Nu är goda råd dyra... bråttom bråttom.

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Byt inte!!!! Jag vill inte vara den sista som köper en motard :D. Nä allvarligt, köp, testa säsongen ut. Gillar du det inte kan du alltid köpa en ny hoj till våren.

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
RR_Jonas skrev:
2415954 Byt inte!!!! Jag vill inte vara den sista som köper en motard :D. Nä allvarligt, köp, testa säsongen ut. Gillar du det inte kan du alltid köpa en ny hoj till våren.

Jo det blir nog så, får se vad som händer. Om jag köper en så kan du få pröva den så vill nog du också ha en :)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Byt och prova, du har ju inget direkt att förlora på det.

Det blir 500 kr, tack. Goda råd ÄR dyra. :jäs

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Penguin skrev:
2416360 Byt och prova, du har ju inget direkt att förlora på det.

Det blir 500 kr, tack. Goda råd ÄR dyra. :jäs

Skickar över pengarna imorgon :tungan

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
nilzz skrev:
2415988 Jo det blir nog så, får se vad som händer. Om jag köper en så kan du få pröva den så vill nog du också ha en :)

Provade en KTM 660 i förrgår... *suck nu är man verkligen såld. Men jag provar gärna en husa också, bara för att veta vilken som är bäst :tungan

Så, sålde du hojen idag eller?

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
RR_Jonas skrev:
2417362 Provade en KTM 660 i förrgår... *suck nu är man verkligen såld. Men jag provar gärna en husa också, bara för att veta vilken som är bäst :tungan

Så, sålde du hojen idag eller?

Hallå!

Nä jag har fortfarande min geting kvar. Men man vet aldrig hur länge :)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Som sagt, det kostar inte mycket att testa på och testar man aldrig så får man aldrig veta :) Personligen tycker jag det är skitkul med motard men det visste du nog :) Du kommer garanterat ha roligare på Rörken iaf :tummenupp
Men som jag skrev i din huvudtråd så tror jag faktiskt att en 660 är ett bättre val än en Husaberg, men å andra sidan, vad vet jag... mitt blod är ju oranget:tomten

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ska man bara ha en hoj och bor i stan, så är motard helt rätt. Finns inget smidigare och roligare att ta sig fram på och i alla väderlekar. Regnar det eller ligger lite snöslask ? Bara ut och köra! Hur kul som helst att busa runt på småstigar och i trappor m.m. (som några redan har upptäckt :) ).

Relativt billigt att äga och mycket billigare att vurpa med (för sånt tenderar att hända om man kör lite mer spektakulärt - dock kanske inte bästa argumentet hemma för just motard :näsblod ). Jag har både krockat med bilar och farit över åt alla tänkbara håll utan större bekymmer (nåja... jag gick sönder ett par gånger :rolleyes: ).

625:a med elstart eller 660 med bara kick är två starka kort. Kan sedan trimmas i valbar skala om man vill förbättra bakhjulspotentialen :D

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Att det ska vara så svårt!!!!

Blir tokigt på detta i lands problem snart.

Nu har det dykt upp 2 st till kandidater en Aprilia sxv 550 nån som vet nått mera om den?

Sen så även Hysqvarna 510 smr, samma här nån som vet nått om den?

Eller ska jag göra slag i saken och göra en smidig affär med han som vill byta mot en Husqvarna 650, men där är ju nackdelen om det är lite längre turer. Turen som vi gjorde igår kväll, (om nån som var med där läser detta) skulle det funka med Husan. För det är väl typ dom långturer som jag kommer att göra?

Sen så har man ju M:ets råd om Ktm, ska ta och pröva en idag så får jag suga lite mera på den oranga karamellen :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Husqvarna är rejs = inget man gärna kör gata med, speciellt inte långturer. Aprilian är en jävligt fin rejsmaskin, men inget för gata det heller (men provkör gärna om du får tillfälle!). Husaberg 650 likaså. Visst kan man, men då blir det inget "uppland runt" på en kväll.

Skottsäkra landsvägsmaskiner är KTM 620/625/660 och 640, samt Duke-II. Liksom Honda XR600 och XR650 och så en uppsjö av klena och tunga motardliknande tingestar och udda saker som Muz och TM...

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Har varit hos lelles nu och prövat 640 och 660, det var nära att jag blev ägare till 2 hojar idag.
Blev riktigt överaskad av 660, trodde att den skulle vara tyngre och klumpigare. Men den var riktigt kul, så det blir nog en sådan :)

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
nilzz skrev:
Blev riktigt överaskad av 660 .........så det blir nog en sådan :)

Åh, du slår till med en 660, en sådan originell hoj här i stan ......:) :rolleyes:

Varför blir man inte förvånad!!??

Lycka till Nilzz! :) Ni blir väl uppåt en 20 pers nu med motarder....

Jag tror det börjar likan en masspsykos....

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Lotta skrev:
2421792 Åh, du slår till med en 660, en sådan originell hoj här i stan ......:) :rolleyes:

Varför blir man inte förvånad!!??

Lycka till Nilzz! :) Ni blir väl uppåt en 20 pers nu med motarder....

Jag tror det börjar likan en masspsykos....

Det är det som är tanken, det blir svårare att identifierad än vad det är med en tok gul Gixer. Man blir lite mera anonym :)

Ska jag vara ärlig så har jag trott att ktm har sålt pga bra marknadsföring och inte pga att det är en bra hoj. Men jag hade fel :)

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
sigges skrev:
2422900 Hur stor upplevde du att skilladen mellan 640 och 660 var?

Jag tyckte att det var stor skillnad mellan dom 2. Om det blir nån av dom dom så är det helt klar 660 som jag vill ha.

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
Då köper du min då? 660 04 utt feb 06, 390mil alla service gjorda på lelles (senaste vid 350 mil) svart nu men orange plast finns orörd i förpackning + extra flång ny sadel. 54 lax:tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...