Nu behöver vi en bra slogan ! ...Gemensam aktion mot vajjerräcken nu....

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
cleaner skrev:
2366912 Jag är imponerad över engagemanget angående vajjerräcken, jag tycker också att sidovajjerräckena borde skrotas.

MEN:

150 personer dör i trafiken varje år där alkohol är inblandad,
hur många dör varje år av vajerräcken?

Massvis med barn utnyttjas sexuellt i Sverige idag,
när det annonseras om kortege för att uppmärksamma
politiker och vanligt folk kommer 250 hojar till kortege
i Stockholm, här har 454 st röstat mot vajerräcken
de flesta verkar också kunna tänka sig en kortege i sth.

9 September sker årets kortege till stöd för utnyttjade barn.

Satsa på den nu, kan vi fundera under vintern över vajerräcken :)

Off topic blev det men det står jag för :)

Jag hoppas att vi kan köra en aktion till våren också :tummenupp
Hade ingen aning om kortegen för utnyttjade barn ? Finns det någon tråd om detta?

Mvh Gottschalk

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Dee_cati skrev:
2366800
Jag åkte sträckan Arboga-Eskilstuna många gånger i somras och jag körde om oavsett om det var enfiligt eller tvåfiligt och det jag var inte ens nära att bli skivad.

Hade du otur när du tänkte nu? "Jag åkte hoj varje dag i sommras och jag var inte i närheten att krocka så därför behöver man inte ha skydd på sig." :hihi

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z750-09
Jag jobbar som räckes montör:) Det ska monteras 60000m vajerräcke i uppsala kring nya motorvägen samt bärbyleden. Ni får väl tuta och peka finger när ni åker förbi

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Wheeler skrev:
2373434 Jag jobbar som räckes montör:) Det ska monteras 60000m vajerräcke i uppsala kring nya motorvägen samt bärbyleden. Ni får väl tuta och peka finger när ni åker förbi

Antar att det inte är du som har beslutat att det ska monteras vajerräcken där, eller ??
Om du hade fått välja vilka räcken du skulle montera där, vilken typ hade det då blivit ?

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
En slogan mot vajeräckesloganen !

Åk inte hoj där det finns vajeräcke, de vägarna är bajstråkiga och är du tvungen att ta just den vägen ta bilen för att det är aldrig kul att köra MC när man är tvungen, det är väl ändå våran hobby !:va

sandstream

Guest
Kan förstå att hojåkare i allmänhet ogillar vajerräcken men med tanke på hur många billisters liv de räddar och hur få extra av oss hojåkare de tar tycker jag att de ska vara kvar.

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
sandstream skrev:
2373562 Kan förstå att hojåkare i allmänhet ogillar vajerräcken men med tanke på hur många billisters liv de räddar och hur få extra av oss hojåkare de tar tycker jag att de ska vara kvar.

Läs första inlägget på http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=125426 , glöm inte att kolla länkarna heller !

Håller med om att någon form av mittdelare på vägarna räddar många liv och helt klart är att föredra!
Men måste dom ha hakar som sticker ut och sliter sönder oskyddade trafikanter vid en kollision ?
Biltillverkarna har hårda regler för att få ncap stjärnor vid kollision med en oskyddad trafikant, varför skulle inte VV ha liknande regler för räcken?

Mvh Gottschalk

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Santo skrev:
2368778 Hade du otur när du tänkte nu? "Jag åkte hoj varje dag i sommras och jag var inte i närheten att krocka så därför behöver man inte ha skydd på sig." :hihi

Om du läser mellan raderna: Man väljer själv vilka vägar man avser att köra på.

Frågan tyckte jag gällde; Ta bort vajjerräckena! Vilket är en idiotisk fråga. Men nu när Gottschalk klämde ur sig lite andra saker så låter det ju nästan vettigt.
Se till att de monterar ett skydd över räckena sommartid, ett som enkelt kan plockas bort vintertid. Bästa lösningen för alla. Se så, skippa er slogantävling och börja skissa på ett skydd.

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Hjärnkaoset börjar redas ut !

Dee_cati skrev:
2374228 Om du läser mellan raderna: Man väljer själv vilka vägar man avser att köra på.

Frågan tyckte jag gällde; Ta bort vajjerräckena! Vilket är en idiotisk fråga. Men nu när Gottschalk klämde ur sig lite andra saker så låter det ju nästan vettigt.
Se till att de monterar ett skydd över räckena sommartid, ett som enkelt kan plockas bort vintertid. Bästa lösningen för alla. Se så, skippa er slogantävling och börja skissa på ett skydd.

Ber om ursäkt att jag har varit otydlig om vad hela aktionen egentligen går ut på :tomten har börjat uppdatera originaltråden med ideer till manifestet.
Det har varit så många åsikter och synpunkter fram och tillbaks så jag har inte riktigt lyckats med att uppdatera mitt i förvirringen :va

Ett slags skydd har varit på tapeten förut och är en alldeles excellent ide :) , kan säkert konstrueras så att det passar för allas behov också!
Kan vi lämna över en bra konstruktions ide på detta till VV så är det :tummenupp

Tror ändå att vi behöver en bra slogan för att göra oss hörda och bli tagna på allvar när vi presenterar våra synpunkter och ideer!

Mvh Gottschalk

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...