nu ÄR det vår. (för hundskiten stinker ju)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Oh yeah :brynad ,
var ute på en långpromenad alldeles nyss, solen skiner, det är 8 plusgrader ute, jag ser några snödroppar, små floder av slask som smälter och rinner iväg.. OCH högar, massvis med högar av äcklig gammal hundskit som ligger och tinar upp och stinker fullkomligt vedervärdigt! :död
HUR svårt kan det vara för någon att förstå att hundskiten inte bara *tjoopp*försvinner, bara för att hunden råkar skita i snön?
Detta verkar vara ett fenomen för många hundägare, iallafall i staden Enköping.
Visst fan är det riktigt jävla äckligt att ta fram påsen å stå där och leta varma bajskorvar, det är det faktiskt. Ändå är det mitt förbannade ansvar och skyldighet som hundägare att göra det!
En rulle bajspåsar kostar 10:- Du kan plocka skit ca. 50 ggr med den rullen. Det tycker inte jag är dyrt.
Hur svårt kan det vara att fatta, det är ju samma sak varje vår, högarna ligger ÖVERALLT :3freak och det är äckligt att trampa i dem och äckligt att se dem.
Och: alla hundägare får ju ta skit av ickehundägare bara för att det är några få av oss som, så att säga, skiter i skiten( :rolleyes: ).
Skräpning på er allihopa!
Har man skaffat sig en hund så får man väl fanken se till att ta sitt ansvar, utfodra den, uppfostra den, vaccinera den, vårda en, älska den och plocka upp skiten efter den.
De e ju fan så man skäms. :mad:

/TT staffeägare som röjer alla spår :)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Ups... nu lät jag lite VÄL förbannad. Det var inte meningen:rodnar
Jag fattar bara inte att det ska vara så svårt att plocka upp efter hunden :va

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Det fanns en bra idé hos brukshundklubben för några år sedan: Klistermärken till alla hundägare som säger "Släng gärna din bajspåse här", att klistra på sin soptunna hemma. Det är det största problemet under promenaderna i villaområdena här, att man måste släpa sin påse lååååååång väg innan man hittar någon papperskorg att slänga den i. Nuförtiden är det lättare när man alltid har barnvagn med sig :rullandeu, men inte så kul när man glömt påsen på underredet i två dar och börjar undra vad det är som luktar i flickans rum...

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
Håller med dig, samma fenomen varje vår :confused:

Men folk är som de är..... slöa
"och ligger det på snön så ser man högen ju och trampar inte i den"
Sen att snön smälter..... ja, en del lär sig aldrig *suckar*

Tur att det iaf finns några vettiga hundägare :)

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Japp, lika med dessa j-a katter som skiter i sandlådor, utemöbler, etc...

Skaffa innekatt eller flytta till skogen!!!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
The_FacultyGirl skrev:
Men folk är som de är..... slöa
"och ligger det på snön så ser man högen ju och trampar inte i den"
Sen att snön smälter..... ja, en del lär sig aldrig *suckar*

:)
Jag tror nog att de tänker att "syns det inte så finns det inte" när hunden skitit i snön

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Om min hund skiter långt inne i en buske så tar jag inte upp det. Men om det är mitt på en gräsmatta eller något så är det ju självklart att jag tar upp det.

Therudeboy

Guest
Min hund är tillräkligt väl uppfostrad så hon skiter bara på våran trädgård. Sen kör vi bara sönder det med trädgårdstraktorn. :tummenupp Skulle spy om jag skulle behöva plocka upp det, samma sak när hon spyr är det ingen hemma så får det ligga tills någon kommer hem för annars får jag torka för oss båda.

Skiez

XXX
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
4hjul.nu
klart man plockar upp efter lilljycken när han gjort sitt behov =)
äckligt lr inte så e de juh ett måste!
(skiter han i skogen så får de mest troligt va :tummenupp )

Bifogat

• Resize of Rotation of P3120019.jpg
    Resize of Rotation of P3120019.jpg
    132.8 KB · Visningar: 93

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Får erkänna att jag ibland fuskar om jag är ute med hund i skogen, där folk inte brukar gå. Men på gatorna i villakvarteren eller på folks gårdar hör definitivt inte skiten hemma.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
frågan är först och främst, -Varför ska man ha en hund? man köper en cylindrformad gnagare som man matar så att den växer. Om man nu tar beslutet att man ska ha en sådan får man ta ansvaret för att den inte påverkar den omgivning som inte skaffat hund så mycket som möjligt.
Jag säger inte att man inte ska ha hund, bara att man måste veta vilket ansvar man får.

*ERIXON*

"Med Lem"
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
TT600E.......
Skit

Kom just in med hund unge & skit under skon :( inte skoj när dottern på 1 år tar upp en hund skit och säger va ä dä pappa :hihi Jag tar upp skiten efter min hund, men idag när jag skulle ta upp så tog jag ett steg ooooooooooo fy fan rakt i en bajs, någan har tydligen glömt sin bajs ute. :mad: INTE SÅ SKOJ..

Last edited:

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
I england har dom dna på alla hundar, så om någon bajsar i parken kommer det en fin räkning på posten :hihi

sånt borde vi ha i sverige också :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
stony skrev:
I england har dom dna på alla hundar, så om någon bajsar i parken kommer det en fin räkning på posten :hihi

vilket guldjobb att gå och kolla hund-dna hela dagarna :D
(särskilt sommaren :död örk)

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
stony skrev:

DET är precis vad jag vill att mina skattepengar skall gå till. :rolleyes: :D

Men allvarligt nu. Även om man som hundägare är lat/äckelmagad så borde de faktiskt ägna en tanke åt sin hund och andras... Det är faktum att sjukdomar sprids med skiten.( All skit... men inte alltid mellan arter...) När det blir mycket på en liten yta så ökar risken. Vissa smittämnen är farscinerande överlevnadskraftiga.

Seså! Plocka upp! :)

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Flamma77 skrev:
DET är precis vad jag vill att mina skattepengar skall gå till. :rolleyes: :D

Men allvarligt nu. Även om man som hundägare är lat/äckelmagad så borde de faktiskt ägna en tanke åt sin hund och andras... Det är faktum att sjukdomar sprids med skiten.( All skit... men inte alltid mellan arter...) När det blir mycket på en liten yta så ökar risken. Vissa smittämnen är farscinerande överlevnadskraftiga.

Seså! Plocka upp! :)

Skattepengar... fan dom kommer ju dra in mer stålar än vad dom lägger ut, kan ju inte bli mycket bättre...
kanske skulle skriva förslag till regeringen att alla trafikpoliser borde kolla dna på hund bajs.. då gör dom någon nytta iaf :lol

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Uäää, nu fick jag upp en bild i skallen. När en hund bajsar på vintern ryker det alltid så läskigt ifrån avföringen.
Jag inser varför jag har katt. .

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...