Nu blir det slut på 125 åka, cykeln säljs i delar

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Nu har jag tröttnat på att åka 125a [det finns visa skäl]

Det är inte tänkt som en annons utan nu lämnar jag det här! skiter i att jag inte är 18 jag vägrar åka mer 125a nu

När den går är det kul men de gör den ju inte alltid så nu jävlar får det vara nog, ska å köpa en r6 model nyare nu:)

Som ni säkert alla vet så har ju jag ganska mycket trim på min motorcykel, trimmet aa dom mer effektfulla delarna har inte rullat längre än 100 mil så det är ju ganska nytt:)

ni kan själva se på skrivbordet vad jag har för saker!

kommer snart komma upp länk till annons delen, bilder kommer upp när jag tagit mig hem:( mitt skrivbord kommer fyllas på med delar jag har liggandes som ska säljas också, hela cykeln säljs inte men jag har nästan en cykel i delar :)

MVH Alexander

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
RS "Alex" skrev:
Nu har jag tröttnat på att åka 125a [det finns visa skäl]

Det är inte tänkt som en annons utan nu lämnar jag det här! skiter i att jag inte är 18 jag vägrar åka mer 125a nu

När den går är det kul men de gör den ju inte alltid så nu jävlar får det vara nog, ska å köpa en r6 model nyare nu:)

Som ni säkert alla vet så har ju jag ganska mycket trim på min motorcykel, trimmet aa dom mer effektfulla delarna har inte rullat längre än 100 mil så det är ju ganska nytt:)

ni kan själva se på skrivbordet vad jag har för saker!

kommer snart komma upp länk till annons delen, bilder kommer upp när jag tagit mig hem:( mitt skrivbord kommer fyllas på med delar jag har liggandes som ska säljas också, hela cykeln säljs inte men jag har nästan en cykel i delar :)

MVH Alexander

Går den fortfarande? :confused:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
AndersJohansson skrev:
Går den fortfarande? :confused:

nix, den blev alldeles för trimmad , ej trevlig att köra! var faktiskt rädd när jag körde.

cykeln kommer återställas till helt orginal och alla andra delar ska säljas

tips titta länk/mitt skriv bord för jag har mycket delar sen

edit : 38mm förgasare å 200 munstycke men den gick för tunt, 4% olja också

Last edited:

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
RS "Alex" skrev:
nix, den blev alldeles för trimmad , ej trevlig att köra! var faktiskt rädd när jag körde.

cykeln kommer återställas till helt orginal och alla andra delar ska säljas

tips titta länk/mitt skriv bord för jag har mycket delar sen

edit : 38mm förgasare å 200 munstycke men den gick för tunt, 4% olja också

Okeej...
Låter itne sådär jätte kul, men är en R6:a ett mycket bättre alternativ då? :3freak

Eller var det chassi/ fjädrings som inte pallade med det?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
AndersJohansson skrev:
Okeej...
Låter itne sådär jätte kul, men är en R6:a ett mycket bättre alternativ då? :3freak

Eller var det chassi/ fjädrings som inte pallade med det?

r6 - 00 aldrig mer 2 takt

det var motor karaktär m.m.

åter kommer i kväll med vilka delar jag har, ska i väg nu

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Lider med dig, du som kämpade med alla delar och grejer :(

Fyfan, hoppas allt ordnar sig :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
AndersJohansson skrev:
Är du hemma redan eller? :va

åkte hit ill norrköping för att besöka en tjej som jag är hemma hos nu, cykeln den står hemma hos någon längs vägen. Tror vi skulle hämta den i kväll med hjälp av hennes föräldrar sen hur jag ska få hem den till karlstad det tar vi sen:(

Med 3 tidigare bärgningar så känns det inte som om jag vill utnytja försäkringsbolaget, men har fan knapt fått någon hjälå av dom , hittils inte fått några pengar för dom 2 senaste gångerna, ne vi arbetar på det säger dom

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
RS "Alex" skrev:
åkte hit ill norrköping för att besöka en tjej som jag är hemma hos nu, cykeln den står hemma hos någon längs vägen. Tror vi skulle hämta den i kväll med hjälp av hennes föräldrar sen hur jag ska få hem den till karlstad det tar vi sen:(

