McB skrev:Jag säljer hojen för att kunna finansiera en RR-satsning, inte för att sluta köra hoj helt och hållet. Så behåll du dina hockeybilder.
okay, så du ska inte ha någon gathoj alls?
McB skrev:Jag säljer hojen för att kunna finansiera en RR-satsning, inte för att sluta köra hoj helt och hållet. Så behåll du dina hockeybilder.
McB skrev:Usch och fy för er.
NoicE skrev:okay, så du ska inte ha någon gathoj alls?
berggren_martin skrev:Den där sidan har fyllt sitt syfte tycker jag, nu vet iaf de flesta hur man ska stava (även om inte alla tycker att det är så viktigt). När sidan startade hade miljontals svenskar kollektivt börjat särskriva alltmer utan att ens själva veta om det.
Tän om sajtens försvinnande skulle få rättstavningstalibanerna att hajja något. I have a dream.McB skrev:Du har en poäng där faktiskt. Även om jag tycker att det är tråkigt att siten läggs ner så har vi faktiskt fått folk att öppna ögonen och förstå vad särskrivning är och varför man ska undvika det. Enda smolket i glädjebägaren är att så få verkligen har anammat det.
Bingo skrev:Tän om sajtens försvinnande skulle få rättstavningstalibanerna att hajja något. I have a dream.
berggren_martin skrev:Den där sidan har fyllt sitt syfte tycker jag, nu vet iaf de flesta hur man ska stava (även om inte alla tycker att det är så viktigt). När sidan startade hade miljontals svenskar kollektivt börjat särskriva alltmer utan att ens själva veta om det.
Du glömde ett kommatecken.McB skrev:Jag har sagt det förr och jag säger det igen: stavfel är lätta att förbise och acceptera då vem som helst kan göra dem. De förstör heller inte en menings innebörd. Det gör däremot särskrivningar.
Det är bättre att förklara att man inte behöver ta någon notis om så tarvliga vissa.Macho Woman skrev:Precis vad jag hade tänkt skriva. Tack för den! Men sidan ska väl inte helt läggas ner. Listor och liknande skulle sparas efter vad jag förstod. TACK OCH LOV! Vi svensklärare behöver något att peka på när vi förklarar för eleverna hur mycket vissa kan reta sig på det sättet att skriva.
Bingo skrev:Du glömde ett kommatecken.
Hell no! Jag står på sär skrivarnas sida. Är själv sär skrivare. Stolt sär skrivare. Yuo're on your ownMcB skrev:Men sluta nu! Ni kan ju inte bara lämna mig såhär vind för våg, ensam mot alla särskrivare. Bingo, jag trodde att du var på min sida, men det har jag tydligen fått om bakfoten?
Bingo skrev:Hell no! Jag står på sär skrivarnas sida. Är själv sär skrivare. Stolt sär skrivare. Yuo're on your own
Count me in, man! Skall vi inte ta med i stadgarna att den också skall främja anglicismernas spridning i det svenska språket?NoicE skrev:Bingo och jag kanske ska starta en sär skrivar förening?
Bingo skrev:Count me in, man! Skall vi inte ta med i stadgarna att den också skall främja anglicismernas spridning i det svenska språket?
Edit: glömde sär skriva något.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |