Nu är det krig i hyreshuset

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
En lapp på en dörr = krig? :hihi

Sätt dig på gräsmattan mitt emot som inte tillhör just den kåken så kan dem väl inte klaga? :va

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
moto-gg skrev:
Kåpslipandet medför en viss mängd damm det kanske inte faller in i allas ögon att ha på gräsmattan där ens barn/hundar/katter/älskare/älskarinnor rullar sig

Dom enda som bryr sig om dendär slänten är jag (som krattar, fixar, planterar blommor och sår frön), Mattias (som ibland kommer ner och fikar med mig), Bambi (som äter upp mina blommor men annars är jättesöta) och ett gäng råttor.

trollkarlen

Med lem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSX-R 750, CBR 600RR banhippie
Hatar gnälliga grannar, har dom nått dom är upprörda över kan dom säga det rakt ut.
Inte anmäla eller sätta upp lappar.

Kan man inte sova pga oväsen då är man inte nog trött( med resevation för småglin).

/R

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Helt ovidkommande men kul i alla fall:

När min redan vid den tiden hyfsat ålderstigne far höll på att renovera badrummet i deras lägenhet på 8:e våningen så stod det en dag en lapp i trappuppgången:
"Det är någon som borrar oupphörligt i huset, vänligen sluta upp med det!"
Vadå oupphörligt sa pappa, jag borrar ju bara från 6 på morgonen tills jag går och lägger mig? :rofl

Själv fick jag besök av en galen granne som undrade vad fan jag håller på med runt ett på natten, det dunsade i golvet sa han. Jag stod och tränade på att jonglera med käglor helt enkelt (har knappt tränat sedan dess och fixar det fortfarande inte... :huvet )

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Torkel skrev:

När min redan vid den tiden hyfsat ålderstigne far höll på att renovera badrummet i deras lägenhet på 8:e våningen så stod det en dag en lapp i trappuppgången:
"Det är någon som borrar oupphörligt i huset, vänligen sluta upp med det!"
Vadå oupphörligt sa pappa, jag borrar ju bara från 6 på morgonen tills jag går och lägger mig? :rofl

Själv fick jag besök av en galen granne som undrade vad fan jag håller på med runt ett på natten, det dunsade i golvet sa han. Jag stod och tränade på att jonglera med käglor helt enkelt (har knappt tränat sedan dess och fixar det fortfarande inte... :huvet )
Jonglera med kängor?!

:confused:

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Torkel skrev:

Det låter mycket när man försöker lära sig jonglera det har mina grannar fått erfara. Jag var dock så snäll att jag höll på med bollar vilket bara ger lite lätta dunsar ändå till man blir sur då blir det hårdare dunsar.....

/U

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lilla gul skrev:
Om man sponsrar dig får man sitt namn på kåpan då? :hihi

Jupp. På båda sidorna dessutom. Och så är man välkommen att äta vindruvor i mitt depåtält. :)

Fast en verkstad kanske jag inte behöver...

sandstream

Guest
Vad har hänt anja?
Två inlägg på raken med stora bokstäver där de ska vara, jag är chockad! ;)
Har du fyllt 20 nyligen eller vart du utslängd från Lunar? :D

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sandstream skrev:
Vad har hänt anja?
Två inlägg på raken med stora bokstäver där de ska vara, jag är chockad! ;)
Har du fyllt 20 nyligen eller vart du utslängd från Lunar? :D

Du har glömt att börja ditt namn med versal. Ska du påpekar hur jag skriver så ska du ändra det. :fakta

Skälet till att det har blivit fler stora bokstäver är att datasystemet som dokumentationen på södersjukhuset skrivs i inte gör stora bokstäver automatiskt. Om du nu måste veta.

sandstream

Guest
anja skrev:
Du har glömt att börja ditt namn med versal. Ska du påpekar hur jag skriver så ska du ändra det. :fakta
Ingen spellcheck va? ;)

anja skrev:
Skälet till att det har blivit fler stora bokstäver är att datasystemet som dokumentationen på södersjukhuset skrivs i inte gör stora bokstäver automatiskt. Om du nu måste veta.
Det där förstod nog bara du.
Vart som sagt bara lite förvånad och har mina misstankar om att du inte ens finns utan att anja är Mattias alias. :D

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
sandstream skrev:
Ingen spellcheck va? ;)

Det där förstod nog bara du.
Vart som sagt bara lite förvånad och har mina misstankar om att du inte ens finns utan att anja är Mattias alias. :D
Jag har sett anja, hon ska dessutom fixa min blomlåda. Hoppas jag.

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
sandstream skrev:
...har mina misstankar om att du inte ens finns utan att anja är Mattias alias. :D
Jodå. Anja finns i verkligheten. Efter den första gången som vi träffades så var hon förbannad på mig i ett år utan att jag hade en aning om det... Sen blev jag förlåten. :pannkyss

Så ta det varligt säger jag bara. She knows how to hold a grudge. ;)

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Relapse skrev:
Jodå. Anja finns i verkligheten. Efter den första gången som vi träffades så var hon förbannad på mig i ett år utan att jag hade en aning om det... Sen blev jag förlåten. :pannkyss

Så ta det varligt säger jag bara. She knows how to hold a grudge. ;)

:rodnar

Millerrrrrr, du får fixa din blomlåda själv. Jag har ingen lust. Bambi äter upp allt ändå.

Lilla gul

Bira Kungen
Gick med
14 Jan 2004
Hoj
gammal kaffekvarn med handtag
anja skrev:
Jupp. På båda sidorna dessutom. Och så är man välkommen att äta vindruvor i mitt depåtält. :)

Fast en verkstad kanske jag inte behöver...

Nu äter jag ju inte druvor men väl citroner. Hur mycket skall man sätta in på kontot då för att få sitt namn :yoparty

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
trollkarlen skrev:
... Kan man inte sova pga oväsen då är man inte nog trött( med resevation för småglin). ...
Protest!
Jag bor i en betongkåk som är väl ljudisolerad men när en av mina dåvarande grannar (han på östra sidan) hade fest så spelade han så högt att västra grannen klagade på mig! Östra grannen var croupier på Statt och började sina fester efter jobbet, typ vid 4 eller 5 på natten. 3 nätter per vecka!
I bland hjälper det inte att vara "nog trött"!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha