Robe skrev:
2089145 Har fått tag på ett topplock från en NSR -91:a.
Det borde passa på CRM, iom att dom har likadana cylindrar.
Men min fråga är: Måste man byta något mer? Hur är det med vevstake och den biten? Eller är det bara att köpa en ny packning och byta rakt av?
Vore bra om någon här _vet_ om det funkar
Tack på förhand!
/Robe
Gärna inga gissningar här nu utan om det är någon som vet. Det jag funderade på var, eftersom mätaren går till 13k på nsr:en så funderade jag på om det var en kortare vevstake eller om det helt enkelt är så att mätaren bara går till 12 k på crm:en?
Edit: Har kollat lite närmare på det hära.
Här då! så har den gammla dessa mått
bore and stroke: 56 x 50 mm
Medans CRM har
bore and stroke: 54 x 54.4 mm
Den nya NSR:en däremot har samma som nsr:en men den har antagligen också samma hästkrafter. Så det verkar som det enda alternativet är att plana. Såvida den nya NSR:en har ytterligare ett topplock, för på alla sidor så står det ju bara 15 hk som styrka och inte max. Men om det skulle vara så att nsr:en fortfarande har mer hästkrafter så verkar det nästan som att den nya cylindern är mera lik CRM:ens.
Det är vad jag har kunnat få fram efter lite kollande.
Andra editen: Nep den nya nsr:en har enligt uppgifter
Härifrån 26.5 hp så det visar ju på att den har ungefär samma hk som CRM:en har och därför samma topplock. Skulle vilja veta vad det står för kw antal i era regbevis någon som har en nyare NSR. Vad den är strypt ifrån.