Med 3 tidigare bärgningar så känns det inte som om jag vill utnytja försäkringsbolaget, men har fan knapt fått någon hjälå av dom , hittils inte fått några pengar för dom 2 senaste gångerna, ne vi arbetar på det säger dom

:huvet

Jobbigt, vad är det som hänt med den då?
Skurit eller? :huvet

Inte lätt, hoppas det löser sig så smidigt som möjligt!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
RS "Alex" skrev:

du får se till att tanka nästa ggn.. :tummenupp
mina fördommar mot RS blir inte precis bättre när du berättar dina erfarenheter.. :3freak

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
philsson skrev:
mina fördommar mot RS blir inte precis bättre när du berättar dina erfarenheter.. :3freak

Hans är typ trimmad. Finns ju folk som byter byter kolv EN gång under 20 000 km.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
H4 skrev:
Hans är typ trimmad. Finns ju folk som byter byter kolv EN gång under 20 000 km.
Jo det är tyvär så att de hojar med mest effektutag har lättast för att rasa. :( undra hur de kommer sluta med min RGV.. ska byta kolvar i vinter för säkerhetsskull.. har fortfarande 400 mil kvar till kolvbytet men de kanske är bäst att ta det ändå. passa på och ta lite lager mm..

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
philsson skrev:
Jo det är tyvär så att de hojar med mest effektutag har lättast för att rasa. :( undra hur de kommer sluta med min RGV.. ska byta kolvar i vinter för säkerhetsskull.. har fortfarande 400 mil kvar till kolvbytet men de kanske är bäst att ta det ändå. passa på och ta lite lager mm..

Jao, bara bestyckningen är rätt - inte buskörd när den är kall så klarar den lätt sina 16 000 km utan kolvbyte (aprilia rekommenderar kolvbyte vid 16 000 km)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
philsson skrev:

:confused: :confused: tanka?

RS är nog inge fel på bara man är försikig och inte går över gränsen :tummenupp

edit massa delar så titta mitt skrivbord!

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
H4 skrev:
Jao, bara bestyckningen är rätt - inte buskörd när den är kall så klarar den lätt sina 16 000 km utan kolvbyte (aprilia rekommenderar kolvbyte vid 16 000 km)
är 1600 mil på RGVn också faktiskt vid gatkörning. annars 500. Men den har gått på bana så jag vet inte när senast kolvbyte var och hur länge/om den gick på bana efter det så det är bra med ett kolvbyte i vilket fall.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
philsson skrev:
är 1600 mil på RGVn också faktiskt vid gatkörning. annars 500. Men den har gått på bana så jag vet inte när senast kolvbyte var och hur länge/om den gick på bana efter det så det är bra med ett kolvbyte i vilket fall.

Du kan alltid titta hur det ser ut. Fixat ventilerna?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
H4 skrev:
Du kan alltid titta hur det ser ut. Fixat ventilerna?
Tänkte faktiskt titta till ventilerna idag. Risken är att jag har monterat dem på fel håll 180 grader fel så att de är mer i vägen än vad de ska vara och inte öppnar/försvinner helt. Men sen öppnar de för sent också. har hittat någon vakumstyrning till det systemet tänkt kolla på det också. Får bli att dra ut och meka nu. Fint väder är det också!. :tummenupp

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
RS "Alex" skrev:
:confused: :confused: tanka?

RS är nog inge fel på bara man är försikig och inte går över gränsen :tummenupp

edit massa delar så titta mitt skrivbord!

Vad är det som hänt då, lager ras eller?

BTW om du är intresserad så harju jag en RS ostrypt med nya lager, packningar och packboxar. Ostrypt inge mer. Byta? :rolleyes:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
AndersJohansson skrev:
Vad är det som hänt då, lager ras eller?

BTW om du är intresserad så harju jag en RS ostrypt med nya lager, packningar och packboxar. Ostrypt inge mer. Byta? :rolleyes:

nej den har som sagt fått försnålt med soppa, något höjd avgaskanal och avgasporten öppen och filter med bra flöden gjorde visst så den ville ha mycket soppa :hihi

vitt stift, smälde i det störta jag hade å lager nålen uppe till max och 70 munstycke på lågfart men de räkte inter jo 4% olja också, nej jag har pajat kolv/ cylinder alltså:(

men är så jävla trött på det så nu blir det mellan, alldrig mer 2 takt

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...