simon_prackel88 skrev:
Om man skulle bli stoppad av en polis, man har ett regbevis med 11kw, och de märker att den går bättre, blir det böter eller åker kortet?
Är det svårt och dyrt att sätta in eller ta ut en strypning (när jag säger in så menar jag att man köper en som har full effekt och sen stryper den för att få reg bevis på 11kw och sen när det e klart så plockar man bort strypningen)
vilken är smartas och minst kostsamt?
Jag har pratat med männen i blått två gånger...
1. Farsan o jag övningskör, hojen va iofs strypt då. Det va MC-poliser som stog o plockade in bilar lite slumpmässigt från vägen.... Den ena polisen ställer sig vid min hoj och tittar på den, grubblar och säger, "är det här en sån där 125a?, jag trodde det va en tung hoj."
2. Jag och några andra står på en pakering och väntar in folk som vi ska åka med, en MC-polis kommer, stannar hojen och börjar prata med oss. Han kollar mitt körkort och säger nått i stil med "jaha, det va en 125a den ja....".....
NEJ, det är ingen fara att du åker dit!
Att regga om till 11kW kostar drygt 2 lusingar....
EDIT: Jag har mött flertalet polisbilar inne i stan med WRen med, det är en enduro, ostrypt, både går och låter som en cross, den är dock LV reggad... Poliserna har inte brytt sig där heller.... Trotts ljudnivån.