nu BEHÖVER jag VERKLIGEN hjälp!

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
var fan är strypningen!? någon måste ju bara veta det?
ja har kopplat ihop kontakterna till avgasportarna, kopplat väck varvtalsbegränsaren, kollat förgasare, insug, luftburk, utblås, avgassystem. Sotat ur avgasröret, bytt till exakt rätta stiftet. Men inte fan ger den mer än 110km/h. Men den varvar ut i neutralen till ca 13000-14000 rmp, men inte när man kör, då går den bara till ca 8000. Är precis som att den inte orkar längre.. :( SNÄLLA!! HJÄLP MIG! Va e det för fel ? :( :mad: :( :mad:

Ps. Det kan inte vara cdi:n, för då hade den inte varavat ut till 14000 rpm någon gång. Ds


Tack på förhand!
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Vilken färg har stiftet? Dör den tvärt vid 8000rpm eller segar den på slutet? Är det vid samma varvtal på alla växlarna?
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Vastrix skrev:
Vilken färg har stiftet? Dör den tvärt vid 8000rpm eller segar den på slutet? Är det vid samma varvtal på alla växlarna?


vadå vilken färg? nej den dör inte tvärt vid 8000.. den dör inte alls om du har den i nerutralen o gasar.. då drar den ut fullt, men kör du s bara segarna o orka verkligen inte upp över 8000 rpm. ja det är ungerfär samma på varvtalen... självklart kan ja dra ut den lite mer i 1:an, till ca 9000 kanske.
 

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
.::**::.
Myzze skrev:
vadå vilken färg? nej den dör inte tvärt vid 8000.. den dör inte alls om du har den i nerutralen o gasar.. då drar den ut fullt, men kör du s bara segarna o orka verkligen inte upp över 8000 rpm. ja det är ungerfär samma på varvtalen... självklart kan ja dra ut den lite mer i 1:an, till ca 9000 kanske.



Du har en blackbox (PCU) som är en elektronisk begränsare som som tar bort effekten, tror att den gör så tändstiftet inte tänder lika ofta, vilken startar runt 8100 rpm har jag för mig...


Vill du ha mer info?
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Ichnoz skrev:
Du har en blackbox (PCU) som är en elektronisk begränsare som som tar bort effekten, tror att den gör så tändstiftet inte tänder lika ofta, vilken startar runt 8100 rpm har jag för mig...


Vill du ha mer info?


okej.. ja ja vill ha mer info... hir fixar jag det ??
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Vastrix skrev:
Färgen på stiftet (elektroden) berättar vilken blandning du kör på (för fet/mager osv.)


mörk...
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Ichnoz skrev:
Du har en blackbox (PCU) som är en elektronisk begränsare som som tar bort effekten, tror att den gör så tändstiftet inte tänder lika ofta, vilken startar runt 8100 rpm har jag för mig...


Vill du ha mer info?



INFO! :p måste veta :D
 

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
.::**::.
Myzze skrev:
INFO! :p måste veta :D


Ok...hehe

Det är så att jag har tagit reda på en hel del om den här "svartaboxen" och den verkar bara finns på tyska hojar.
Den sitter bara på hojar som är gjorda före 98, utom i vissa speciella fall. Det är en svart liten box(7x5cm) och stryper hojen från 8100 rpm och uppåt.
Den brukar finnas under passagerar sitsen men i vissa fall under tanken, från den går det 4, ev 5, kablar. En röd, grön,blå, gul och svart tror jag det är...

Kolla om du har den eller ta en bild och lägg upp...
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Ichnoz skrev:
Ok...hehe

Det är så att jag har tagit reda på en hel del om den här "svartaboxen" och den verkar bara finns på tyska hojar.
Den sitter bara på hojar som är gjorda före 98, utom i vissa speciella fall. Det är en svart liten box(7x5cm) och stryper hojen från 8100 rpm och uppåt.
Den brukar finnas under passagerar sitsen men i vissa fall under tanken, från den går det 4, ev 5, kablar. En röd, grön,blå, gul och svart tror jag det är...

Kolla om du har den eller ta en bild och lägg upp...


som sagt så skrev jag i början att det var en "varvtalsbegränsare" på den, som ja kopplat loss. Ja tror att det är den du menar. O den har ja redan kopplat loss "om" snarare sagt..
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
men det kan kanske vara ngt annat du menar... men skulle inte tro det... :(
attans!!! måste få den ostrypt! fattar fan inte va det är för fel!?
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Det är en 125:a!!!

Den går inte fortare än så och sen så får den faktiskt inte göra det heller!

Moraltanten :p
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Re: Det är en 125:a!!!

Monster skrev:
Den går inte fortare än så och sen så får den faktiskt inte göra det heller!

Moraltanten :p


sluta mobbas :p
är fan inte kul för fem öre att köra ju... :( :mad:
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Ring till awa mc i sthlm....

Och be att få prata med grapparna i verkstaden så lovar jag att dom hjälper dig!
Elle så ringer du www.hojladan.com dom e kanon!

Dom borde ju veta vart stypningen ligger!!!
 

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Markayd
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Re: Ring till awa mc i sthlm....

Monster skrev:
Och be att få prata med grapparna i verkstaden så lovar jag att dom hjälper dig!
Elle så ringer du www.hojladan.com dom e kanon!

Dom borde ju veta vart stypningen ligger!!!


okej, tack!
ska prova det.
 

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
.::**::.
Myzze skrev:
men det kan kanske vara ngt annat du menar... men skulle inte tro det... :(
attans!!! måste få den ostrypt! fattar fan inte va det är för fel!?


Blackbox kan man bara inte "koppla loss"!
Man kan klippa strömkablen men de andra måste man bryggkoppla för att det ska fungera...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top