Nu börjar...

R1

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XSR900
pengarna att rulla. Höjda premier, service och nya däck.

Har kört i tre dagar och hoppades att bakdäcket skulle hålla ett tag till, men icke. Väl hemma efter gårdagens runda lyste den fina gula korden igenom. Så nu börjar pengarna att rulla igen... :skrämd

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
R1 skrev:
pengarna att rulla. Höjda premier, service och nya däck.

Har kört i tre dagar och hoppades att bakdäcket skulle hålla ett tag till, men icke. Väl hemma efter gårdagens runda lyste den fina gula korden igenom. Så nu börjar pengarna att rulla igen... :skrämd

Kan bara hålla me.. slängde på ett nytt bakdäck för två veckor sen.. börjar redan ta slut.. efter ca 150 mil.. utan en enda burn.. :( men de ska nog iaf hålla 100 mil till.. :) framdäcket tog slut fulltständigt i går.. men där har jag ett liggandes.. sen har ett parti rennsport kommit in.. så jag har däck så jag klarar mig.. hoppas jag iaf.. :crash

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Re: Re: Nu börjar...

Maverick skrev:
Kan bara hålla me.. slängde på ett nytt bakdäck för två veckor sen.. börjar redan ta slut.. efter ca 150 mil.. utan en enda burn.. :( men de ska nog iaf hålla 100 mil till.. :) framdäcket tog slut fulltständigt i går.. men där har jag ett liggandes.. sen har ett parti rennsport kommit in.. så jag har däck så jag klarar mig.. hoppas jag iaf.. :crash

Får man fråga vilka däckstryck ni kör med?
Borde väl hålla längre än detta? :confused:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Re: Re: Re: Nu börjar...

Deefred skrev:
Tror att Henke kör på rennsport... och de håller ju inte mer än 250 mil för att de är så mjuka.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Felix skrev:
Hoppas du fick bra rabatt,, skapligt gammalt däck

Ingen rabatt. Men på mcvarushuset sa dom dock att det inte gjorde något alls att däcket var ifrån 1997. Det var snarare bättre då än helt nytt.
Jag är förvirrad.

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Bikerbitch skrev:
Ingen rabatt. Men på mcvarushuset sa dom dock att det inte gjorde något alls att däcket var ifrån 1997. Det var snarare bättre då än helt nytt.
Jag är förvirrad.

Bättre lär det väl inte bli av att vara gammalt. Däremot så åldras det väl knappt nånting om det frövaras mörkt och svalt.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mav skrev:
Bättre lär det väl inte bli av att vara gammalt. Däremot så åldras det väl knappt nånting om det frövaras mörkt och svalt.

nej. Det är ju först när det börjar rulla som det börjar slitas på.
Men att ändå sälja så gamla däck för fullt pris kändes halvskumt.

L-Born

Hustler
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Bikerbitch skrev:
Jag är förvirrad.

Om jag vore dig så skulle jag inte köra på ett däck från -97
Det är tok för gammalt...Lämna tillbaka det!!

Jag vart själv lurad o köpte mig ett däck från -98, Säljaren sa att det inte skulle vara någon fara pga att det legat i ett mörkt källarlager..Det var det sämsta skiten jag kört på, gick inte att slanga o det släppte hela tiden. Efter ca 70mil lämnade jag tillbaka däcket och fick ett nytt från -02..Villken skillnad :tummenupp

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
L-Born skrev:
Om jag vore dig så skulle jag inte köra på ett däck från -97
Det är tok för gammalt...Lämna tillbaka det!!

