Nu är moppe tiden Över!

MålarN^

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Söker 125a
Hej

Nu e det så att jag ska köpa en Lätt mc

Och jag e 15 men jag skulle vilja veta om jag kan ta kortet och sånt innan jag fyller så att jag får min A1 kort på födelse dagen går det?

Hur ska man gå till väga??

Vad ska man ha för nybörjar 125a?

E lite inne på Cross aktig

Men det ska vara en 125 Som man kan köra på vägen!

Tips mm e välkoment

MålarN^

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Söker 125a
Mm, har kollat runt lite men ingen har fallit för smaken, Kanske Lifan 100 För 8k på blocket.se

Svara hälst på första frågan:)

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
låter som att du ska ha honda xr125 eller yamaha xt125
då får du en fin nybörjar hoj med cross-look som du kan köra på vägen och kvalitet!

Solid snake

Guest
MålarN^ skrev:
2343882 Mm, har kollat runt lite men ingen har fallit för smaken, Kanske Lifan 100 För 8k på blocket.se

Svara hälst på första frågan:)
Nej, du kommer inte att få det när du fyller år, för det första ska du vara 16 för att ens få övningsköra med anabolamoppen.

Gondala skrev:
2343889 låter som att du ska ha honda xr125 eller yamaha xt125
då får du en fin nybörjar hoj med cross-look som du kan köra på vägen och kvalitet!
Vad ska han med det till? Slöare hojar får man fan leta efter.

Trådstartare: har du mycket pengar så kan du ju köpa en gas gas eller ktm.

Last edited:

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Solid snake skrev:
2343890
Vad ska han med det till? Slöare hojar får man fan leta efter.

Trådstartare: har du mycket pengar så kan du ju köpa en gas gas eller ktm.

ktm är väl det sämsta valet av 125cc om man ska köra på väg? :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
MålarN^ skrev:
2343776 Hej

Nu e det så att jag ska köpa en Lätt mc

Och jag e 15 men jag skulle vilja veta om jag kan ta kortet och sånt innan jag fyller så att jag får min A1 kort på födelse dagen går det?

Hur ska man gå till väga??

Vad ska man ha för nybörjar 125a?

E lite inne på Cross aktig

Men det ska vara en 125 Som man kan köra på vägen!

Tips mm e välkoment
Nej du kan inte få kortet på din födelsedag, och med den frågan så förstår jag att du inte kan mycket om A1 så det blir till och läsa en hel del.

Ang hoj så kolla blocket efter hojar. CRM, DT, KDX ochKMX är alternativ för eftersom du kollade på en lifan så antar jag att budgeten är låg.

Slöare hoj än Lifan får du leta bra länge efter då jag tror faktiskt att en trimmad moppe drar den. Men du har väl räknat med skyddsutrustning och pengar till kortet också hoppas jag:tummenupp

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Lundgren skrev:
2344003
Slöare hoj än Lifan får du leta bra länge efter då jag tror faktiskt att en trimmad moppe drar den.

Ja, och så kvalitén i klass med "EXTRA!" leksakerna man får i Kalle Anka.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Lundgren skrev:
2344003 Slöare hoj än Lifan får du leta bra länge efter då jag tror faktiskt att en trimmad moppe drar den. Men du har väl räknat med skyddsutrustning och pengar till kortet också hoppas jag:tummenupp

Tror?! Nästan vilken som helst gör det.

Köp hellre en äldre begangnad. I samma prisklass finns ju RD, vilket är en mkt fin hoj för de pengarna! :)

Men till det viktigaste, har du ens kollat upp vad körkort kostar? Förutom det behöver du kläder.:va

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
crossniklas skrev:
2344030 Tror?! Nästan vilken som helst gör det.

Köp hellre en äldre begangnad. I samma prisklass finns ju RD, vilket är en mkt fin hoj för de pengarna! :)

Men till det viktigaste, har du ens kollat upp vad körkort kostar? Förutom det behöver du kläder.:va
Ville ju inte krossa hans drömmar helt:rolleyes:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Lundgren skrev:
2344043 Ville ju inte krossa hans drömmar helt:rolleyes:

Nej jag tar tillbaka det dära då! :pannkyss

Nej men seriöst. För många addar mig på msn och frågar om körkort. Man tröttnar ju när alla vill att jag ska säga åt dom att det kommer kosta 2000 för som...:7peta

MålarN^

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Söker 125a
Ska sälja min Xps -05 som jag kommer få ca 22000:- för så jag får lite pengar till lätt mC

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Gondala skrev:
2344090 för att det är enduro maskin. inte byggd för att framföras på väg, det vet vi alla :fatta!
ofan, jag trodde att jag ahde koll på min egen hoj och faktiskt visste att om drevningen är rätt så kräver den inte mer omsorg än andra 125or (lite kanske) att det skulle vara "den sämsta 125an som finns" är nog fan till att ta i lite :fatta!

