Nsr:en går piss

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
Wärniss skrev:
Jag har uppkörning 1 juni. Ska köra ostrypt då, Sen när det förhoppningsvis är avklarat så sätter jag på mitt koniska filter som ligger nere i garaget :) Ska köpa munstycken nu i veckan.
Men det går väl lika bra att montera luftfiltret direkt på fuggen? Eller är dte bättre om man har ett rör sen filter? tack för svaren. så jag slapp en skuren hoj..

Det optimala är att sätta filtret direkt på förgasaren men nu går inte det för att stötdämparfästet sitter ca 5 cm bakom förgasaren så det får inte plats. Mitt förslag är att antingen slakta ett orginalrör och sätta filtret på det eller gör som jag gjorde. Jag fixade ett metallrör som jag satte i orginalröret, så satte jag en slangklämma runt allt och sen monterade jag filtret på metallröret.

Det spelar inte så stor roll hur du monterar det bara att hojen inte får tjuvluft, det viktigaste är rätt bestyckning.

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Nu har jag varit nere och kollat på den. och det är ett 132 munstycke.. Så det värkar knas, Jag kör alltså ostrypt med 132 munstycke. Fattar inte vad som är fel! Tändstiftet har rätt färg, så det är rätt bestykning. Det måste vara något annat! Men vad? Det där med avgasporten. hur kollar man det?

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Lankfisher skrev:
Kolla så att Rc ventilen inte sitter upp o ner de kan göra att den går dåligt =)

Här kommer en idiot fråga....
Det kollar man genom att ta bort avgassystemet och kollar in i utblåset från cyllen?
När man sätter på tändningen så hör man att en el motor går. så det funkar iaf.. Går kanske ner o kikar ikväll. Har matte nationelt prov på tis.. Måste börja plugga nu. Ha det bra!

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Måste man plocka bort cyllen för att få bort Rc ventilen? eller för att kolla mer noga på den? Eller räcker det me att plocka bort det där locket där det står Rc på?

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Jaha.. har kollat rc'ventilen. den snurrar som de ska.. och jag testade att koppla ur den i öppet läge.. den gick lika dant :( den låter som en motorsåg som maxar vid 10000.. och den har ingen effekt.. Va fan kan det vara för fel nu då?? Någon som vet?

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
ta bort avgasröret stoppa in fingrarna i avgaskanalen på cyllen och känn om den sitter rätt.
Kolla bilden...

Bifogat

• avgasport nsr.JPG
    avgasport nsr.JPG
    15.6 KB · Visningar: 63

Wärniss

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
Honda CB750 -82
Larco skrev:
ta bort avgasröret stoppa in fingrarna i avgaskanalen på cyllen och känn om den sitter rätt.
Kolla bilden...

Tack så mycket för bilden.. allt såg bra ut.. Men en sak jag funderar över, När man vrider regalaget undertanken manuelt händer det ingenting i utblåset. borde det göra det? Jag gör alltså så att rullen under den lilla rc kåpan snurrar. Borde inget röra sig då?

Erik

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...