillnad på om den gick kass på låga varv eller höga varv.

Mm. men ska man behöva byta munstycke? Ni med Nsr! Har ni bytt munstycke när ni pluggade ur era åk??

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Wärniss skrev:
Nej det är orginal bestykning. så det kn dte inte vara heller.. Stiftet ser ju bra ut.
klart som tvåtaktare behöver 2t olja att du måste bestycka om förgasaren när du gör den ostrypt!.. förgasaren är bestyckad för att fungera när den är strypt och inte ostrypt.... pröva med lite större munstycke så ska du få se att det löser sig!, ps. dvs att den inte är strypt i CDI`n eller nån annan stans... :6surkart

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
nicke skrev:
klart som tvåtaktare behöver 2t olja att du måste bestycka om förgasaren när du gör den ostrypt!.. förgasaren är bestyckad för att fungera när den är strypt och inte ostrypt.... pröva med lite större munstycke så ska du få se att det löser sig!, ps. dvs att den inte är strypt i CDI`n eller nån annan stans... :6surkart

Tack så mycket.. hade visst missat något där.. får köpa det i veckan! Sen blir det på me alla kåpor igen. *Suck*

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Wärniss skrev:
Tack så mycket.. hade visst missat något där.. får köpa det i veckan! Sen blir det på me alla kåpor igen. *Suck*

AAAAAAH , :skrämd det skriker i mina öron när jag hör detta, kör inte en meter till med den utan att ha bytat munstycke och höjt oljan, hdu har en himla tur att den inte har skurit, häll gärna i lite extra olja i tanken nu till en början så den får rätt smörjning igen...

om du ska få den till att gå riktigt bra så rekkomenderar jag att du tar bort locket på luftburken och köper ett koniskt luftfilter som passar i röret till förgasaren, så den får tillräckligt med luft, ja gjorde det på en polares nsr-89, gick som en skollad råtta :tummenupp '

mvh//oskar

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
Går inte mycket värre med enbart konfilter, man får lite bättre bottendrag och lite mysigar ljud. Men tillsammans med annat trim gör det en hel del!

När du kör ostrypt ska du ha storlek 132 på huvudmunstycke och om du nu ska byta till konfilter ska du öka ca 10%. Jag har 145, körde först med 150 men då gick den för fett.

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Sänk nålen, skruva in blandskruven.

Varför ändra oljemängden?

-89'an såldes inte strypt.

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Larco skrev:
Går inte mycket värre med enbart konfilter, man får lite bättre bottendrag och lite mysigar ljud. Men tillsammans med annat trim gör det en hel del!

När du kör ostrypt ska du ha storlek 132 på huvudmunstycke och om du nu ska byta till konfilter ska du öka ca 10%. Jag har 145, körde först med 150 men då gick den för fett.

Jag har uppkörning 1 juni. Ska köra ostrypt då, Sen när det förhoppningsvis är avklarat så sätter jag på mitt koniska filter som ligger nere i garaget :) Ska köpa munstycken nu i veckan.
Men det går väl lika bra att montera luftfiltret direkt på fuggen? Eller är dte bättre om man har ett rör sen filter? tack för svaren. så jag slapp en skuren hoj..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...