Nu äntligen är den klar...

Solid snake

Guest
Då har jag 2 sporthojar då, fan va man e bra då. :jäs

Farmer: Fin cross som fan. :tummenupp
Vill du se bild på min? Inte? Det skiter jag i för här kommer den. :lol

EDIT: Ramen är nymålad på den bilden, ska ta itu med motorn när jag orkar o har lust. :gnissla

Bifogat

• cross5.JPG
    cross5.JPG
    54.2 KB · Visningar: 55

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
Solid snake skrev:
Då har jag 2 sporthojar då, fan va man e bra då. :jäs

Farmer: Fin cross som fan. :tummenupp
Vill du se bild på min? Inte? Det skiter jag i för här kommer den. :lol

EDIT: Ramen är nymålad på den bilden, ska ta itu med motorn när jag orkar o har lust. :gnissla

Hehe du en sånn där har jag haft! den funkade riktigt bra! :banana :tummenupp

Solid snake

Guest
Farmer skrev:
Hehe du en sånn där har jag haft! den funkade riktigt bra! :banana :tummenupp

Mm, denna går bra som fan, fast bara på höga o mellanregister, får la skruva med luftskruven, även det när jag har lust, har precis skruvat ner tzr:en som skar. :huvet

Så jag har fått ihop den nu också så den startar o grejer men fan va den varvar dåligt med ny kolv. :gnissla

Går inte över 6000, men iofs ska man inte ligga över 6000 med ny kolv.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Mm, denna går bra som fan, fast bara på höga o mellanregister, får la skruva med luftskruven, även det när jag har lust, har precis skruvat ner tzr:en som skar. :huvet

Så jag har fått ihop den nu också så den startar o grejer men fan va den varvar dåligt med ny kolv. :gnissla

Ne det ska du nog inte. men allt ska den varva för de. :va

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:

Den ska väll kunna varva lika högt som när du köra med den andra kolven? Fast man ska ju inte varva den högt under inkörning men den ska väll KUNNA varva som den gjorde innan kolvbytet?

:va

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Den ska väll kunna varva lika högt som när du köra med den andra kolven? Fast man ska ju inte varva den högt under inkörning men den ska väll KUNNA varva som den gjorde innan kolvbytet?

:va

Det finns flera anledningar till att den inte varvar högre, den går med för mycket olja nu för jag vill inte chansa med oljan i början, luft i oljeslangen.

2. Kolvringarna är helt nya o har förmodligen mer friktion.

3. där e redigt mycket olja i loppet nu.

4. Den var kall när jag gasade.

Men den svarar fint som fan på gasen o låter som den ska o inga missljud. :)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Det finns flera anledningar till att den inte varvar högre, den går med för mycket olja nu för jag vill inte chansa med oljan i början, luft i oljeslangen.

Okey.

:)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Solid snake skrev:

Min kolv har bara gått 20 km men stått i 7 år. Vad tycker du att jag bör göra? Som du kanske minns vibrerade min mycket...

Den varvar inte heller så bra.

Hur ska jag titta att den får tillräckligt med olja?

Solid snake

Guest
H4 skrev:
Min kolv har bara gått 20 km men stått i 7 år. Vad tycker du att jag bör göra? Som du kanske minns vibrerade min mycket...

Den varvar inte heller så bra.

Hur ska jag titta att den får tillräckligt med olja?

Hum, det var du med 160cc va?

Jag hade rivit ner den i delar o fått bort gammal stelnad olja (den stelnar när den blir gammal) typ på kolven o alla lagerna, där finns det olja om nått, sen oljan i växellådan lär ju också ha blivit stelare, det borde gå trögare med gammal stel olja som har förlorat sin smörjande egenskap.

Hmm, sen när du ändå är igång så kan du ju sota ur hela cylindern o toppen
o fixa med sånt.

EDIT: Kolla stiftet om du undrar över oljan, får den ingen olja varvar den som ett as för att sedan bara säga "POFF" o skära.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Solid snake skrev:
Hum, det var du med 160cc va?

Jag hade rivit ner den i delar o fått bort gammal stelnad olja (den stelnar när den blir gammal) typ på kolven o alla lagerna, där finns det olja om nått, sen oljan i växellådan lär ju också ha blivit stelare, det borde gå trögare med gammal stel olja som har förlorat sin smörjande egenskap.

Hmm, sen när du ändå är igång så kan du ju sota ur hela cylindern o toppen
o fixa med sånt.

EDIT: Kolla stiftet om du undrar över oljan, får den ingen olja varvar den som ett as för att sedan bara säga "POFF" o skära.

Ok tack. Står på den där stickyn om bestyckning va?

Vad ska man göra åt den stelnade oljan i växellådan?

Last edited:

Solid snake

Guest
H4 skrev:
Vad ska man göra åt den stelnade oljan i växellådan?

Ut med det du kan få ut, skölj genom med nått som INTE skadar packningar o packboxar.

(Ej vatten :hihi )

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Solid snake skrev:

det måste vara nå fel, eller kan du varva över 6000 nu? Jag bytte kolv för några veckor sen, honade själv också. Den hade ingen tomgång dom första 5minutrarna. Men det var ju friktionen. Sen gick den hur bra som helst. Den gick att varva med. Så högt man kunde, sen kom effekten smygandes.

Farmer

Gick med
14 Jul 2004
Hoj
kawa
Här visar jag min hoj visserligen fel kubik-klass men jag vill gärna att det ska hållas till ämnet! :) :rolleyes: :pannkyss

Solid snake

Guest
DJM skrev:
det måste vara nå fel, eller kan du varva över 6000 nu? Jag bytte kolv för några veckor sen, honade själv också. Den hade ingen tomgång dom första 5minutrarna. Men det var ju friktionen. Sen gick den hur bra som helst. Den gick att varva med. Så högt man kunde, sen kom effekten smygandes.

Det ska jag kunna, om du har läst anledningarna till varför den inte varvade mycket högre så vet du varför den inte varvade mer.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...