MålarN^ skrev:
2344095 Ska sälja min Xps -05 som jag kommer få ca 22000:- för så jag får lite pengar till lätt mC
ledsen men det räcker inte så långt, räkna på 5k för KK (+-) sen kanske 4k om du snålar lite på säkerheten, då har du inte mycket över till hojen :(

Last edited:

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
-Rosen- skrev:
2344096 ofan, jag trodde att jag ahde koll på min egen hoj och faktiskt visste att om drevningen är rätt så kräver den inte mer omsorg än andra 125or (lite kanske) att det skulle vara "den sämsta 125an som finns" är nog fan till att ta i lite :fatta!

för att köra på väg och som nybörjar hoj är väl ändå inte ktm 125 lämpligt? är bättre om man väljer en snällare hoj.
ktm125 exc är bra för sitt ändamål, enduro...
säkert jätte rolig att köra, men sakerna slits snabbt. Gäller även att man är kunnig om hojar. För man kan inte precis lämna in till verkstan var 50onde timme för att byta kolv.

Last edited:

MålarN^

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Söker 125a
räkna på 5k för KK (+-) sen kanske 4k om du snålar lite på säkerheten, då har du inte mycket över till hojen

VAd finns det för not som funkar fint och i den pris klassen?

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Gondala skrev:
2344130 för att köra på väg och som nybörjar hoj är väl ändå inte ktm 125 lämpligt? är bättre om man väljer en snällare hoj.
ktm125 exc är bra för sitt ändamål, enduro...
säkert jätte rolig att köra, men sakerna slits snabbt. Gäller även att man är kunnig om hojar. För man kan inte precis lämna in till verkstan var 50onde timme för att byta kolv.

Men så behövs inte kolven bytas var 50.e timma och vem fan som helst har väl skillsen att byta kolv? Annars är man ju helt bakom flötet.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Köp min crm när den är renoverad. Kan fan omöjligt finnas något som kan rasa då..

Nej seriöst satsa på att köpa något billigt skräp (min crm) som du kan övningsköra på och köra upp med samt ha typ 2 månader så du hinner göra den första vurpan utan att det koste 300000 sen säljer du den i mitten av juli nästa år och köper en finare hoj (min tm) Deal? :hihi

Sebbe_H skrev:
2344160 Men så behövs inte kolven bytas var 50.e timma och vem fan som helst har väl skillsen att byta kolv? Annars är man ju helt bakom flötet.
1. egentligen är det var 20 timma för elit förare 40 timmar för motionärer. Kan ju säga att 1 timme på crossbanan är snällare mot kolven än 1 timme riksväg 70...

Så var 50.e timma är snällt räknat. (det är ca 200 mil ännu snällare räknat)

2. Så borde 75% av hemmafixarna lämna in. Kul när kolvknastret som dom trode satt rätt men igentligen satte åt fel håll "för dom va ju lika" hoppar ut? tycker inte jag. Eller sätter kanringarna i fel ordning för du viste inte vad dom små teknen betyde.
Däremot ska man inte ha en exc, sms, tm, wr, ex utan att kunna plocka isäre och ihop hela motorn och FÖRSTÅ vad man gör. Nu säger du säkert att du kan det från moppeden eller nått. Men glöm det bara att inse du kan inte ALLT. Jag kan inte allt heller, så jag tar hjälp.

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Klart det räcker till en hoj men man behöver ju inte köpa det värsta som finns på marknaden. En del DT går att få för överkommligt pris, även en del crm (dock är de sällan i bästa skicket) Men de håller garanterat ett tag. Speciellt dt som är känd för att vara en slitvarg. Annars är ju en ännu billigare hoj ett alternativ som typ rd eller liknande men jag antar när du går från en så pass ny moped så vill du ha något lite finare ^^

Men då är ju alternativet att köpa en billig hoj ha den ett år eller något och jobba och sedan köpa en finare efter det:tummenupp

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457