Nu blev jag "lite arg"

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Bra att de fick tag på dem i alla fall. Varför är det så roligt att djävlas :mad:

FRAMKALLANDE AV FARA. Vid 17.30 tiden igår har två minderåriga pojkar stått på gång/cykelbanan över Centrumleden och kastat/sparkat sten och grus på två passerande motorcyklar. Förarna av motorcyklarna, två män i åldern 36 och 48 år, båda från Karlskoga, lyckas få tag på en av pojkarna. Även den andra pojken blir så småningom identifierad. Pojkarna är 13 resp. 14 år. En av förarna hade en rodnad i ansiktet efter en sten. Mindre lackskador på motorcyklarna. Respektive förare hade var sitt barn på 8 år med som passagerare.
http://www.polisen.se/inter/util/nodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=9575804

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
50 spänn på att det kommer en motanmälan emot förarna för egenmäktigt förfarande alternativt frihetsberövande ifrån barnens föräldrar.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Finns inte så myclet annat att göra i Karlskoga..tro mig jag har växt upp där :)

Själv brukade vi pissa på bilar från första bron över E18 när man kommer in i Karlskoga från Örebrohållet...men det var ju på 70-talet så det är preskriberat nu! :D

EDIT(och tillika disclaimer): Vi gjorde aldrig nåt dumt mot motorcyklister...dom var ju cooooola :D

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Finns inte så myclet annat att göra i Karlskoga..tro mig jag har växt upp där :)

Själv brukade vi pissa på bilar från första bron över E18 när man kommer in i Karlskoga från Örebrohållet...men det var ju på 70-talet så det är preskriberat nu! :D

EDIT(och tillika disclaimer): Vi gjorde aldrig nåt dumt mot motorcyklister...dom var ju cooooola :D

Joho, det fanns massor att göra i Karlskoga, hänga på Gälleråsen bl a :D
Jag är född och uppvuxen där jag också, men flyttade redan -64...

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Vaddå minderåriga?!?!? Jag började jobba när jag var 14 och inte fan var man minderårig då ...
Möjligtvis är det en felskrivning .. efterblivna ska det stå ...

Ja, men de kan väl inte dömas förrän de är 15 fyllda eller :va

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Joho, det fanns massor att göra i Karlskoga, hänga på Gälleråsen bl a :D
Jag är född och uppvuxen där jag också, men flyttade redan -64...

Jo men det dog ju lite på Gelleråsen efter den där inte så trevliga halshuggningen där på 70-talet :)

Fast dricka hembränt och spöa degerförsare var ju kul det oxå ;)
Fan nu fick jag lite nostalgisk hemlängtan :D

Kasta sten o pissa på hela Karlskoga tack!!!

Haha...den där stan e så insöad ändå så den är knappt en del av världen :D

Last edited:

Gabor

Guest
Straffknulla deras föräldrar 2 ggr per dag i en vecka medans ungarna ser på:smiley

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Förresten, vilken jävla skillnad det är nu för tiden. När en annan var pöjk och man hade blivit "gripen" för nåt sånt där så hade dom ju brutit isär varenda ben i kroppen på en. Fyfan ni har tur ni 80-talister att vi var så snälla mot er ;)

ceicli

Jag kör så långsamt jag vill!!! *basta*
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Honda CBX600E-83
Har varit med om att ungj*lar kastat stenbumlingar genom takluckan på bussen (från gångbro). (Nära att träffa benen på en passagerare)
En kollega blev sjukskriven efter att de splittrat vänster sidoruta med stenhård is...
Där var det stora ungdomsgäng (ca 5-25åringar) och drog runt till midnatt, utan att nån brydde sig...

Jävlas för jävlandets skull helt enkelt.

Den där mc-olyckan (för inte länge sedan) där pappskallar ställt platsstolar mitt i vägen, mitt natten?
Också bara för att "man kan".

Tur att jag är någorlunda sansad, annars hade de blivit mos.... :mad:

Och säger man till så är man otrevlig... :va

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Har varit med om att ungj*lar kastat stenbumlingar genom takluckan på bussen (från gångbro). (Nära att träffa benen på en passagerare)
En kollega blev sjukskriven efter att de splittrat vänster sidoruta med stenhård is...
Där var det stora ungdomsgäng (ca 5-25åringar) och drog runt till midnatt, utan att nån brydde sig...

Jävlas för jävlandets skull helt enkelt.

Den där mc-olyckan (för inte länge sedan) där pappskallar ställt platsstolar mitt i vägen, mitt natten?
Också bara för att "man kan".

Tur att jag är någorlunda sansad, annars hade de blivit mos.... :mad:

Och säger man till så är man otrevlig... :va

Ja tvi vale säger jag. Det är ju för sjutton direkt LIVSFARLIGT därute!
Jag föreslår att vi kapar ner alla träd, flyttar ner alla hus under marken, jämnar alla landskap så det blir mer likt en saltöken så att vi kan gå där i våra 10cm tjocka skumgummioveraller med surroundstrålkastare på utan att bli påhoppade av de här farligheterna som finns i världen.
Skjut av djuren oxå och utrota insekterna, de sprider ju sjukdomar för böfvelen!
För vi SKA ju kunna gå utomhus utan att det händer nåt!

Ironi off:
Klart det suger när "pojkstreck" blir allvar, men för helvete, har aldrig du gjort nåt dumt? Jag kan ge mig fan på att du är en av de där kärringarna som sitter på tunnelbanan och håller hårt i handväskan och stirrar surt på mig och mina tatueringar.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Förutom Gelleråsen isånnafall :ajjabajja

och jävla ungar även om de inte finns någe o göra borde dom ju fan veta bättre... nog för att jag har gjort mycket , mycket dumma saker men aldrig något i stil med sånna saker...

tror de flästa på detta forum är ett gäng busar ;)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Klart det suger när "pojkstreck" blir allvar, men för helvete, har aldrig du gjort nåt dumt? Jag kan ge mig fan på att du är en av de där kärringarna som sitter på tunnelbanan och håller hårt i handväskan och stirrar surt på mig och mina tatueringar.

Att med uppsåt kasta en sten och försöka träffa en motorcyklist är något helt annat än ett pojkstreck i min bok.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500

Dreggel, hur fasen läser du :va

Du, jag kan garantera dig att hon inte är någon kärring, hon äger ingen handväska och att hon aldrig gjort något dumt :mad:

Däremot är hon en yrkeschaufför som försöker göra ett bra jobb utan att riskera att få onödiga skador pga av ungar som djävlas för djävlandets egen skull :tummenupp

ceicli

Jag kör så långsamt jag vill!!! *basta*
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Honda CBX600E-83
Dreggel, är det pojkstreck att sätta eld på bussar med passagerare i också.

Jag använder ryggsäck och jag gillar tatueringar.

PS Du behöver väl handledare?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...