NSR med effektrör, håller det?

knaZ

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Åland
Hoj
Honda CBR 600F -93
som de står där uppe, håller den ihop med effektrör och bra olja samt rätt munstycke. eller räcker det med att bara byta till koniskt luftfilter och sen går de ungefär lika bra som med effektrör?

Ungefär hur stort munstycke ska man ha med koniskt luftfilter?

är det väldigt stor skillnad mellan en vanligt ostrypt NSR, eller en NSR med effektrör?

Kanske verkar lite dum nu men alltid bra att höra vad andra som är lite mer insatta säger.
 
Last edited:

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
Håller ska den allt göra!

Men det ger inte speciellt mkt effekt att byta luftfiltret, blir större skillnad om du enbart skaffar effektrör.

Angående munstyckestorlek till NSR har jag nollkoll. Får väl köra med klassikern..Testa! :tummenupp
Detta kan ju även skilja ganska mkt mellan maskin och maskin..olika NSR'er kan behöva olika stort munstycke.

Sen om det blir skillnad..ja du nog märka skillnad, kommer bli ettrigare med effekten högre upp i registret och förmodligen kommer du bli av med det lilla bottendrag som fanns tidigare. Sen kommer säkert det vassare ljudet kunna göra en del för fartkänslan med.




Sen om jag är så himla instatt kan man säkert diskutera... :rolleyes:
 

knaZ

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Åland
Hoj
Honda CBR 600F -93
PL0J skrev:
Håller ska den allt göra!

Men det ger inte speciellt mkt effekt att byta luftfiltret, blir större skillnad om du enbart skaffar effektrör.

Angående munstyckestorlek till NSR har jag nollkoll. Får väl köra med klassikern..Testa! :tummenupp
Detta kan ju även skilja ganska mkt mellan maskin och maskin..olika NSR'er kan behöva olika stort munstycke.

Sen om det blir skillnad..ja du nog märka skillnad, kommer bli ettrigare med effekten högre upp i registret och förmodligen kommer du bli av med det lilla bottendrag som fanns tidigare. Sen kommer säkert det vassare ljudet kunna göra en del för fartkänslan med.




Sen om jag är så himla instatt kan man säkert diskutera... :rolleyes:



hehe okej! men de va så att jag var till en sån därn motorbutik där dom reparerar och servar motorcyklar, mopeder osv och fråga om just effektrör till NSR så skratta han å sa att de inte sku hålla. därför blev ja lite skrajj. men ska endå höra här vad folk säger.
 

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
-
knaZ skrev:
hehe okej! men de va så att jag var till en sån därn motorbutik där dom reparerar och servar motorcyklar, mopeder osv och fråga om just effektrör till NSR så skratta han å sa att de inte sku hålla. därför blev ja lite skrajj. men ska endå höra här vad folk säger.
Ser du bara till att ha rätt munstycken och bra olja ska det inte vara några problem.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
vad skulle möjligen skapa högre slitage med ett effektrör?.. bara för att röret är mer ampassat eller bättre utformat optimalt för just din motor betyder det att den slits mer?.. Om du kör som tidigare, samma varv osv så ser jag ingen anledning till högre slitage.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top