nsr125 rs125?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
Nrs_martin: jag har kört 40mils rundor med min och det känns ingenting, så jag tror att bara man vänjer sig så :7peta

Ok, my bad, har bara fått den uppfattningen. Har aldrig kört den, men det kanske inte är så stor skillnad. :)

Jag har själv funderat lite på en RS, men gillar inte dess design alls, miton faller mig hyffsat i smaken, men den ska ju tydligen ha svindyra reservdelar.... Och jag vet att jag kommer sakna NSRen om jag säljer den, vet inte hur jag ska göra, men det lutar åt att jag har kvar den, den som lever får se.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
DJM skrev:
Du måste besikta om hojen och då sätter du in strypningen.

Annars blir det olovlig körning och kortet rycker och böter, vet inte men det ´borde det bli.

Köpa en som har 11kw på reg beviset och i motorn eller uttagen. En som är full reggad kan du köpa strypning med papper som du sätter i själv och skickar iväg så skrivs det i regbeviset. Kostar dock 2500kr.

Så om de tar fast dig en gång så måste man bara besiktiga om den?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Vanish skrev:
Jag åkte fan på min nsr 97a i ca 3 timmar dalarna-sthlm..jag låg inte ofta under 8000 varv och den har hållt kanon men den sög i sig rätt mycket olja. Men motorn är fortfarande felfri. Jag är glad för det kan jag säga !! Sen om det är ren kvalitee eller tur det vettefan.

Det är nog inte tur, det ska hålla.

Men kanske ett tips är att ställa upp oljepumpen så den skickar in lite mer olja för annars om man håller över 8000varv så är det inte precis fullgas man håller, lite över tomgång håller man med höger handen och då får den inte den rätta mängden olja, för vad en långtur vill ha.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
simon_prackel88 skrev:
Om man skulle bli stoppad av en polis, man har ett regbevis med 11kw, och de märker att den går bättre, blir det böter eller åker kortet?

Är det svårt och dyrt att sätta in eller ta ut en strypning (när jag säger in så menar jag att man köper en som har full effekt och sen stryper den för att få reg bevis på 11kw och sen när det e klart så plockar man bort strypningen)
vilken är smartas och minst kostsamt?

Jag har pratat med männen i blått två gånger...

1. Farsan o jag övningskör, hojen va iofs strypt då. Det va MC-poliser som stog o plockade in bilar lite slumpmässigt från vägen.... Den ena polisen ställer sig vid min hoj och tittar på den, grubblar och säger, "är det här en sån där 125a?, jag trodde det va en tung hoj."

2. Jag och några andra står på en pakering och väntar in folk som vi ska åka med, en MC-polis kommer, stannar hojen och börjar prata med oss. Han kollar mitt körkort och säger nått i stil med "jaha, det va en 125a den ja....".....

NEJ, det är ingen fara att du åker dit! :tummenupp

Att regga om till 11kW kostar drygt 2 lusingar....

EDIT: Jag har mött flertalet polisbilar inne i stan med WRen med, det är en enduro, ostrypt, både går och låter som en cross, den är dock LV reggad... Poliserna har inte brytt sig där heller.... Trotts ljudnivån.

Last edited:

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
DJM skrev:
Det är nog inte tur, det ska hålla.

Men kanske ett tips är att ställa upp oljepumpen så den skickar in lite mer olja för annars om man håller över 8000varv så är det inte precis fullgas man håller, lite över tomgång håller man med höger handen och då får den inte den rätta mängden olja, för vad en långtur vill ha.

Håller med klart det ska hålla men det är lite ovisst med 2-takt.

Iofs ingenting jag tänkte på, det blir nog slut på 2-takt tills nästa säsong men kan ändå va bra att tänka på i framtiden o även tipsa andra om.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
H4 skrev:
Så om de tar fast dig en gång så måste man bara besiktiga om den?

Eller det blir en regbesiktning eller så att polisen kan se hur mycket effekt det finns i hojen. För om dom provar på plats kan dom inte bevisa att den inte är strypt? den kan vara stark fast den är strypt.

Men fråga nån som vet mer, är inte säker på det där med när dom tar fast en.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
DJM skrev:
Eller det blir en regbesiktning eller så att polisen kan se hur mycket effekt det finns i hojen. För om dom provar på plats kan dom inte bevisa att den inte är strypt? den kan vara stark fast den är strypt.

Men fråga nån som vet mer, är inte säker på det där med när dom tar fast en.
Jag snackade med en kille på MC-firma, han hävdade att varken bilprovningen eller polisen har bromsbänk, blir bökigt för dom då, och jag har aldrig hört talas om nån som åkt dit, varken med lätt eller begränsad hoj.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
NSR_Martin skrev:
Jag snackade med en kille på MC-firma, han hävdade att varken bilprovningen eller polisen har bromsbänk, blir bökigt för dom då, och jag har aldrig hört talas om nån som åkt dit, varken med lätt eller begränsad hoj.

Ok, där ser man. :)

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
simon_prackel88 skrev:
Så jag ska alltså leta efter en hoj med tex 22kw, ta in den, regga den som 11 (sätta in en strypning och sen ta ut den?) och hur olagligt är det och hur stor är risken att åka dit för det?

Hästkrafter hit å hästkrafter dit. Börjar bli för mycket moppefucko i denna tråd. Simon_prackel88 båda hojarna funkar bra inte så mycket att fundera på. Jag misstänker att du max kommer att köra 125 i två år och sen gå på något tyngre så köp den du faller mest för och skit i vad alla andra säger. Visst, de som kört hoj och kan sin sak kan nog peka ut positiva samt negativa punkter på respektive hoj men det är inget du kommer att märka av. De där med att aprilian skär är rent skit snack taget från ingenstans, gäller bara att fylla på olja med jämna mellanrum vilket endel tydligen glömt bort.

