NTSC videospelare?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tjosan! Fick just ett videoband från en vän i USA. Han låg bakom mig på en av de mest sköna vägar jag nånsin kört på! Stället är "Palomar Mountain" och är känt för sina dagliga krascher utav Sporthojare. Jag är skyldig själv till detta brott. Helt SJUKT kurvigt!

Problemet jag har är att bandet är NTSC och jag vet ingen med NTSC spelare eller hur jag annars kan lösa detta. Jag vill ha in videon på datan föromredigering.

nån?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Swedie skrev:
Tjosan! Fick just ett videoband från en vän i USA. Han låg bakom mig på en av de mest sköna vägar jag nånsin kört på! Stället är "Palomar Mountain" och är känt för sina dagliga krascher utav Sporthojare. Jag är skyldig själv till detta brott. Helt SJUKT kurvigt!

Problemet jag har är att bandet är NTSC och jag vet ingen med NTSC spelare eller hur jag annars kan lösa detta. Jag vill ha in videon på datan föromredigering.

nån?

Mig veterligen så har dom flesta 'nya' VHS-spelare möjlighet att spela upp NTSC också. :) Min klarade det i vilket fall som helst.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
De flesta billighets videobandspelare av märket Panasonic kan spela upp NTSC - Min skräp-panasonic är märkt: "NTSC P.B PAL TV" dvs spelar upp NTSC på vanligt TV...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
hörreni, det där hjälpte inget. Eller lite... Nån som ska till pubrundan den 21a som har en video med dessa möjligheter som antingen kan låna ut, eller hjälpa mig få över videon på datan?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Min åtta år gamla JVC klarar PAL, NTCS och SECAM - du kan få ge bandet till mig och så berättar jag om det var bra eller inte ;)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Swedie skrev:
hörreni, det där hjälpte inget. Eller lite... Nån som ska till pubrundan den 21a som har en video med dessa möjligheter som antingen kan låna ut, eller hjälpa mig få över videon på datan?
Jag har en sharp hi-fi video som jag aldrig använder.För närvarande är jag i göteborg så jag kan inte kolla vad den klarar.Men på söndag vet jag.Kan ta med den på pubrundan,om du nu vill släpa på den.Annars löser vi det på nåt annat vis.Annars finns det ett företag på söder som gör om alla format till vad man vill,e inte dyrt heller.Han gjorde om tre crusty demonsfilmer åt mig som jag hade med hem från staterna för 100spänn.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
ktmjacke skrev:
Jag har en sharp hi-fi video som jag aldrig använder.För närvarande är jag i göteborg så jag kan inte kolla vad den klarar.Men på söndag vet jag.Kan ta med den på pubrundan,om du nu vill släpa på den.Annars löser vi det på nåt annat vis.Annars finns det ett företag på söder som gör om alla format till vad man vill,e inte dyrt heller.Han gjorde om tre crusty demonsfilmer åt mig som jag hade med hem från staterna för 100spänn.
funkar den med NTSC asså? Om det inte är för mycket besvär skulle jag uppskatta att du tar med den. Jag tar bilen upp så, kan ju fixa det innan man börjar krypa.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Swedie skrev:
funkar den med NTSC asså? Om det inte är för mycket besvär skulle jag uppskatta att du tar med den. Jag tar bilen upp så, kan ju fixa det innan man börjar krypa.
Ok du får veta på söndag om det funkar. :tomten

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Gamla hederliga Panasonicar har i princip alltid NTSC. Köpte en såndäringa Panasonic som kostade 7 papp för snart 10 år sen. Idag skulle väl ingen lägga mer än 1500:- på en videobandare...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag sökte länge och väl eftersom NTSC-spelare som kunde ta SLP och det var inte helt enkelt. En Panasonic NV-FJ626 funkar dock perfa med LP och SLP. Kostar även bara ca 2k. Hittar du en begagnad Aiwa HV-MX100, lyllo dig! Min gick sönder men den kunde även spela in i NTSC och PAL samt att du kan välja om utgången skulle vara äkta NTSC eller PAL.

Bäst idag är väl Samsung SV-5000W.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Tror inte swedie va ute efter modeller på spelare som går att köpa,skulle nog bli ett par hundra fabrikat.Han vill ju bara redigera en enda film som han fått.Blir ju lite oekonomiskt om man köper en bandare enkom för det.

KOne

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
ligger i en hög..
får ni inte ihopp det kan jag rippa filmen och skicka den till dig... men det blir ju lite strul med att skicka bandet till mig och sen tillbaks till dig men lyckas du inte på nått annat sett så....

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Tja swedie!Har återvänt till s-holm nu o kollade just min video.Det står ntsc playback on pal 60-tv på den.Tror det innebär att det borde funka va.eller måste man ha en annan tv?Jag kan slita med den iaf så kan du ju prova.Då blir jag ju lätt att känna igen på puben iaf. :D

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
ktmjacke skrev:
Tja swedie!Har återvänt till s-holm nu o kollade just min video.Det står ntsc playback on pal 60-tv på den.Tror det innebär att det borde funka va.eller måste man ha en annan tv?Jag kan slita med den iaf så kan du ju prova.Då blir jag ju lätt att känna igen på puben iaf. :D

Så gott som alla tv apparater från typ '85 o framåt klarar pal 60. Får du inte in MTV o andra S kanaler i kabel tv utbudet så grejjar den nog inte pal 60 heller...

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
:tummenupp :tummenupp
Wibbe skrev:
Så gott som alla tv apparater från typ '85 o framåt klarar pal 60. Får du inte in MTV o andra S kanaler i kabel tv utbudet så grejjar den nog inte pal 60 heller...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
klart man har en sånn, så man kan kolla på sina japanska suzuka 8hour band hehe...

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...