Nsr Panel + Digital mätare?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Hejhej. Snart närmar det sig tysklands resan för att importera nsr, och jag börjar vill gärna veta mer om den så jag vet vad man kan göra med den sen..

Så mina frågor är nu till er hojfantaster är att:

Finns det nån årsmodell av nsr som har bensinmätare?
Har nsr någon tändningsbrytare i stödet? Har sett att det är delade meningar om den saken.

Jag hittade en bild på en snubbe som satt dit en digital panel på sin hoj.. Bild nedan!

Jag undrar vad det finns för funktioner på dem, och om nån vet vart man kan läsa mer och eventuellt köpa dem?

Jag vill även veta vilken cykeldator ni skulle rekomendera att montera på en hoj. Helst någon man kan ställa in efter exakt hjuldiameter och därefter visar den exakta hastigheten, och även vilka funktioner den har. Vart kan man köpa dessa och vilken prisklass ligger de på?

Finns det någon cykeldator som är gjord för hojar som även kan räkna ut bensinförbrukning och dyl. om man programerar in hur mycket den förbrukar/mil.

Då jag förmodar att det inte finns någon bensinmätare på nsr så skulle det varit väldigt bekvämt att ha en digital mätare som visar hur många liter man använt så man vet hur mycket man har kvar..

Har en känsla av att en sådan cykeldator inte finns men man får väl hoppas :)

may03_11.jpg

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Svar ja på frågan om det där med stödet, det funkar så att det inte går att lägga i någon växel då stödet är nere....

det där med den där digitala panel så TROR jag att det är en multimeter... dom kan blandannat visa temp, varvtal m.m (vet ej vad just denna visar men).

Sådana som har liknande saker: http://www.scootech.nu/

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
www.Scooter-attack.de (tror jag) Sälger dom där mätarna det är bara en termometer har jag för mig. easyparts.nl sälger digitala mätare som har soppa mätare har jag för mig fråga mig inte hur du gör med givaren eller om det måste finnas.

Last edited:

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Tack för de snabba svaren. Aha det där du sa om multimeter var intressant.

Tack för länkarna, håller på att glo igenom dem nu. Väldigt bra sidor. Återkommer om jag får fler frågor.. SKa leta efter det du sa på easyparts.nl, för det är vad jag är mest intresserad av, bensinmätare. De andra grejorna är bara lull-lull som är kul att ha :)

Ingen som vet nått om bra cykeldatorer?

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
!ante skrev:
2182049 Svar ja på frågan om det där med stödet, det funkar så att det inte går att lägga i någon växel då stödet är nere....

det där med den där digitala panel så TROR jag att det är en multimeter... dom kan blandannat visa temp, varvtal m.m (vet ej vad just denna visar men).

Sådana som har liknande saker: http://www.scootech.nu/

Men en fråga om stödet. Är det mekaniskt eller elektroniskt? Jag har ju svårt att tänka mig att det är elektroniskt, men om det är mekaniskt bör man inte kunna sätta ner stödet när hojen ligger i växel? Det måste man ju kunna om man ställer sig i en backe eller liknande, annars kan man ju inte förvänta sig att den står kvar sen :7peta :3freak

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
JojjeL skrev:
2184450 Men en fråga om stödet. Är det mekaniskt eller elektroniskt? Jag har ju svårt att tänka mig att det är elektroniskt, men om det är mekaniskt bör man inte kunna sätta ner stödet när hojen ligger i växel? Det måste man ju kunna om man ställer sig i en backe eller liknande, annars kan man ju inte förvänta sig att den står kvar sen :7peta :3freak
Det är elektriskt så klart.. Det är bara en microbrytare som ligger mot stödet.

Mätare finns på www.lqt-racing.se Titta på en sån idag blev fet sugen.

Last edited:

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
JojjeL skrev:
2184450 Men en fråga om stödet. Är det mekaniskt eller elektroniskt? Jag har ju svårt att tänka mig att det är elektroniskt, men om det är mekaniskt bör man inte kunna sätta ner stödet när hojen ligger i växel? Det måste man ju kunna om man ställer sig i en backe eller liknande, annars kan man ju inte förvänta sig att den står kvar sen :7peta :3freak

Var lite oklar alltså det går inte ha motorn igång när du sätter ned stödet och har en växel i´(tändningen bryts!)

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Tack för den sista sidan. fanns en del intressanta saker, dock något över min budget just nu. Får vänta tills efter sommarn sen blir det nog en sån :)

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
hehe för att den är ful, rutten, gammal, sliten, söndrig, skramlar och går skit. (Alla som har RG, lacka inte nu, jag pratar bara om min egen :) )

Mycket hellre NSR eller RG. De ser lite större ut än en moped ;)

edit: RS mena jag såklart.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll