nsr:en toppar bara 140

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Kawaskai ZZR600, Yamaha XJ550
hade du 132? ifall det är original måste du ju iaf byta till större, eftersom mindre munstycke är en utav strypningarna på vissa nsr:er..

japp jag har 132 det jag undrade var om någon viste vad jag skulle byta till, fattar oxå att det ska vara större, men tar ganska lång tid att prova sig fram...

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Har kollat munstyckena nu jag har 132 pilot jet, 52 slow jet,70 power jet. sedan har jag 60 i starter jet vad är det för munstycke? enligt Wikipedia ska jag gå upp i pilot jet till 138 men gå ner i slow jet från 52 till 42 och power jet från 70 till 65. tycker att den totala antalet munstycken borde göra att den går snålare. Ska även kolla bensinfiltret det kanske har gägat igen.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Har kollat munstyckena nu jag har 132 pilot jet, 52 slow jet,70 power jet. sedan har jag 60 i starter jet vad är det för munstycke? enligt Wikipedia ska jag gå upp i pilot jet till 138 men gå ner i slow jet från 52 till 42 och power jet från 70 till 65. tycker att den totala antalet munstycken borde göra att den går snålare. Ska även kolla bensinfiltret det kanske har gägat igen.

Eftersom att jag kör med samma motor så råder jag dig till att gå upp i munstycke. Ja jag har bytt till nsr cylinder och motorblocket är same shit inprincip.

Från tidigare inlägg av cdi strypningen så stryper den inte toppeffekt som jag sakt tidigare till dig tror jag i en annan tråd. Utan hindrar maskinen i axx.

Jag kör på ett 148 men kanske är för högt men prova med 138-142 och se om de gör skilnad. Kolla även efter en halvmåne i röret till luftburken.

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Eftersom att jag kör med samma motor så råder jag dig till att gå upp i munstycke. Ja jag har bytt till nsr cylinder och motorblocket är same shit inprincip.

Från tidigare inlägg av cdi strypningen så stryper den inte toppeffekt som jag sakt tidigare till dig tror jag i en annan tråd. Utan hindrar maskinen i axx.

Jag kör på ett 148 men kanske är för högt men prova med 138-142 och se om de gör skilnad. Kolla även efter en halvmåne i röret till luftburken.

tjena vad har du för storlek på dina andra munstycken? funderar på att slängas dit ett sport luftfilter som jag har, mest för att det är så jävligt att få på originalet och för att originalfiltret börjar bli slitet. Då kommer jag behöva gå upp rejält i munstycke men frågan är om det kommer bli svårt att få den rätt bestyckad sen utan att byta nål mm.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
tjena vad har du för storlek på dina andra munstycken? funderar på att slängas dit ett sport luftfilter som jag har, mest för att det är så jävligt att få på originalet och för att originalfiltret börjar bli slitet. Då kommer jag behöva gå upp rejält i munstycke men frågan är om det kommer bli svårt att få den rätt bestyckad sen utan att byta nål mm.

jadu, jag har orginal för övriga munstycken, borde kanske prova byta dom lite för att bättra axxet lite, men har aldrig hört någon byta de på crm, men nu har jag nsr cylle ifs.

Det beror på hur mycket mer luft du får. finns nog ute på någon gammal tråd vad som är lämpligt för öppet. Har för mig att de flesta byter till 160 på crm:en men eftersom att cylindern skiljer sig så vet jag inte vad du ska ha.

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
jadu, jag har orginal för övriga munstycken, borde kanske prova byta dom lite för att bättra axxet lite, men har aldrig hört någon byta de på crm, men nu har jag nsr cylle ifs.

Det beror på hur mycket mer luft du får. finns nog ute på någon gammal tråd vad som är lämpligt för öppet. Har för mig att de flesta byter till 160 på crm:en men eftersom att cylindern skiljer sig så vet jag inte vad du ska ha.

tack för svaret :) ska borra upp ett munstycke med 1,5 mm borr, får se om det blir bra:)

Pelleman666

Metro är billigt!
Gick med
11 Aug 2009
Hoj
Honda NSR125R -92

byta luftfilter kan vara en jäkligt bra idé för min zundapp blev skitseg när jag körde med mitt racingluftfilter i vintras(eftersom ett så bra luftilter släpper in mera luft lättare så geggar det ju lätt igen), och den var svårstartad och höll på och krånglade hela tiden men sen när jag gjorde rent det(med bensin och tryckluft) så blev det en jäkla skillnad i draget och topphastigheten.
äve om det kanske är mycket mindre gegg i din eftersom det är så stort med original så kanske det inte gör lika stor skillnad men jag tror ändå tt det kan förändra allting rätt så bra:)

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
byta luftfilter kan vara en jäkligt bra idé för min zundapp blev skitseg när jag körde med mitt racingluftfilter i vintras(eftersom ett så bra luftilter släpper in mera luft lättare så geggar det ju lätt igen), och den var svårstartad och höll på och krånglade hela tiden men sen när jag gjorde rent det(med bensin och tryckluft) så blev det en jäkla skillnad i draget och topphastigheten.
äve om det kanske är mycket mindre gegg i din eftersom det är så stort med original så kanske det inte gör lika stor skillnad men jag tror ändå tt det kan förändra allting rätt så bra:)

Jo, men det är för att det ofta sitter helt öppet också som det blir så jäkla skitit. dels har också smuts lättare att skita ner maskinen för luftburken brukar täcka rätt mycket.

Ett annat tips är att göra är att slänga ut orginalfiltret ur luftburken och sen bara sätter in ett fäste för ett öppet filter i luftburken, och sen gör ingångshålet/hålen större så borde det inte göra någon större skillnad från att ha ett helt öppet filter :banana

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
var inne i två mc butiker idag och ingen av dem kunde fixa fram huvudmunstycken till den. Någon som vet var man kan få tag i munstycken?

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Fäll upp passagerarfotpinnarna, har läst att det går MYcKET fortare då :mattias

Strafer

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
KTM 660 SMC -04
var inne i två mc butiker idag och ingen av dem kunde fixa fram huvudmunstycken till den. Någon som vet var man kan få tag i munstycken?

Frågade du efter munstycken till precis den hojen eller tog du med munstycket dit och frågade efter ett likadant?

Racern

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Honda Nsr
Hej. Ny här men jag får presentera mig en annan gång. Däremot har jag en fråga, det är så att jag har en skuren Honda Nsr 125 -91 och jag har blivit erbjuden att köpa 3 renoveringsobjekt. Dessa 3 är däremot -86or så min fråga är om det är någonting som över huvudtaget passar? Framförallt kolv+cylinder då...
Ni verkar ju vara kunniga så jag börjar här innan jag startar en ny tråd.

Mvh Racern

vista

Medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Hej. Ny här men jag får presentera mig en annan gång. Däremot har jag en fråga, det är så att jag har en skuren Honda Nsr 125 -91 och jag har blivit erbjuden att köpa 3 renoveringsobjekt. Dessa 3 är däremot -86or så min fråga är om det är någonting som över huvudtaget passar? Framförallt kolv+cylinder då...
Ni verkar ju vara kunniga så jag börjar här innan jag startar en ny tråd.

Mvh Racern

Tjena ja jag nästan säker på att det är samma motor (jc20) 3 st sa du ja då lär du ha en del reservdelar. Jag skulle behöva en startmotor egentligen bara motor linningen så om du får någon startmotor över så är jag spekulant :)

Edit: kom på att NSR började tilvärkas 1989 så de motorerna du tänkt köpa är från en ns 125r har ingen aning om det passar

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...