Nu blir det nog en ny hoj, vad ska jag satsa på?

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
Qwerty skrev:
2246251 Jag letade hoj ett tag. Liknande kriterier som du har och kommer från en 150bhp+ hoj.
Va och kikade, kännde klämde och inväntade våren så man kunde provköra. Råkade av en slump provköra en vfr800. Fast direkt, kunnde inte släppa hojen ur tanken oavsett vad jag gjorde eller körde.
Kanske lite tråkig, men att köra är underbart. Lagom med drag, lagom toppfart och man sitter bekvämt. Helt plötsligt så är det skönt att köra hoj.

Jämförde öset mot en bekants gsxr750 99. 100 blås på 6an och upp till ca 200. Tappade ca en hojlängd. 2ans växel och samma sak. Tappade lite mer men fortfarande med.
Nu har han haft lite strul med hojen så vi är lite osäkra på om våra test var relevanta men vi båda var imponerade över vifferns ös och att den inte tappade mera.

grymt, jag gillar dem också verkligen...de är snygga och rätt rimliga försäkringskostnader...
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
MiZou skrev:
2246333 grymt, jag gillar dem också verkligen...de är snygga och rätt rimliga försäkringskostnader...

Precis. Billiga att äga, billiga i drift. Men dyra i inköp.

Nu säger inte jag att det är världens bästa hoj men det va vad min plånbok sa ja till. En gixxer 750 05a skulle vara mycket roligare och bättre men inte för min plånbok. Säkert en Busa också.
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
Qwerty skrev:
2246344 Precis. Billiga att äga, billiga i drift. Men dyra i inköp.

Nu säger inte jag att det är världens bästa hoj men det va vad min plånbok sa ja till. En gixxer 750 05a skulle vara mycket roligare och bättre men inte för min plånbok. Säkert en Busa också.

nej det är sant...vad gav du för din?
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
MiZou skrev:
2246396 nej det är sant...vad gav du för din?


68k 01a 2200mil 2400mila servicen ingick. Nya däck, drivpaketet byttes förra hösten, slipon. Full service bok.

Enligt mej en kanon affär men det finns säkert dom som har gjort det bättre. Jag valde att köpa hos handlare, just för att få med service och garanti över sommaren.
 

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Ort
H-Town
Hoj
F4 Izzle
Jaaa duuuu!

Fastnade själv för en Ninja 900 :tummenupp

ligger bra i pris o föräkring, (bara) 16000 om året... :huvet ha ha!

lycka till
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
MiZou skrev:
2246189 vad skulle du/ni satsa på, en thunderace -98 som gått under 2000mil svensksåld helt felfri eller en mille -00 privatimporterad, under 2000 mil och inga skador, ungefär samma pris och samma försäkring?

En Thunderace är väl inte fel men om det är samma pengar: Millen, lätt :banana En snyggare och mer personlig hoj får man leta efter..ögon och örongodis till max :tummenupp :tummenupp :)
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
fazerfun skrev:
2246431 En Thunderace är väl inte fel men om det är samma pengar: Millen, lätt :banana En snyggare och mer personlig hoj får man leta efter..ögon och örongodis till max :tummenupp :tummenupp :)

förstod nog att du skulle säga det...gillar verkligen millen, men va fasen jag gillar thunderace och vfr också...usch ambivalens...
 

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha FZ1-N
MiZou skrev:
2246046 det är ju helt sjukt...bor du i en grotta ute i skogen och är 145 år gammal? *avundsjuk* fan också att försäkringarna är så dyra, men visst för att stålar ska ut så ska stålar in också....



sant, synd bara att han/hon som valde färgsättningen måste varit full eller hög...de flesta ser så himla klafsiga ut i färgerna...

24 år bor i timrå.....
fast 10000 i självrisk å andra sidan
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
Bifffen skrev:
2246785 24 år bor i timrå.....
fast 10000 i självrisk å andra sidan


det förklarar lite....


men fy fan vad svårt det är att välja hoj, hur är det med en mille från -00, håller de kvalitet eller är det mer safe att "go japanese"?

sticke skrev:
2246425 Jaaa duuuu!

Fastnade själv för en Ninja 900 :tummenupp

ligger bra i pris o föräkring, (bara) 16000 om året... :huvet ha ha!

lycka till

det är ju en "okej" premie tycker jag, men på zx9r hamnar jag på typ 23k vilket är för mycket tycker jag...
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Det finns en mille till salu på säljes för 60 lök såg jag precis, kanske kan vara något?

