nsr förgasare; vilken skruv till vad?

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Vilken skruv justerar man olje/bensin mängden med? Och vilken ställer man in tomgången med? Som det är nu så ryker min nsr ganska mycket när den är kall. Ni kanske tänker, äh, det gär väl alla 125'or men det här är MYCKET. Min polares rs ryker bara lite grann när den är kall. Om jag står vid rödljus i stan och så i mer än 30-40 sec så bluddrar hojen och dör nästan när jag vrider på gasen och jag måste vänta några (3-4?) sekunder på 4-5k varv innan jag kan åka iväg för att bränna ner det jag tror är den överflödiga soppan i förgasaren. Tänker jag rätt nu?

Jag vill ha tips från alla er som vet och om någon kan slänga upp en liten bild på förgasaren (dellorto) och skriva lite snyggt vilken skruv som går till vad så skulle det vara sjysst :tummenupp

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Magz skrev:
Vilken skruv justerar man olje/bensin mängden med? Och vilken ställer man in tomgången med? Som det är nu så ryker min nsr ganska mycket när den är kall. Ni kanske tänker, äh, det gär väl alla 125'or men det här är MYCKET. Min polares rs ryker bara lite grann när den är kall. Om jag står vid rödljus i stan och så i mer än 30-40 sec så bluddrar hojen och dör nästan när jag vrider på gasen och jag måste vänta några (3-4?) sekunder på 4-5k varv innan jag kan åka iväg för att bränna ner det jag tror är den överflödiga soppan i förgasaren. Tänker jag rätt nu?

Jag vill ha tips från alla er som vet och om någon kan slänga upp en liten bild på förgasaren (dellorto) och skriva lite snyggt vilken skruv som går till vad så skulle det vara sjysst :tummenupp

Alså där finns 2 skruvar på ena sidan. En stor som du kan justera med handen och en liten.

Den store är till tomgång och den lille till bränsle/luft blandningen.

Det finns ingen skruv som du skriver justerar hur mycket olja som ska i bensinen för det justerar du på oljepumpen. Och pilla inte på pumpen heller om den står rätt (du ser markeringen på brickan som vajern drar runt).

Alså NSR luft/bränsle skruv är original läget först skruvar du in den så långt det går sen skruvar du ut den 2.5 varv ut, Det är original på NSR, Går den inte bra där är det munstyckena du ska dona med. Många som pillat på bränsle/luft skruven på NSR och fått sina skurna.

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
Padde skrev:
Alså NSR luft/bränsle skruv är original läget först skruvar du in den så långt det går sen skruvar du ut den 2.5 varv ut, Det är original på NSR, Går den inte bra där är det munstyckena du ska dona med. Många som pillat på bränsle/luft skruven på NSR och fått sina skurna.

Är det samma sak på gammla modellen?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
zippo skrev:
Ok. för min e typ 5 varv ut... kanske därför den dår så dåligt. :tungan

Hahahahahah!

Hmm vänta lite ska fixa en liten inscannad bit från verkstadskatalogen åt dig så du inte tror jag ljuger.

Kör inte mer med den innan du fixat det, Det står att det inte ska behövas justeras alls på den, Som jag sa innan, Då ska ni pilla på munstyckena ist.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Sådan, Tog lite tid inte jag som scannat.

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    21.5 KB · Visningar: 47

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Du får en till.

Bifogat

• noname.JPG
    noname.JPG
    19.1 KB · Visningar: 36

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
men är det det som kan vara problemet med min? Att den bluddrar när man ger fullgas om den stått still en stund på tomgång?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Magz skrev:
men är det det som kan vara problemet med min? Att den bluddrar när man ger fullgas om den stått still en stund på tomgång?

Förmodligen fett inställd på tomgång, justera med blandskruven

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...