Vill du veta något mer så får du gärna dra iväg ett PM, sätter punkt i denna tråd.

Prackel

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
Har ingen än
DJM skrev:
Du måste besikta om hojen och då sätter du in strypningen.

Annars blir det olovlig körning och kortet rycker och böter, vet inte men det ´borde det bli.

Köpa en som har 11kw på reg beviset och i motorn eller uttagen. En som är full reggad kan du köpa strypning med papper som du sätter i själv och skickar iväg så skrivs det i regbeviset. Kostar dock 2500kr.

På ren svenska så kostar det mig 2500kr om jag köper en hoj som har mer än 11kw, det låter inte så farligt, fattat rätt?

men om man däremot köper en som är nerstryp till 11kw (då har den det på reg också, smart) och sen vill man då trolla bort det så hojen får full effekt, hur går man tillväga då? är det något som man måste fixa med själv eller kan man lämna in den till någon men hur mycket kostar det då?

Men sen det här om man blir stoppad på hojen, grabbarna i min förra klass hade en sådan diskution och enligt vad jag kom ihåg så nämde de att om man blir stoppad på hojen och polisen misstänker att har mer effekt än vad som står på reget så blir man tvungen att "bisiktiga" den igen, men man får tydligen åka hem emellan och då har man ju gott om tid att pula en strypning innan besiktningen och sen efter så plockar man ut den och sen är det bara och köra vidar. har de rätt eller är de ute och svävar?

Prackel

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
Har ingen än
Fearless skrev:
Hästkrafter hit å hästkrafter dit. Börjar bli för mycket moppefucko i denna tråd. Simon_prackel88 båda hojarna funkar bra inte så mycket att fundera på. Jag misstänker att du max kommer att köra 125 i två år och sen gå på något tyngre så köp den du faller mest för och skit i vad alla andra säger. Visst, de som kört hoj och kan sin sak kan nog peka ut positiva samt negativa punkter på respektive hoj men det är inget du kommer att märka av. De där med att aprilian skär är rent skit snack taget från ingenstans, gäller bara att fylla på olja med jämna mellanrum vilket endel tydligen glömt bort.

Vill du veta något mer så får du gärna dra iväg ett PM, sätter punkt i denna tråd.

Jo du har rätt, jag har kört moppe fram till nu :lol
klar att man inte kommer köra en 125 i mer än två år men jag är bara lite orolig över konsekvenserna om man tex hottar upp den lite.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Det finns ett 125 forum om inte annat.

Men ok ska man tycka till så är en offroad 125a så jävla mycket roligare än en sport125a.

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
simon_prackel88 skrev:
På ren svenska så kostar det mig 2500kr om jag köper en hoj som har mer än 11kw, det låter inte så farligt, fattat rätt?

men om man däremot köper en som är nerstryp till 11kw (då har den det på reg också, smart) och sen vill man då trolla bort det så hojen får full effekt, hur går man tillväga då? är det något som man måste fixa med själv eller kan man lämna in den till någon men hur mycket kostar det då?

Men sen det här om man blir stoppad på hojen, grabbarna i min förra klass hade en sådan diskution och enligt vad jag kom ihåg så nämde de att om man blir stoppad på hojen och polisen misstänker att har mer effekt än vad som står på reget så blir man tvungen att "bisiktiga" den igen, men man får tydligen åka hem emellan och då har man ju gott om tid att pula en strypning innan besiktningen och sen efter så plockar man ut den och sen är det bara och köra vidar. har de rätt eller är de ute och svävar?

1. Ja.

2. Du bara tar bort dom strypningarna du satte in för reggningen, lätt fixat själv.

3. Ja de har rätt, fast det är väääldigt ovanligt att man blir inkallad till ombesiktning, och där kan de inte ens mäta effekten enligt Nsr_Martin
(ska jag skylla på solid snake om det inte stämmer? :D )

Jonathan

Guest
Eller så kan du glömma de två alternativen och köpa den här istället :tummenupp

Bifogat

• Mito 16.JPG
    Mito 16.JPG
    86.2 KB · Visningar: 73

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Fearless skrev:
Nope, köpte den ny hos en Aprilia återförsäljare. Enligt honom skulle det inte vara något större problem att ta bort en strypning, skulle gå på 600kr. Men sedan visade de sig att man behövde byta avgassytem, förgasare, munstycken m.m. Det slutade med att hela kalaset gick på 14 000kr. Snacka om att känna sig lurad.

Som sagt, värt att kolla upp.
började även min kariärr på en RS, den hade 11kw från köpet men efter 30min i garaget hade den full effekt igen, kostade gratis, förstår inte riktigt vad du hade för fel på din..

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jonathan skrev:
Eller så kan du glömma de två alternativen och köpa den här istället :tummenupp

Vad i h&7%¤ har du gjort vid nummerplåten ?
Ser ut som en kalender där man kan bläddra mellan dom olika nummerplåtarna :D
//D

Jonathan

Guest
Slappa skrev:
Vad i h&7%¤ har du gjort vid nummerplåten ?
Ser ut som en kalender där man kan bläddra mellan dom olika nummerplåtarna :D
//D

Antar att du menar att det ser ut som två skyltar eftersom den enormt blanka lacken speglar den. ? :)

Det kanske blev lite för bra (förutom storleken på den då) :rofl

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...