/F
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
MiZou skrev:
2246458 förstod nog att du skulle säga det...gillar verkligen millen, men va fasen jag gillar thunderace och vfr också...usch ambivalens...

ja, i-landsproblem kan ta på krafterna... :hihi viffern och millen får ju med sina resp. motorer en speciell karaktär. Men VFR väger över åt touring och Millen är mer sport, samtidigt som Millen slår det mesta designmässigt (tycker jag)....hmm, nä Thunderace i alla ära men i det här fältet är det bara en vanlig 1000 kubiks rad 4 japs....one down, two to go :)
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
MiZou skrev:
2246802 det förklarar lite....


det är ju en "okej" premie tycker jag, men på zx9r hamnar jag på typ 23k vilket är för mycket tycker jag...


Varför inte titta på Triumph sprint? Den uppfyller alla dina krav med råge och har vettig försäkringspremie. ex: http://www.blocket.se/vi/7374436.htm?ca=14_s (inte min)

Du kan pruta rätt bra på dem också.
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
Blip skrev:
2247103 Varför inte titta på Triumph sprint? Den uppfyller alla dina krav med råge och har vettig försäkringspremie. ex: http://www.blocket.se/vi/7374436.htm?ca=14_s (inte min)

Du kan pruta rätt bra på dem också.


men är triumph ett märke som man kan räkna med håller? var man än läser så tycker jag mig se att triumph "inte riktigt räcker till"? men visst, det är en nice hoj...

fazerfun skrev:
2247092 ja, i-landsproblem kan ta på krafterna... :hihi viffern och millen får ju med sina resp. motorer en speciell karaktär. Men VFR väger över åt touring och Millen är mer sport, samtidigt som Millen slår det mesta designmässigt (tycker jag)....hmm, nä Thunderace i alla ära men i det här fältet är det bara en vanlig 1000 kubiks rad 4 japs....one down, two to go :)


usch, jag mår nästan dåligt över detta...va fan ska man välja...
 

krille1

Man lever bara en gång !!!!!!!
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
suzuki GSX-R 750-04
MiZou skrev:
2240926 Nu verkar det som att det är klart att min kraschade hoj som hasade lite på sidan kommer att bli inlöst då det visade sig dyrare att reparera än vad någon trott från början...så som det verkar får jag börja spana efter en ny hoj här efter min semester, frågan är då vad ska jag satsa på då detta är förutsättningarna:
* ungefär runt 60k att spendera
* mänsklig försäkringskostnad
* ska gå att åka längre sträckor på utan att bli helt förstörd i kroppen och tvingas stanna och sträcka på sig var 10:e minut
* ska funka att skjutsa på, då tjejen vägrar skaffa egen hoj men gärna ska med
* mer än 600 kubik vill jag att det ska vara
* helkåpa vill jag att det ska vara

några tips/förslag?





Superblack bird ska vist vara helt ok.
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
MiZou skrev:
2241892 :banana thunderace, är det en schysst hoj?
Jag har en kompis som haft en (fast han kraschade den), den är han helfrälst i. Han vill inte ha nån annan hoj. Så han kommer nog köpa en sån igen.
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
Firefly skrev:
2247302 Jag har en kompis som haft en (fast han kraschade den), den är han helfrälst i. Han vill inte ha nån annan hoj. Så han kommer nog köpa en sån igen.


åfan...fast jag vet inte om det är vad jag vill höra, jag måste nog söka för detta tror jag...usch...men thunderace är snygg och verkar vara lagom mycket sport för min del, men sedan har jag läst att den ska strula med exup och oljedrickande...
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Finns bara ett sätt att stoppa denna mardröm.

Ut och provkör hojar. Verkar ju mest stå mellan Mille, Vfr och Tunderace.
Sen kan du grubbla och fundera på vilken DU tyckte va bäst och trevligast, jämföra för och emot.
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
Qwerty skrev:
2247494 Finns bara ett sätt att stoppa denna mardröm.

Ut och provkör hojar. Verkar ju mest stå mellan Mille, Vfr och Tunderace.
Sen kan du grubbla och fundera på vilken DU tyckte va bäst och trevligast, jämföra för och emot.

det ska jag göra, gäller bara att utnyttja så mkt av all kunskap som finns samlad här, men du har gjort en bra analys vad det verkar stå mellan :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja Du, Mizou - Dina funderingar orsakade ett hojbyte för mig i alla fall! Åkte in för att kika på en SV - och åkte därifrån på en Daytona 675!! Lycka till med Ditt val!
 

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös
:lol
så kan det gå!
:tummenupp

tackar, jag ska försöka lösa mitt problem inom överskådlig tid, lycka till med din hoj!

roffe_s skrev:
2249215 Ja Du, Mizou - Dina funderingar orsakade ett hojbyte för mig i alla fall! Åkte in för att kika på en SV - och åkte därifrån på en Daytona 675!! Lycka till med Ditt val!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top