Nu börjar...

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
bebbe skrev:
Jaha nu hör ni alla MCVARUHUSET var det, däcket snarare bättre än om det var nytt :rodnar
Rabatt skulle du definetivt ha!!
Kan det vara så att det var för att det var en kvinnlig som handlade :confused:

Bara för att förtydliga då, det var INTE MC-Varuhuset som sålde det 6 år gamla däcket till BB.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
bebbe skrev:
Jaha nu hör ni alla MCVARUHUSET var det, däcket snarare bättre än om det var nytt :rodnar
Rabatt skulle du definetivt ha!!
Kan det vara så att det var för att det var en kvinnlig som handlade :confused:

Ok....jag ber om ursäkt. Tycker ändå att det är lite konstigt att dom inte tycker att det spelar någon roll :confused:

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Rundningsmärke skrev:
Vilka kan det då vara? Låt mig gissa...hmm...AVA? :rolleyes:

/A

Nja, eftersom BB inte sagt det så tänker jag inte avslöja det. Men det finns ju vissa ledtrådar en bit upp i tråden :)

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Bikerbitch skrev:
Ingen rabatt. Men på mcvarushuset sa dom dock att det inte gjorde något alls att däcket var ifrån 1997. Det var snarare bättre då än helt nytt.
Jag är förvirrad.

Förvaras däcket rätt så ska det inte vara några problem.
Däcket kanske är bättre på att hålla längre.

Sen har jag för mig att du jobbar på AVA.. och köper däck från mcvaruhuset.. hur går det ihop?
Handlar inte ens de anstälda på det företaget eller? :rolleyes:

750r Mange

Asfaltkungen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki GSX750 R 96 mini grejer
Bikerbitch skrev:
Får nog behålla däcket. dom sa att vill jag byta däcket måste jag beställa ett nytt som skulle kosta några 100:- lappar till + monteringen.
Första vevan fick jag montering gratis och fick då vänta en timme för att han satte dom fel.. Nu kan han tydligen inte göra något utan jag får antingen behålla däcket utan någon slags kompensation för att däcket var 6 år gammalt utan får isåfall beställa ett dyrare.. Tack o bock för den.

Passa dig noga för gammla däck....
Jag har åkt Rallycross så jag vet hur ett gammalt däck fungerar!!!!!!!!

Gummit blir jävligt halt om än man har lagrat dom mörkt och kallt..
Sen blir det jävligt svårt att få nå temp i däcken upplever jag...
Men det är ju bara vad jag tycker.. ;)

750r Mange

Asfaltkungen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
L-Born skrev:
Jag blir bara så jävla förbannad när dom säljer däck som är 6 år gamla för fullt pris. Jag skulle inte våga lägga ner hojen i en kurva,,skulle du?

Håller med!!!!!!!!!!

Då är det ju onödig för F1 grabbarna att ha nya däck om dom inte blir sämmre......

Då kan dom ju köpa in däck så det täcker 2 säsonger....Ni hör ju hur det låter

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
:skrämd
Jag blir galen. Skulle ha snackat med Wheeler Dealer istället.
Nu får jag smiska vägarna med ett 6 års gammalt däck.
Det går säkert skitbra. men detta är en principsak.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Märkligt att de lurar på sin egen MC-intresserade personal däck som är 6 år gamla...
Eller tror de på fullt allvar att ett 6 år gammalt däck är lika bra som ett nytt?

Om du medvetet köpt ett gammalt däck från -97 till kraftigt rabatterat pris är det ju en sak...

/A

Jag blir mörkrädd igen.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Rundningsmärke skrev:
Märkligt att de lurar på sin egen MC-intresserade personal däck som är 6 år gamla...
Eller tror de på fullt allvar att ett 6 år gammalt däck är lika bra som ett nytt?

Om du medvetet köpt ett gammalt däck från -97 till kraftigt rabatterat pris är det ju en sak...

/A

Jag blir mörkrädd igen.

Jag fick personalrabatt o montering gratis.
Jag ringde ner några dagar innan o frågade om dom kunde kränga på däcken snabbt. Det var lungt.. Sen ville dom ändå ha betalt men då sa vi att det var redan klart.
Jag räknar dock inte in min personalrabatt i detta..

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Bikerbitch skrev:
Jag fick personalrabatt o montering gratis.
Jag ringde ner några dagar innan o frågade om dom kunde kränga på däcken snabbt. Det var lungt.. Sen ville dom ändå ha betalt men då sa vi att det var redan klart.
Jag räknar dock inte in min personalrabatt i detta..

Nu förstår jag ännu mindre...Visste du att däcket var från -97 när du köpte det?
Du köpte däcket på AVA och fick monteringen på köpet...som utfördes av MC-varuhuset :confused:

/A

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
750r Mange skrev:
Håller med!!!!!!!!!!

Då är det ju onödig för F1 grabbarna att ha nya däck om dom inte blir sämmre......

Då kan dom ju köpa in däck så det täcker 2 säsonger....Ni hör ju hur det låter

Är det inte liiiite skillnad på att jämföra en 400 och en F1bil. Hur ofta byter du däck på din bil? Varje år? Kör man bara med insidan ska det inte vara nån fara.
Därremot borde hon fått det väldigt billigt!

750r Mange

Asfaltkungen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mav skrev:
Är det inte liiiite skillnad på att jämföra en 400 och en F1bil. Hur ofta byter du däck på din bil? Varje år? Kör man bara med insidan ska det inte vara nån fara.
Därremot borde hon fått det väldigt billigt!

Jo det har du rätt i.....
Men jag menar bara att däcket kan inte vara lika bra som om det är nytt.......

Har en kolega som är däcksnubbe har pratat med han ikväll.
Han säger att dom inte skulle ha tanken att sälja ett däck som är 6 år.......Dom får tydligen sprikor i gummit som man inte märker förrän olyckan är där!!! Och du vet väll att dom blir ju lite hockey puckar om dom får ligga ett par år p.g.a skydds ytan som nya däck har torkar bort efter ett tag......

Men jag tycker är däcket 6 år så ska man nästan få betalt för att köra på det :crash eller???????

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Rundningsmärke skrev:
Nu förstår jag ännu mindre...Visste du att däcket var från -97 när du köpte det?
Du köpte däcket på AVA och fick monteringen på köpet...som utfördes av MC-varuhuset :confused:

/A

Förlåt att jag är otydlig.
Jag visste inte att däcket var så gammalt. Jag tror att jag skall få nya saker när jag köper däck.
Jag köpte däcket på Ava och fixade monteringen gratis på Ava.
Men jag ringde mc varuhuset o frågade vad dom tyckte om däcket bara för att jag var nyfiken.

Klarnar det?
Annars kan vi ta det via pm.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Aha...kvinnlig logik har jag aldrig förstått mig på... ;)
Jaja, om de behandlar personalen på det sätt du beskrivit förstår jag att kunderna är missnöjda... :rolleyes:

/A

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Rundningsmärke skrev:
Jaja, om de behandlar personalen på det sätt du beskrivit förstår jag att kunderna är missnöjda... :rolleyes: /A
Personalen verkar ju få rena lyxbehandlingen jämfört med andra som kommer in dit! :D

Om man inte har :bow som attityd mot hojförsäljarna där så :whip dom dig samtidigt som dom :eek:
Som kund kan man då bli :confused: eller :mad:, men då :p dom åt dig och säger :notme
Man blir alldeles :skrämd av att det företaget överlever.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...