NSR projekt

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
Hej jag har en nsr som jag tänkt att lacka om och styla lite smått.

lista på vad jag tänker göra

* lackera om hela hojen ev: gul och vitt
*sätta på miniblinkers
*dioder
*ändra handtag
*ev göra den till en replica

tar mer än gjärna emot lite tips om vad hur jag ska styla den:

Bifogat

• dinmamma.jpg
    dinmamma.jpg
    131 KB · Visningar: 49
  • dinspsppas.jpg
    dinspsppas.jpg
    134.7 KB · Visningar: 63
  • din.jpg
    din.jpg
    135.6 KB · Visningar: 40
  • DSC003gfddfgdfgdfg0.jpg
    DSC003gfddfgdfgdfg0.jpg
    118.2 KB · Visningar: 33
Last edited:

Stuntrider

Stunt!!!!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
Stunthoj
Tycker du ska göra den till fighter, men isåfall med annan gaffelkrona, så man kan klämma på ett fatbar styre :tummenupp
kanske byta bakdel ?.. men annars skulle replica va skitballt!:) :yoparty

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
hmm gjorde så här på min! slipade massor, spacklade igen motorluckan (satta fast den ordenligt på baksidan)= luckan du tappat... Sedan fixade jag blinkers osv o snyggade upp den i allmänhet, blanksvart funkade kanon som lack...

brandes

Gick med
10 May 2006
Hoj
me figter nja jag gillar ändå utseendet på mc det är som solid snake säger gillar inte ramen. men om någon har en sits kut. jag vill ta bort fot pinnarna med men måste ha en lösning på av gassystemet för det hålls uppe av fotpinnarana. så komm gärna med förslag om hur jag ska göra:)

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
brandes skrev:
2496396 me figter nja jag gillar ändå utseendet på mc det är som solid snake säger gillar inte ramen. men om någon har en sits kut. jag vill ta bort fot pinnarna med men måste ha en lösning på av gassystemet för det hålls uppe av fotpinnarana. så komm gärna med förslag om hur jag ska göra:)
Fäst avgassystemet i förar pinnen istället som på min kan ta kort på det om du vill:tummenupp

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Finns det "bakdelar" som passar till NSr från en annan hoj eller måste man bygga/modda själv? Finns det nåra som passar RGF, RS eller mito nån av "sport hojarna"

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
brandes skrev:
2496396 me figter nja jag gillar ändå utseendet på mc det är som solid snake säger gillar inte ramen. men om någon har en sits kut. jag vill ta bort fot pinnarna med men måste ha en lösning på av gassystemet för det hålls uppe av fotpinnarana. så komm gärna med förslag om hur jag ska göra:)

Gör ett eget fäste som funkar på samma sätt. fast utan den fula fläskiga fotpinnen. Det sitter redan ett fäste framme vid förarpinnen oxå.

Lycka till:tummenupp

brandes

Gick med
10 May 2006
Hoj
så nu så är nästan hela hojen strippad ska ut och ta lite bilder på den imorgon

brandes

Gick med
10 May 2006
Hoj
nu när vintern kommer och man inte kan gör a så mycket tänkte jag göra en egen bakdel till min hoj. men vet inte riktigt vart jag ska börja. var får jag tag på frigolit? sen undrar jag om det finns någon som har någon ritning på en bakdel så man kanske kan utgå efter den eller någon som har en sporthojs bakdel som säljs billigt högst 500:-.

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
brandes skrev:
2516280 nu när vintern kommer och man inte kan gör a så mycket tänkte jag göra en egen bakdel till min hoj. men vet inte riktigt vart jag ska börja. var får jag tag på frigolit? sen undrar jag om det finns någon som har någon ritning på en bakdel så man kanske kan utgå efter den eller någon som har en sporthojs bakdel som säljs billigt högst 500:-.

Åk annars till närmaste mc-skrot och hitta första bästa bakdel! :tummenupp

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
brandes skrev:
2516280 nu när vintern kommer och man inte kan gör a så mycket tänkte jag göra en egen bakdel till min hoj. men vet inte riktigt vart jag ska börja. var får jag tag på frigolit? sen undrar jag om det finns någon som har någon ritning på en bakdel så man kanske kan utgå efter den eller någon som har en sporthojs bakdel som säljs billigt högst 500:-.

oftast kostar sån plast mer än en femhundringiaf om det e original, kanske beggade kraschkåpor då.

annars har jag ett kåpkitt till en cbr 600 -87 som jag inte behöver:D

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...