NSR original rör

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Tegenfeldt skrev:
Okej. Verkar lite konstigt, men men
Jag ska försöka slänga upp en bild på det.

Alså det är troligvis original om det ser ut som dom bockat en plåt runt om hela ljuddämparen sen punktsvetsat 3 stycken loppor på baksidan mot sving/bakhjul. Cromade överdrag finns att köpa till NSR också.
 

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
Padde skrev:
Alså det är troligvis original om det ser ut som dom bockat en plåt runt om hela ljuddämparen sen punktsvetsat 3 stycken loppor på baksidan mot sving/bakhjul. Cromade överdrag finns att köpa till NSR också.


Jo, det ser ut ungefär så
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Förressten vilken årsmodell är din NSR?

Remus har bara tillverkat rör från 98 och frammåt till NSR och vad dom själva uppger är rören på 11 eller 9 kw. Dock vet jag inte hur strypningarna sitter i dom. Kanske är dom borta på ditt. Men har för mig att tyskarna sa till mig att det inte presterade så bra (avstrypt då).

Kolla efter en bricka på systemet imorrn kolla vid fästet nära fotpinnen. Alså på expansionskammaren.

Ja, lastar upp en bild på ljuddämparen från Remus, det ser inte ut så det du har?
 

Bifogat

  • ea_1.jpg
    ea_1.jpg
    26.5 KB · Visningar: 87
Last edited:

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
Det är en 97'a då.
Verkar då som att det är ett orginal..
Vad ska en avstrypt (bara i kröken, inte i insuget) Nsr göra då? Körde 130 som max i sommras.


Edit: Nope, ser inte ut så
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Tegenfeldt skrev:
Det är en 97'a då.
Verkar då som att det är ett orginal..
Vad ska en avstrypt (bara i kröken, inte i insuget) Nsr göra då? Körde 130 som max i sommras.


Edit: Nope, ser inte ut så

Hmm bara avstrypt i avgasröret vet jag inte men NSR ska göra göra ca 140 med original system (Strypt) på mätaren. Men utan pluggen i insuget. Alså pluggen i insuget tar du på 2 minuter, ska du avstrypa varför inte ta den också? Jag skulle tro att gjorde den 130 som max är den nog ganska säkert strypt i både avgassystem och insuget som sagt.

Hur fort den går när du plockat dom 2 strypningarna går inte att svara på, olika från motor till motor men tyskarna säger att dom ska göra 160-165 helt ostrypt iaf.
 
Last edited:

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
Padde skrev:
Hmm bara avstrypt i avgasröret vet jag inte men NSR ska göra göra ca 140 med original system (Strypt) på mätaren. Men utan pluggen i insuget. Alså pluggen i insuget tar du på 2 minuter, ska du avstrypa varför inte ta den också? Jag skulle tro att gjorde den 130 som max är den nog ganska säkert strypt i både avgassystem och insuget som sagt.

Hur fort den går när du plockat dom 2 strypningarna går inte att svara på, olika från motor till motor men tyskarna säger att dom ska göra 160-165 helt ostrypt iaf.

Jag har tagit bort strypningen i insuget också, men den var inte borta i sommras.. Jag varvade inte ut riktigt då men det hade nog inte kunnat gå så mycket fortare.
Ska beställa lite grejjor från tyskland i sommar så om jag får ihop lite extra pengar så blir det nog ett JollyMoto ändå..
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Det är ett original system som någon har tröttnat på att ha skarven mellan ljuddämpare och expanssions kammaren och helt enkelt svetsat ihopa delarna.
 

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Det är ett original system som någon har tröttnat på att ha skarven mellan ljuddämpare och expanssions kammaren och helt enkelt svetsat ihopa delarna.


E du sugen på en pizza idag? ;)

Sorry för spammet... :gnissla
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Bidrar med en bild på mitt orginalrör.

Det översta är orginalet, det under är mitt nyinköpta Jolly Moto... (för 213 kr :D)
 

Bifogat

  • DSC01551 (Large) (2).JPG
    DSC01551 (Large) (2).JPG
    78.5 KB · Visningar: 69

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
NSR_Martin skrev:
Det översta är orginalet, det under är mitt nyinköpta Jolly Moto... (för 213 kr :D)

Okej, det ser ju ut som att mitt är ett orginal men någon har svetsat om det då, jag utgår från det iaf.

213 kr, det var ingen dålig affär det, men jag ger dig ett generöst erbjudande på det dubbla... så vad säger du? :brynad
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Tegenfeldt skrev:
213 kr, det var ingen dålig affär det, men jag ger dig ett generöst erbjudande på det dubbla... så vad säger du? :brynad
Jodå, det va ett fynd, dock rätt risigt, förståss, men jag och philsson har kört med ståltrissa så nu ser det rätt fint ut, ska fixa en buckla som är mitt på expansionskammaren med om det går, sen ska jag lacka till det, sota ur det o byta ull i ljuddämparen, nita igen locket på den, och köpa en adapter så det passar min hoj, så lite pill blir det ju med det, men det är det helt klart värt!

Menar du att du ska köpa det av mig? ICKE! Hehe, ett tips, som jag i min tur fick av Solitude en gång, ring runt på annonser du ser på blocket på NSR som säljs med effektsystem, det är rätt vanligt, så frågar du bara om dom kan tänka sig sälja det löst...
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Jodå, det va ett fynd, dock rätt risigt, förståss, men jag och philsson har kört med ståltrissa så nu ser det rätt fint ut, ska fixa en buckla som är mitt på expansionskammaren med om det går, sen ska jag lacka till det, sota ur det o byta ull i ljuddämparen, nita igen locket på den, och köpa en adapter så det passar min hoj, så lite pill blir det ju med det, men det är det helt klart värt!

Menar du att du ska köpa det av mig? ICKE! Hehe, ett tips, som jag i min tur fick av Solitude en gång, ring runt på annonser du ser på blocket på NSR som säljs med effektsystem, det är rätt vanligt, så frågar du bara om dom kan tänka sig sälja det löst...
Det blev rätt bra du.. :tummenupp såg tillockmed bättre ut i ditt garage.. :)
Föresten.. glömde påpeka att ditt depåstöd blev riktigt bra :tummenupp hur fint somhällst.. kanske kan beställa ett av dig nån gång då.. :D
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Bidrar med en bild på mitt orginalrör.

Det översta är orginalet, det under är mitt nyinköpta Jolly Moto... (för 213 kr :D)


Röret ser ju fint ut. Dock ser det ut som du kommer få modda sista fästet på fotpinnen för det ser för långt ut. Bara kapa/svetsa.

Man ser direkt att det inte är anpassat till den nya NSRén, Dom nya rören är mer raka och ingen böj i början. Men det lär inte göra nått.
 

Tegenfeldt

Medlem
Gick med
28 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Snart Fz6-n
NSR_Martin skrev:
Menar du att du ska köpa det av mig? ICKE! Hehe, ett tips, som jag i min tur fick av Solitude en gång, ring runt på annonser du ser på blocket på NSR som säljs med effektsystem, det är rätt vanligt, så frågar du bara om dom kan tänka sig sälja det löst...

AAh, det har jag inte tänkt på förut:fattartil !
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Vad kan man få sålt ett original rör för??

Hade ett extra original rör till min 97a...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top