Nsr problem!

mojs

NSR-med miniblinkare och annat lullull
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda NSR 125 R
Hallå där alla glada MC-åkare, nu när jag tog fram hojen för nåra veckor sedan så gick allt perfekt.
Jag har nu kommit hem från att ha varit borta ett tag i Tyskland och får nu inte igång hojen. Jag har kollat batteriet å allt var shysst, men när jag kollade om det var nån gnista så blev jag besviken. Det är ingen gnista, men det går ändå fram ström igenom tändhatten så den e det inget fel på :kocko . Har även provat satt i ett nytt stift men funkar ändå inte. En sak som jag reagerade särskilt på var att startmotorn gick även fast dödarknappen var intryckt?

Skulle nu vara glad om det är någon som har nå tips på vad som kan va felet, vill ju gärna börja åka nu när sommaren har visat sig :)

mojs

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda NSR 125 R
spectre skrev:
Låter rätt konstigt, men kolla så du inte har fukt i tändhatten, har du provat att rulla igång hojen?
Japp det har jag redan provat, går inte och fukt i tändhatten bör det inte vara eftersom det har varit varmt och soligt här på senaste tiden.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vad bryter dödarknappen? Spänning till tändspole och startmotor eller bara startmotorn?

Plocka isär dödarknappen och rengör från ev oxid, dra på lite elektronikrengörning eller 5-56 också

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Startmotorn går fast din dödarknapp är avstängd dvs död. Gör som anton säger och går där ström igenom tändhatten är det ju bara stiftet kvar sen så fukt som (spectre) sa är nog inte helr helt fel o kolla.

mojs

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda NSR 125 R
Padde skrev:
Startmotorn går fast din dödarknapp är avstängd dvs död. Gör som anton säger och går där ström igenom tändhatten är det ju bara stiftet kvar sen så fukt som (spectre) sa är nog inte helr helt fel o kolla.
Tack för tipsen :Bugar , har nu plockat isär dödarknappen de var lite sån hära bildning som jag skrapat bort. Fast den startar ändå inte, kanske var lite slarvig ska prova sen igen.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
mojs skrev:
Tack för tipsen :Bugar , har nu plockat isär dödarknappen de var lite sån hära bildning som jag skrapat bort. Fast den startar ändå inte, kanske var lite slarvig ska prova sen igen.

Samma företag som tillverkar 5-56 tillverkar också en elektronikrengörning som är helt klart svårslagen

Du hade inte stödet nedfällt när du försökt starta?

mojs

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda NSR 125 R
Anton_Ljunghusen skrev:
Samma företag som tillverkar 5-56 tillverkar också en elektronikrengörning som är helt klart svårslagen

Du hade inte stödet nedfällt när du försökt starta?

Jo, vadå då. Nej säg inte att den är spärrad på det viset.

mojs

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda NSR 125 R
Var ute å kollade och det var inga kablar som var i kontkt med stöden iaf, så det borde inte finnas nån startspärr.

Paradoxy

Guest
Du kunde inte testat att ställa den upp och ta upp stödet och testat och starta istället för att bara kolla efter sladdar?

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Årsmodell?
På min NSR -98 (nya modellen) så var det en kontankt så man inte kunnde köra startmotorn om växeln var i. ( om man inte höll in kopplingen)

Testa att hålla inkoppligen och att fälla upp stödet.

Fungerar inte det rengör dödarknappen/ eller koppla förbi den för att utesluta att det är den som det är fel på. :)

mojs

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda NSR 125 R
japp ska koppla förbi dödarknappa, men kunde inte prova att starta utan stödet eftersom den e isär plockad för tillfället :( .

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...