SolitudE
R.I.P Brorsan!
Fyfan vad synd jag tycker om dig!
Hoppas det löser sig.
Hoppas det löser sig.
SolitudE skrev:Fyfan vad synd jag tycker om dig!
Hoppas det löser sig.
RS "Alex" skrev:det gör det inte jag ger upp, nu kommer sakerna säljas cykeln kommer renoveras och återställas till orginal , dock några förbätringar sen säljas
är trött på det nu, nu blir det stor cykel 4 taktare
coolrob skrev:jag förstår dig man blir riktigt trött på grejor som inte fungerar
men själv har jag ju inte så trimmat så ja chillar tills man blir 18 nästa år och köper en cbr 600 förhoppningsvis om cash finns
lycka till
RS "Alex" skrev:nej den har som sagt fått försnålt med soppa, något höjd avgaskanal och avgasporten öppen och filter med bra flöden gjorde visst så den ville ha mycket soppa
vitt stift, smälde i det störta jag hade å lager nålen uppe till max och 70 munstycke på lågfart men de räkte inter jo 4% olja också, nej jag har pajat kolv/ cylinder alltså
men är så jävla trött på det så nu blir det mellan, alldrig mer 2 takt
DJM skrev:ehh, du vet att desto mer olja desto magrare blir blandingen? hoppas du vet de.
Itacha75 skrev:Welcome to my world! Skall dock vänta tills jag blivit 18. Lite rädd om kortet *host*.
RS "Alex" skrev:försök gärna utvecka det där lite, humm skulle jag köra på 1% eller?
du menar förhållande luft/bränsle olja eller?
edit ser inget kul längre så jag återställer den till orginal bestyckar den lite fett å säljer, först ska en renovering ordnas
RS "Alex" skrev:vad menar du?
Itacha75 skrev:Att jag var less på moppen före dig. Nä, men menade att jag också har varit jävligt less på att puttra fram på en tvåtaktare som gillar att braka ihop och går väldigt segt. Har inte kört med min sen innan jag åkte till Cypern (28:e Juni typ). Ska också sälja och köpa storare moppe.
Svanen skrev:Han menar nog att bensinblandningen blir magrare pga av att du har 4% olja.
Du skulle alltså kunna skippa dom 1.5% extra oljeandelarna och få bensin på dom istället..
Jag ska bli kärnfysiker, eller nåt..
Jag har säkert helt fel men det kändes såå rätt!
stoooffe skrev:Synd om dig! Hoppas du hittar en ny fin hoj nu då!
Edit: Jag har mejlat dig!
RS "Alex" skrev:skulle jag tro något så fungerar ju en fuge pga vacum å det blir lättare för motorn att suga luft än besin/oljan när man blandat mer för det blir mer seg flytande, sen vet inte jag om du DJM tog ställning till att jag faktiskt har kopplat bort olje tanken också om du nu har annan teori
RS "Alex" skrev:till er som skickat PM ge det en ny chans min inbox blev full
RS "Alex" skrev:skulle jag tro något så fungerar ju en fuge pga vacum å det blir lättare för motorn att suga luft än besin/oljan när man blandat mer för det blir mer seg flytande, sen vet inte jag om du DJM tog ställning till att jag faktiskt har kopplat bort olje tanken också om du nu har annan teori
DJM skrev:då är det ännu viktigare att du bestyckar rätt. Desto mer olja i soppan, detso magrare blir blandingen. Så det är ingen ide att blanda i mer olja än vad som behövs, blir bara sämre.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|