Nu är moppe tiden Över!

Solid snake

Guest
Jag hade köpt en 125a som funkar som transportmedel, efter 2 år kan du köpa en fet mellanhoj för pengarna som blev över + injobbade pengar + pengar du fick när du sålde anabolamoppen.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Gondala skrev:
2343996 ktm är väl det sämsta valet av 125cc om man ska köra på väg? :)
gasgas är exakt samma sak.. mer effekt = mer krav på att kunna tänka och serva sakerna.

Solid snake skrev:
2344322 Jag hade köpt en 125a som funkar som transportmedel, efter 2 år kan du köpa en fet mellanhoj för pengarna som blev över + injobbade pengar + pengar du fick när du sålde anabolamoppen.
Håller helt med.

Last edited:

MålarN^

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Söker 125a
Solid snake skrev:
2344322 Jag hade köpt en 125a som funkar som transportmedel, efter 2 år kan du köpa en fet mellanhoj för pengarna som blev över + injobbade pengar + pengar du fick när du sålde anabolamoppen.

Det låter fint det!

Vilken tycker du/Ni man ska köpa då?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Solid snake skrev:
Ja eller det alternativet som jag glömde skriva :huvet

Solid snake

Guest
MålarN^ skrev:
2344370 Det låter fint det!

Vilken tycker du/Ni man ska köpa då?
Offroad: gammal DT, slitvarg som kräver väldigt lite omsorg, billiga delar och lätt att få tag i dem.

CRM funkar väl men är dyrare i inköp, ungefär samma med delarna kan jag tänka mig.

Landsvägare: TZR, slitvarg utav helvete, tåler storstryk sålänge den får olja, lätt med delar och lättskruvat.

NSR, dyrare i inköp, lite småproblem här och där men annars en ganska pålitlig hoj, lätt med delar och inte jättesvår att skruva med.

prulle skrev:
2344407 En gammal rutten ful 4 taktare. (rd gt cb)
RD och GT är 2 takt.

Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
snäll köp inte en lifan.. för dig dina föräldrar och för min skull.. för då kommer min polare bli glad.. :D
+ att den ser förjävlig ut

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
körde/kör Rd 125 och tycker den funkar fint gjorde precis som solid säger väntade med att slänga ut en massa pengar på 125:a som man ändå ska ha i 2 säsonger!! helt värdelöst att lägga ut en massa pengar på sin "ögonsten" och "pimpa" den. att du ska få tillbaka pengarna som du lagt ut på hojen är knappast något att räkna med.

Men grabben lifan? körde lifan på körskolan gick sönder stup i kvarten om inte oftare

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Gondala skrev:
2344130 för att köra på väg och som nybörjar hoj är väl ändå inte ktm 125 lämpligt? är bättre om man väljer en snällare hoj.
ktm125 exc är bra för sitt ändamål, enduro...
säkert jätte rolig att köra, men sakerna slits snabbt. Gäller även att man är kunnig om hojar. För man kan inte precis lämna in till verkstan var 50onde timme för att byta kolv.
jo den är jättelämplig om du vet vad du gör, den är väl för fan fortfarande inte den SÄMSTA 125an som går att köra på väg, allt handlar ju om vad man har för kriterier

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Jag tar inte A1 endast för att få köra lättmc utan för att om jag nu tar lätt mc, sedan kör upp för mellan och till sisst övergår till tung så hinner alla åldrar för mig kirras innan 2010 eller vad det är när nya lagen träder in så om jag skulle skippa A1 och gå på mellan hade det blivit 3 års väntan extra på tung..surt :p

Men ta någon lektion på en seriös skola, se vad dom säger och sedan typ räknar hur mkt som går åt till kortet sen ska ju skyddsutrustingen plussas på och sen till sisst bågen...

Jag ligger nu så här (kunde ju givetvis köpt mkt billigare båge):
mc27500, skydd 6400 (nytt skinnställ, ryggskydd, stövlar, handskar), körkort än så länge 2980 men ska ta en lektion till sen uppkörning 23aug :))) = 3990kr

men körkortet är verkligen från person till person så ta en lektion :)

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Man skall dock inte överskatta kunskapen hos årskull -90 och framåt! :mattias

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag hade gjort som jag gör!
Tjöp en skruttig hoj för 5-7k, fixa till småfelen som är och kör tills det är dags för mellanhoj.

Tycker inte det är värt att lägga ner jobb på något man har ett par år:fattartil

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457