Nu är man igång igen, första turen!

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Efter en veckas nära-döden-upplevelse i form av halsfluss och elakartad feber (ni vet, killar och förkylning :rolleyes: ) så masade jag mig ner i källaren för att fixa punkteringen på den nyinförskaffade leksaken. Under många hostattacker och feberhallucinationer satt tillslut det nya däcket på plats.

Vad då göra? Jo solen skiner som aldrig förr, +7 grader i luften och vägen är torr. Man tar en extra kovepenintablett, byltar på sig så mycket kläder som bara går och tar oskulden på den här säsongen.

Att man varje år glömmer bort hur förbannat kul det är att köra! Har averkat runt 35 mil på två dagar nu, håller fortfarande på att köra in motorn, annars hade det säkert blivit många fler sköna mil.

I'm Back! :tummenupp

Bifogat

• första_turen.jpg
    första_turen.jpg
    81.3 KB · Visningar: 108

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
fint! här var det +10, blå himmel och snustorr mark för någon dag sen.. kunde inte köra den dagen :( men dagens uppgift blir att dra fast hjulaxeln bak och sen kanske ta en tur :) (har bla.a. bytt drivpaket) det är ok idag, +7 men molnigt

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Skönt... Är fan sjuk också... Ont som fan i kroppen/halsen!!

Dålig timing som fan!!

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Zana skrev:
Skönt... Är fan sjuk också... Ont som fan i kroppen/halsen!!

Dålig timing som fan!!

Känner igen fenomenet men körde ändå vilket resulterade att den manliga förkylningen blev ännu värre....

/U

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sir Urban skrev:
Känner igen fenomenet men körde ändå vilket resulterade att den manliga förkylningen blev ännu värre....
/U

Så sant, det är manligt att vara förkyld...

Om jag nu bara kunde behålla den här porrhesa stämman som jag har odlat fram under den gångna veckans så är min lycka gjord.

Plus att någon erbjuder mig en Sebringpipa till LC4'an. Den låter aningen asmatisk med originaldämparen. Ljudet är ju halva körupplevelsen. Annat är det med TL'en, där dundrar det... Men men, kanske lika bra att det inte låter allt för gött medans man kör in den, mindre risk att man gasar för mycket då.

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Äh, skit oxå!

Varför skulle jag läsa den här tråden... Nu måsta ju jag oxå ge mig ut en sväng idag! :tummenupp

ZpiX

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tiger302 skrev:
Äh, skit oxå!

Varför skulle jag läsa den här tråden... Nu måsta ju jag oxå ge mig ut en sväng idag! :tummenupp

Så klart du ska! Ut med dig nu! Seså! Bums iväg! Akta dig för gruset! Chopp Chopp!

... MEN sitt inte bara där då, på med stället istället och ut och gasa!

JCJ

Värmlänning
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Triumph Sprint ST -03
Hade långväga besök hela helgen, trevligt i och för sig men med en lysande sol och fler plusgrader på dagarna än minusgrader på nätterna tärde på mitt tålamod. Jag tror att det svarta åskmolnet över mitt huvud fick dom att packa sina väskor och lämna mig ifred vid tolvtiden idag. Nu så här arton hojmil senare är det svarta åskmolnet ett minne blott och säsongen är officiellt inledd.

Jag är så :) att jag skulle kunna :banana av lycka.

/CJ

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...