Nsr import från tyskland!

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Det kan ju inte vara sant! De nya modellerna av Nsr kostar ju bara runt 12000 i tyskland! är det verkligen så billigt eller det bara tyskarna som vill lura dumme schwede att tro så? Kolla själva på mobile.de! Någon som har importerat och som vet hur man gör? om man ska anlita någon firma eller göra det själv? Massa regestreringspapper och sånt som kostar?

Dumme deutche det här är inte rättvist!

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
en nsr för 12000:- är förmodligen lite sleten, var berädd på att lägga ut minst 16-17000 för en fin hoj......

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
joo tyskarna trimmar ju och kör som galningar men ändå.. det är ju grymt pris jämfört med sverige! NÅGON som vet något smart och smidigt sätt att importera om man inte känner för att åka ner och hämta den själv?

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hur snabbt går igentligen en ostrypt NSR (nya modellen) ?
Dom verkar vara rena touringhojen gämfört me RS 125, Mito, RG och alla andra i den familjen :p

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Flodis skrev:
OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT OT
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hur snabbt går igentligen en ostrypt NSR (nya modellen) ?
Dom verkar vara rena touringhojen gämfört me RS 125, Mito, RG och alla andra i den familjen :p

150

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Hammet skrev:

såpass, verkar ju vara en riktigt trevlighoj det där.
Är väll en rullande plastbit men endå, så jäkla snygg o allt sånt :D

Vet nån vad modellen från 94 - 98 (eller va de 99) gör 0 - 100 på?

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
Lingonpoeten skrev:
Det kan ju inte vara sant! De nya modellerna av Nsr kostar ju bara runt 12000 i tyskland! är det verkligen så billigt eller det bara tyskarna som vill lura dumme schwede att tro så? Kolla själva på mobile.de! Någon som har importerat och som vet hur man gör? om man ska anlita någon firma eller göra det själv? Massa regestreringspapper och sånt som kostar?

Dumme deutche det här är inte rättvist!

jag har importerat

köp inte på mobile ifall du inte är van dom kan lura dig!
köp istället på ebay.de därför det är aktion o det är bindande ifall han vägrar är det typ bara o stämma honom.
köp den där igenom o så får du lite uppgifter såsom email telnr osv.kontakta honom o bestäm när du kan komma o hämta

åk o hämta den kör hem den men tänk på att den inte är försäkrad o bilförsäkringen (ifall ni har skåpbil) inte gäller heller...så var försiktig.!
väl hemma är det bara o beställa tid för regbesiktning
man måste väga den före på aktionerad firma!
sen går allt fint!
men kom ihåg har alltid ngr nödalternativ ifall du kollar runt på mobile.de och en som kan tyska bra e ett +

var väl allt annars e de bara o fråga!'

//Dziobek

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Re: Re: Nsr import från tyskland!

Cyanid skrev:
jag har importerat

köp inte på mobile ifall du inte är van dom kan lura dig!
köp istället på ebay.de därför det är aktion o det är bindande ifall han vägrar är det typ bara o stämma honom.
köp den där igenom o så får du lite uppgifter såsom email telnr osv.kontakta honom o bestäm när du kan komma o hämta

åk o hämta den kör hem den men tänk på att den inte är försäkrad o bilförsäkringen (ifall ni har skåpbil) inte gäller heller...så var försiktig.!
väl hemma är det bara o beställa tid för regbesiktning
man måste väga den före på aktionerad firma!
sen går allt fint!
men kom ihåg har alltid ngr nödalternativ ifall du kollar runt på mobile.de och en som kan tyska bra e ett +

var väl allt annars e de bara o fråga!'

//Dziobek
Ahh grymt med lite erfarenhet för en gångs skull och inte bara massa folk som tror sig veta allt :p Men du var nöjd med att importera förstår jag? Undrar bara hur mycket olika kostnader det blir när man kommer tillbaks till svedala sen... är det moms? Sen är det ju registrering och allt... vad gick det på för dig? Vilken hoj importerade du förrästen?

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
ingen moms ifall den du tänkt köpa är ny eller är 6 månader gammal

regbesiktning kostar 2000 kr
sen är det skatt typ 200 kr
fösäkring beror på men jag betalade 2300 kr

jag köpte en sachs ZX 125 -97 gått 1300 mil mycket delar för 12000:-
sen så köpte jag ett helt gorotex ställ stövlar hanskar jacka o byxor för 3000:-
så dyrt är det inte jämfört med hemma

mer än nöjd är jag ska ner så fort som möjligt o hämta hem en mellanklassare som jag ska ta hem o pilla med under vintern

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Gott!
Jag vet inte... det kanske är lite för mycket att fråga om men du skulle inte kunna hämta en åt mig då också? om jag betalar någon skälig summa för tjänsten givetvis! Har nämligen lite svårt att ta mig ner... Det hade varit smarrigt! :öl ... förrästen hur slutas eller stängs en auktion? är det efter en viss tid eller hur funkar det? I sådant fall skulle man ju kunna få en kalas billigt med lite tur!

Ha det!

______________-
ät lingon

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvmojsrääser
kanske vet ej när jag ska ner men min farbror åker ner varannan vecka o köper hojar ska snacka med han!

auktionen stängs efter tiden har tagit slut står i dagar, timmar, minuter. den som lägger det sista budet får den för det priset.
det var så jag fick min för 12000 kr som igentligen skulle kostat 17-18000 kr
min farbror kollade på en Vor 530 -02 och den kostar ny 90000 kr den gick för 30000 kr...hehe

men ska snacka med han!

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
Grymt juste alltså!
Så han åker ner varannan vecka? Du kan ju fråga om han skulle kunna tänka sig att dra med en nsr 125 från 94- och vad det isåfall skulle kosta mig... skulle vara kalas! Men om man nu skulle köpa på ebay.de... har man skyldighet att köpa om man givit ett bu då? och vad händer om man inte gör det eller om säljaren inte säljer? Hälsa farbrodern!

Mvh David

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...