Nsr tomgångsproblem!

187MC - Trallan

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda NSR -97
Varför vill inte min Honda nsr gå på tomgång för?

Jag satte i ett nytt tändstift,tändhatt härom dagen. Har kört runt 2 timmar..sen så fick jag soppatorsk för att min reserv var fuckad..nu är det åtgärdat. Med det fick jag problemet att den inte ville gå på tomgång. Jag har blåst ur förgasaraen, men en liten del glömde jag. Jag bytte också tillbaka till det gamla tändstiftet, det nyaste platina stiftet var dränkt i olja?!, ingen hjälp. När man gasar ryker det en del. Ställt om luftskruven och tomgången funka inte. Nånting har blivit väldans knas och jag vet inte hur! Vad ska jag göra, tips?!?

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Det enda som jag kan tänka mej är att den skulle dra tjuvluft nånstans?

skywarper

Jagular
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Yamaha RD350 YPVS
Om tändstiftet var dränkt i olja får väl motorn för mycket olja gissar jag, ställ in oljepumpen (eller hur den nu får oljan).

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
skywarper skrev:
Om tändstiftet var dränkt i olja får väl motorn för mycket olja gissar jag, ställ in oljepumpen (eller hur den nu får oljan).

NEJ NEJ NEJ!!!!!! är stiftet oljigt så läcker den troligtvis in växellådsolja i vevhuset... 2-taktsolja lämnar inte en oljig hinna på stiftet....

ställ för f*n inte om pumpen..

187MC - Trallan

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda NSR -97
mm men var kan den dra tjuvluft ifrån? Det kan vara växellådsolja, den va inne på service nyss dom sa att den var överfull på växellådsolja..

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
187MC - Trallan skrev:
mm men var kan den dra tjuvluft ifrån? Det kan vara växellådsolja, den va inne på service nyss dom sa att den var överfull på växellådsolja..

Har du haft för mycket växellådsolja kan du ha skutigt packboxen in till vevhuset och då är det bara att börja riva motorn. Du kan ju tappa ur växellådsoljan som är i nu och kolla om det finns några tendenser till bensin i den.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln