Undra om det hade varit värre om du hade gjort det där med min hoj...
Lite mer vikt ju....
Vad säger försäkringsbolaget vid en bakhjulskrasch, kan dom börja bråka?
Tex, jag slår över när jag bakhjulstränar på ett tomt industriområde, får en massa trasig plast en vind framgaffel en skev framfälg mm mm.
Jag antar att man måste göra en polisanmälan med tid datum och plats samt beskriva varför det gick som det gick.... för att få ut något
Kan ju bli svårt att förklara hur olyckan gick till... jag kom och körde i 30 knyck helt plötsligt reste sig knarren....
Jag förstår att ersättning kan utebli om man brassar 100 knyck inne i stan och brakar in i något men hur funkar det i exemplet ovan!?? Jag kan ju vidhålla att jag framfört min knarr i 30knyck på bakan utan fara för någon annan.
Hoppas ni fattar vad jag menar!
(Skapligt mörbultad man är idag känns som man har fått stryk)
EDIT: Tack för alla positiva och informativa inlägg
Drar upp min R1:a på gasen i 1:an och sedan växlar lugnt över till 2:an med koppling och sedan likadant hela vägen upp. Mitt enda problem just nu är att oljenivå/trycks lampan börjar lysa efter en stunds slangning trots att nivån ligger där den skall vid kontroll.
Har någon råkar ut för detta på en R1:a? Sätter ner den när den börjar lysa...
/D.
Hur ska du ha det? Låste du bakchjulet först, och sen låste upp det, eller låste du det bara?eeeech bakhjulet låser upp
Tycker du inte redan att det finns för lite sporthojar i stan?
Jag får la prova o Uiila med den nån gång eller inte
Är det ingen som har erfarenhet eller kunskap i försäkringsfrågan?
slå i en dl olja till så fixar det sejDrar upp min R1:a på gasen i 1:an och sedan växlar lugnt över till 2:an med koppling och sedan likadant hela vägen upp. Mitt enda problem just nu är att oljenivå/trycks lampan börjar lysa efter en stunds slangning trots att nivån ligger där den skall vid kontroll.
Har någon råkar ut för detta på en R1:a? Sätter ner den när den börjar lysa...
/D.
Har för mig att det stod i mitt försäkringsbrev att ersättningen vid olycka om fordonet framförts vårdslöst, med onykter förare, för fort och liknande, kan sänkas eller utebli.
Så det är ju en samvetsfråga. Premierna blir ju inte bättre av att uila, krascha, ljuga och och få ut ersättning.
fast samtidigt e de väl fastställt av domstol att det inte e vårdslöshet att wheela om man gör det kontrollerat.... fast om man gör det kontrollerat så kanske man inte kraschar.. fast då borde man ju inte få ersättning om man bromsar omkull sig heller..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |