nsr prolem..

Solid snake

Guest
Anton_Ljunghusen skrev:
Hm tjao borde finnas... tzr har iaf.. När det slår i bryts tändningen i nån sekund eller ett par


Jo det gör det, skitkul i en kurva när man slår i varvstoppet. :5sure

För er som inte vet vad som händer när tändningen dör i en kurva så kan jag säga att hela hojen lutar inåt jävligt fort.

Vettefan hur jag klarade mig från vurpa men det klarade sig.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
NSR_Martin skrev:
Hur tidigt ligger varvtalsstoppet på TZR egentligen? :va
Avtar inte effekten lååångt innan?

Tjao, solid var ligger det? 12000?
Jo men ibland måste man ju varva ur henne ordentligt så hon inte sotar igen ;-)
 

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Tss, är nog solid som inte lärt sig växla ännu :mattias


Blaha blaha, var det en nsr jag hörde? :D

Nämen varvstoppet kommer runt 11750, alltså precis efter 11500 och precis innan 12000, man kollar fan inte på varvmätaren när man ligger och pressar i en kurva.

Brukar gå efter hur mycket motorn skriker när jag kör aktivt.

Men fyfan vad äckligt det kändes när hojen bara dök inåt, koppla och styra åt andra hållet så löste man det, men sen var ju hojen på väg åt andra hållet. :näsblod

Edit: slänger in din effektfråga Martin, den tar slut vid 11000-11500 men det känns inte speciellt mycket i en kurva när man bara ger full gas, brukar slå i nästa växel precis vid utgången på kurvan.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Solid snake skrev:
Blaha blaha, var det en nsr jag hörde? :D

Nämen varvstoppet kommer runt 11750, alltså precis efter 11500 och precis innan 12000, man kollar fan inte på varvmätaren när man ligger och pressar i en kurva.

Brukar gå efter hur mycket motorn skriker när jag kör aktivt.

Men fyfan vad äckligt det kändes när hojen bara dök inåt, koppla och styra åt andra hållet så löste man det, men sen var ju hojen på väg åt andra hållet. :näsblod

Edit: slänger in din effektfråga Martin, den tar slut vid 11000-11500 men det känns inte speciellt mycket i en kurva när man bara ger full gas, brukar slå i nästa växel precis vid utgången på kurvan.
Det hör man ju tydlig när den börjar varva ansträngt, så att säga.... Dumt att varvtalsstoppet går i så tidigt om nu effekten går så långt som du säger...
 

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Det hör man ju tydlig när den börjar varva ansträngt, så att säga.... Dumt att varvtalsstoppet går i så tidigt om nu effekten går så långt som du säger...


Tjao, det är inte jag som har byggt den, förmodligen så är det ett lätt varvstopp, bara en fjäder eller liknande.

Det är ju inte så lätt att växla i en vänsterkurva med en massa nerlägg på hojen direkt. :näsblod
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top