Jag vart själv lurad o köpte mig ett däck från -98, Säljaren sa att det inte skulle vara någon fara pga att det legat i ett mörkt källarlager..Det var det sämsta skiten jag kört på, gick inte att slanga o det släppte hela tiden. Efter ca 70mil lämnade jag tillbaka däcket och fick ett nytt från -02..Villken skillnad :tummenupp

Spelar ju mindra roll på en gammal 400 än om man ska slanga med en R1:a.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Får nog behålla däcket. dom sa att vill jag byta däcket måste jag beställa ett nytt som skulle kosta några 100:- lappar till + monteringen.
Första vevan fick jag montering gratis och fick då vänta en timme för att han satte dom fel.. Nu kan han tydligen inte göra något utan jag får antingen behålla däcket utan någon slags kompensation för att däcket var 6 år gammalt utan får isåfall beställa ett dyrare.. Tack o bock för den.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Bikerbitch skrev:
Får nog behålla däcket. dom sa att vill jag byta däcket måste jag beställa ett nytt som skulle kosta några 100:- lappar till + monteringen.
Första vevan fick jag montering gratis och fick då vänta en timme för att han satte dom fel.. Nu kan han tydligen inte göra något utan jag får antingen behålla däcket utan någon slags kompensation för att däcket var 6 år gammalt utan får isåfall beställa ett dyrare.. Tack o bock för den.

Däck från -97? Satte dem fel? Vad är detta för jävla amatörer?! Jag skulle inte åka en meter på ett däck från -97, oavsett hojtyp.

L-Born

Hustler
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Mav skrev:
Spelar ju mindra roll på en gammal 400 än om man ska slanga med en R1:a.

Jag blir bara så jävla förbannad när dom säljer däck som är 6 år gamla för fullt pris. Jag skulle inte våga lägga ner hojen i en kurva,,skulle du?

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
L-Born skrev:
Jag blir bara så jävla förbannad när dom säljer däck som är 6 år gamla för fullt pris. Jag skulle inte våga lägga ner hojen i en kurva,,skulle du?

Det skulle jag nog göra om det inte var en cykel med en väldans massa hästar. Hade väldigt gamla däck på min 400 som jag hade för ett par år sedan och det var aldrig några problem.
Därremot kan man ju diskutera om hon inte borde fått kraftig rabatt.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Re: Re: Re: Nu börjar...

Deefred skrev:

Kör just nu på Bridgestone Battlax BT012.. känns ganska mjuka.. har bra mkt bättre fäste i dom än det gamla macadamdäcket som satt på.. :skrämd :D

Edit: däckstrycket är 2.3 någonting.. :D

Last edited:

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Re: Re: Re: Re: Nu börjar...

Maverick skrev:
Kör just nu på Bridgestone Battlax BT012.. känns ganska mjuka.. har bra mkt bättre fäste i dom än det gamla macadamdäcket som satt på.. :skrämd :D

Edit: däckstrycket är 2.3 någonting.. :D

Om det rekommederade däckstrycket är högre så har du förklaringen till däckslitaget.
Låga tryck ger hög temp vilket direkt ökar slitaget.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Re: Re: Re: Re: Nu börjar...

Emmi skrev:
Tror att Henke kör på rennsport... och de håller ju inte mer än 250 mil för att de är så mjuka.

beror lite på faktiskt, RS1 eller RS2 bla.

sen vet jag folk som varit på mc semester med rennsport på hojen-inte att rekomendera men i alla fall :fakta

å andra sidan för den pengen så är det rätt OK i alla fall :tummenupp :D

ha de'//spenk

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
valmers skrev:
Däck från -97? Satte dem fel? Vad är detta för jävla amatörer?! Jag skulle inte åka en meter på ett däck från -97, oavsett hojtyp.

Däck ifrån 1997 ja. Jag vet inte, men jag trodde det skulle ta typ 10 min på varje däck. Jag vill inget hellre än att byta däck, men det gick ju inte. Ursäkten var att jag trots allt hade fått personalrabatt, som för övrigt inte har ett dugg med det att göra..

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Bikerbitch skrev:
Jag är förvirrad.

Jaha nu hör ni alla MCVARUHUSET var det, däcket snarare bättre än om det var nytt :rodnar
Rabatt skulle du definetivt ha!!
Kan det vara så att det var för att det var en kvinnlig som handlade :confused:

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...