NSR Lackeringsförslag?

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Tjenare. Efter lite om och men har jag bestämt mig för att lacka om nsr:en. Eftersom den är lite allmänt skabbig i lacken och lite repig kan det nog bli bra. Till en början tänkte jag lackera den i originalfärgerna men dekalerna finns inte att köpa längre. :/

Så har ni några förslag på lack? Det ska helst passa till min utrustning som är svart/vit/röd. Helsvart är ju aldrig fel men det känns lite tråkigt och hojen blir ganska osynlig då. Så är det ngon som har ngt förslag? Eller någon som har en högupplöst bild på en enfärgad nsr (gamla modellen) som man kan fixa lite med i PS?

Tacksam för svar! :)

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Svart Kawa
Tjenare. Efter lite om och men har jag bestämt mig för att lacka om nsr:en. Eftersom den är lite allmänt skabbig i lacken och lite repig kan det nog bli bra. Till en början tänkte jag lackera den i originalfärgerna men dekalerna finns inte att köpa längre. :/

Så har ni några förslag på lack? Det ska helst passa till min utrustning som är svart/vit/röd. Helsvart är ju aldrig fel men det känns lite tråkigt och hojen blir ganska osynlig då. Så är det ngon som har ngt förslag? Eller någon som har en högupplöst bild på en enfärgad nsr (gamla modellen) som man kan fixa lite med i PS?

Svart med inslag av vitt är aldrig fel :tummenupp

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
iåf de har du rätt i, hur mycket kostar en karion:confused:
om ching chongarna ska göra hojar kan de väl iaf försöka härma snygga hojar:pannkyss

tror att ahlvik köpte sin för 24000 (nersatt från 29000)
då skulle jag hellre köpt en XT125a eller nåt
helst en beggad fin 2t
fast när dom härmar hojar blir det ofta fel :p

on topic: har du nån bra bild på den så kanske jag kan leka i photoshop :)
Edit: hittade i "garaget"

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98

dekaltrim säljer nsr dekaler... www.dekaltrim.se men har du kollat runt på skrotar o liknande ifall nån av dem har nya fräsha kåpor? Kan kanske till o med bli billigare än att lacka + att du har ett kåpsett du kan modda helt fritt:yoparty

Last edited:

Torrfarfar

Torrfarfar
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Svart Kawa
lite seriöst nu då , ehm:confused: jag skulle lackera den mattsvart med vita fartränder på sidan som söker sig upp mo passagerar platsen:tummenupp

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
lite seriöst nu då , ehm:confused: jag skulle lackera den mattsvart med vita fartränder på sidan som söker sig upp mo passagerar platsen:tummenupp

mattsvart håller sig inte så snyggt i längden! jag skulle ta någon udda färg tex rosa eller Snorgrön och ha svarta detaljer! samt nån svart flame eller liknande!

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
kawasaki-grön och svart vore lite kul
fast kanske lite fel på en honda men vafan blir det snyggt så :tummenupp

Edit: den var tyvärr svår att photoshoppa till nåt snyggt :(

Last edited:

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Jo det hade kanske varit lite coolt med rosa eller kawa-grön :tungan Men det ska ju passa till min utrustning också! :)

Ingen som har en högupplöst bild på en (helst enfärgad) NSR från sidan? Gamla modellen...

Last edited:

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb

Svart är nog det bästa om du ska lacka om, få som köper en rosa hoj i första hand tillex. den dagen du ska sälja den vidare.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Repsol färger passar till honda
och CBRen verkar ha sålt ganska bra med den lacken

bara en tanke :p

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
INTE SVblå med två silver ränder iaf ;)

Skulle nog inte rekommendera att lacka den i någon "extrem" färg då det kan bli svårtsålt senare.. Ville lacka min rosa men farsan sa tvärnej av det skälet :mad:

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA