NSR med.....

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag har en NSR cylinder här hemma som värme nöp, går o borra osv om du känner att du inte pallar köpa en ny fån tyskland om ditt bygge ger upp, den kan du få till super pris. Nu snackar vi frakt kostnad pch nårra tior för jag ska palla köra till posten.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Padde skrev:
2631098 Jag har en NSR cylinder här hemma som värme nöp, går o borra osv om du känner att du inte pallar köpa en ny fån tyskland om ditt bygge ger upp, den kan du få till super pris. Nu snackar vi frakt kostnad pch nårra tior för jag ska palla köra till posten.
Till vilken årsmodell är cylindern? Då kan jag vara intresserad :tomten
 

Cruzz

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Ort
Finspång
Hoj
Honda NSR -91
Skriv ner allt du gör så att du kan lägga upp en bra guide hur man gör om de funkar.. :)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Min var en -99, men inte nån större förändringar på motorn genom åren, kolla bara nr från gewiez (stavning).
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Padde skrev:
2632232 Min var en -99, men inte nån större förändringar på motorn genom åren, kolla bara nr från gewiez (stavning).
Fan, då var det inget. Inte samma kolvdiameter på den cylindern :(
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
NSR_MAN skrev:
2625973Nu har jag ett litet delimma (visserligen är de inte så interessant nu för turbon är ju inte monterad ännu) men jag vet inte om jag ska använda wastegaten eller om jag ska skaffa dumpventil:va de klart att dump e coolaste valet älskar pyset då man lättar på gasen:yoparty men vilket är bäst?
Tja, jo du kan nog använda Wastegaten till ditt projekt när du använder så pass lite ladd, men en dump fungerar bättre på några sätt ( har brottom men kan förklara bättre sen om du vill?) annars kan du ju montera en apc-ventil till wastegaten som de sitter på saabarna original:hihi
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Lundgren skrev:
2632367 Fan, då var det inget. Inte samma kolvdiameter på den cylindern :(

Du måste ju ändå borra/hona upp upp den lite så du får i vilket fall skaffa ny kolv.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Padde skrev:
2633785 Du måste ju ändå borra/hona upp upp den lite så du får i vilket fall skaffa ny kolv.
Är ju inte samma slag heller då.
Gammla NSR
bore and stroke: 56 x 50 mm
Medans nya NSR har
bore and stroke: 54 x 54.4 mm

Lite väl mycket att göra då för att få den å passa. Eftersom topplock inte heller passar då och då blir det inte så billigt längre:(
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Lundgren skrev:
2633867 Är ju inte samma slag heller då.
Gammla NSR
bore and stroke: 56 x 50 mm
Medans nya NSR har
bore and stroke: 54 x 54.4 mm

Lite väl mycket att göra då för att få den å passa. Eftersom topplock inte heller passar då och då blir det inte så billigt längre:(

Där blidde det värre. :(

Synd.
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
Mr.PB skrev:
2632985 Tja, jo du kan nog använda Wastegaten till ditt projekt när du använder så pass lite ladd, men en dump fungerar bättre på några sätt ( har brottom men kan förklara bättre sen om du vill?) annars kan du ju montera en apc-ventil till wastegaten som de sitter på saabarna original:hihi
Jo jag vet:) men jag orkar inte ha massa sladdar gående. Sen är wastegaten vacum styrd så de går att koppla den till insuget. Börjar med de sen får jag se om jag skaffar dumpventil:yoparty
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
NSR_MAN skrev:
2634508 Jo jag vet:) men jag orkar inte ha massa sladdar gående. Sen är wastegaten vacum styrd så de går att koppla den till insuget. Börjar med de sen får jag se om jag skaffar dumpventil:yoparty
ok ja gör det så får vi se vart de leder:tummenupp

lasse kongo skrev:
2634517 dumpventil på hoj :yoparty :yoparty
ne det tycker inte jag är så speciellt fränt:gnissla
 
Last edited:

Joxx

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
Luleå
Hoj
Snart..
Om du har tänkt slanga är det inte så kanske inte så roligt med ketchupeffekt ;) Men om det funkar blir det häftigt, fast akta när laddet kommer.. ;)
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Hur går det med bygget? Vi är ivriga på att se "Ketchupeffekt 2000©":tuttar
EDIT:Stavfel..
 

nsr_sudde

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2006
Ort
östervåla
Hoj
honda nsr
Tjennare skulle gärna vilja ha lite tips med trim till 1 honda nsr 125cc ;) den har redan 37hk för att dn är ostrypt men tror ni 36mm skulle funka :p?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
nsr_sudde skrev:
2645575 Tjennare skulle gärna vilja ha lite tips med trim till 1 honda nsr 125cc ;) den har redan 37hk för att dn är ostrypt men tror ni 36mm skulle funka :p?
Det har den inte om den bara är ostrypt. 31 eller 27 beronde på om du har gammal eller ny. ;) Men 36 är alldeles för stort för en orginalportad nsr cylinder. 30-32 snarare.
 

nsr_sudde

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2006
Ort
östervåla
Hoj
honda nsr
okok. har du nån aning om vad ja kan beställa teori böcker och sånt till lätt mc fyller ju snart 16 :D 20 jan ;) helst länk !


Lundgren skrev:
2645587 Det har den inte om den bara är ostrypt. 31 eller 27 beronde på om du har gammal eller ny. ;) Men 36 är alldeles för stort för en orginalportad nsr cylinder. 30-32 snarare.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
nsr_sudde skrev:
2646314 okok. har du nån aning om vad ja kan beställa teori böcker och sånt till lätt mc fyller ju snart 16 :D 20 jan ;) helst länk !
Jag har två uppdättningar, du kan få köpa av mig för 75% av orginal priset.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top