Nu blåser vi snuten...

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Så lätt är det, eller? Någon som kan, och har lust att översätta det väsentliga som sägs i filmen? Särskilt slutet är intressant :D:D

[YOUTUBE-ID]W2xVg4ItbR8[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
nu hänger jag inte riktigt med, körde han bort dom och sen väntade in dom och stannade:va

sen skäller de på han fast han stannade:va:näsblod

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
inslaget börjar med att sk "wheelies" att åka på bakhjulet är fulkomligen livsfarligt!!!!

sen förfärar dom sig över vansinnesåkningen i några minuter innan gixxern självmant stannar.

sen säger killen som blir arresterad att han varken har körkort eller att MCn är reggad (han har skrapat bort reg nummret:va).

när han blir arresterad och dom ska föra bort han ropar han "ööh pilla inte på mina grejer" till polisen :tungan

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Känns ju som att hela klippet är "riggat".. är väl nån sorts propaganda för nånting..

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Han säger att han var hungrig och hade bråttom till korvmojen och säger att han inte alls kopplade upp hojen på hjulet trots att det låter som att han gör det, han har nyss drevat ner den och kan numer inte tygla aset, sedan ber han polisen att omedelbart köra honom till mc donalds där han minsann ska beställa stora menyn..
Polisen är mycket upprörda över att de kanske inte skulle komma först dit..
Eller något i den stilen..

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
200 knyck med en satans passat på de vägarna. det är galet:D

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Jag tror inte alls det är riggat, finns ett annat klipp från samma tv-program där något pucko mular sin Porsche 996 i ett motorvägsräcke när han försöker köra ifrån polisen, och sen fortsätter. Försöker till och med luras lite genom att hoppa in i en annan bil på en parkering... Gick ju bra det :D

Smart av hojföraren att ge upp till slut. Det är inte hur lätt som helst att köra ifrån en polisbil som också håller 200, och dessutom får fri väg med sin siren och ljus, oftare än en hoj i varje fall.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Jag tror han fick soppatorsk faktiskt, och så gissar jag på att han inte hade körkort för mc.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Jag tror han fick soppatorsk faktiskt, och så gissar jag på att han inte hade körkort för mc.

Så lätt är det, eller? Någon som kan, och har lust att översätta det väsentliga som sägs i filmen? Särskilt slutet är intressant :D:D .

Har varit i kontakt med en MC kompis i Holland och han svarar;

"The footage comes from a TV programm about police enforcement with a hidden camera.
The mc rider was arrested for speeding, for dangerous behaviour in traffic, for not having a drivers license and for riding with a motorcycle with a vehicle license that was suspended."

Det finns i Holland diskussion om att inte jaga - har man som här tydiga video bevis och reg-nummer, anser man att det bör räcka för en fällande dom.

(Exackt såna diskussioner försiggår även i Sverige - och dom stärks ju flera som drar!)

Sedan kan man även härtill lands konstatera att i flera dödsolyckor, är det flera fel i lådan; Körförbud, ej körkort, inte ägaren, jättehög hastighet, alkohol/droger....

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Sedan kan man även härtill lands konstatera att i flera dödsolyckor, är det flera fel i lådan; Körförbud, ej körkort, inte ägaren, jättehög hastighet, alkohol/droger....

Och då kan man ju börja ifrågasätta agendan bakom hur statistiken tolkas när man borde kunna anse att datat kontamineras. Långt ifrån alla kör ju som änglar men tycker ändå det är intressant när man via tolkning av statistik vill påvisa olycksfrekvens blandar in och parametrar som borde exkludera folk från att kallas "hojåkare".

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...