Nu blir det slut på 125 åka, cykeln säljs i delar

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
SolitudE skrev:
Fyfan vad synd jag tycker om dig!

Hoppas det löser sig.

det gör det inte jag ger upp, nu kommer sakerna säljas cykeln kommer renoveras och återställas till orginal , dock några förbätringar sen säljas :tummenupp

är trött på det nu, nu blir det stor cykel 4 taktare :fatta!

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
RS "Alex" skrev:
det gör det inte jag ger upp, nu kommer sakerna säljas cykeln kommer renoveras och återställas till orginal , dock några förbätringar sen säljas :tummenupp

är trött på det nu, nu blir det stor cykel 4 taktare :fatta!

jag förstår dig man blir riktigt trött på grejor som inte fungerar :huvet
men själv har jag ju inte så trimmat så ja chillar tills man blir 18 nästa år och köper en cbr 600 förhoppningsvis om cash finns :banana

lycka till

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
coolrob skrev:
jag förstår dig man blir riktigt trött på grejor som inte fungerar :huvet
men själv har jag ju inte så trimmat så ja chillar tills man blir 18 nästa år och köper en cbr 600 förhoppningsvis om cash finns :banana

lycka till

men för er med aprilia så är ju det här guld läge för att ordna delar :tummenupp blandannt koplet kåpsett, orginal kåpor :tummenupp

ja jag är trött på det, dels för jag vill åka fortare men det går inte och att det inte håller :död :död

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
RS "Alex" skrev:
nej den har som sagt fått försnålt med soppa, något höjd avgaskanal och avgasporten öppen och filter med bra flöden gjorde visst så den ville ha mycket soppa :hihi

vitt stift, smälde i det störta jag hade å lager nålen uppe till max och 70 munstycke på lågfart men de räkte inter jo 4% olja också, nej jag har pajat kolv/ cylinder alltså:(

men är så jävla trött på det så nu blir det mellan, alldrig mer 2 takt

ehh, du vet att desto mer olja desto magrare blir blandingen? hoppas du vet de.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DJM skrev:
ehh, du vet att desto mer olja desto magrare blir blandingen? hoppas du vet de.

försök gärna utvecka det där lite, humm skulle jag köra på 1% eller? :tummenupp :hihi

du menar förhållande luft/bränsle olja eller?

edit ser inget kul längre så jag återställer den till orginal bestyckar den lite fett å säljer, först ska en renovering ordnas :tummenupp

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Welcome to my world! Skall dock vänta tills jag blivit 18. Lite rädd om kortet *host*. :pannkyss

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
RS "Alex" skrev:
försök gärna utvecka det där lite, humm skulle jag köra på 1% eller? :tummenupp :hihi

du menar förhållande luft/bränsle olja eller?

edit ser inget kul längre så jag återställer den till orginal bestyckar den lite fett å säljer, först ska en renovering ordnas :tummenupp

Han menar nog att bensinblandningen blir magrare pga av att du har 4% olja.
Du skulle alltså kunna skippa dom 1.5% extra oljeandelarna och få bensin på dom istället..
Jag ska bli kärnfysiker, eller nåt.. :rolleyes:
Jag har säkert helt fel men det kändes såå rätt!

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
RS "Alex" skrev:

Att jag var less på moppen före dig. :FU Nä, men menade att jag också har varit jävligt less på att puttra fram på en tvåtaktare som gillar att braka ihop och går väldigt segt. Har inte kört med min sen innan jag åkte till Cypern (28:e Juni typ). Ska också sälja och köpa storare moppe. :tummenupp

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Itacha75 skrev:
Att jag var less på moppen före dig. :FU Nä, men menade att jag också har varit jävligt less på att puttra fram på en tvåtaktare som gillar att braka ihop och går väldigt segt. Har inte kört med min sen innan jag åkte till Cypern (28:e Juni typ). Ska också sälja och köpa storare moppe. :tummenupp

ok, storare :3freak :hihi har full förståelse, köpte min aprilia i avsikt för att jag var trött på allt meckande, har haft 3 cyklar innan

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Svanen skrev:
Han menar nog att bensinblandningen blir magrare pga av att du har 4% olja.
Du skulle alltså kunna skippa dom 1.5% extra oljeandelarna och få bensin på dom istället..
Jag ska bli kärnfysiker, eller nåt.. :rolleyes:
Jag har säkert helt fel men det kändes såå rätt!

skulle jag tro något så fungerar ju en fuge pga vacum å det blir lättare för motorn att suga luft än besin/oljan när man blandat mer för det blir mer seg flytande, sen vet inte jag om du DJM tog ställning till att jag faktiskt har kopplat bort olje tanken också :tummenupp om du nu har annan teori

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
RS "Alex" skrev:
skulle jag tro något så fungerar ju en fuge pga vacum å det blir lättare för motorn att suga luft än besin/oljan när man blandat mer för det blir mer seg flytande, sen vet inte jag om du DJM tog ställning till att jag faktiskt har kopplat bort olje tanken också :tummenupp om du nu har annan teori

Jag har ingen aning, jag snackar bara skit och spekulerar.. :hihi

Edit: Nu fattade jag exakt vad du menar!
Men du ville ju att den skulle ha mindre luft, då vore det vell bättre med mindre olja t.ex. 2-2.5%, dvs tunnare bränsle och lite lättare att dra in bensin i jämnförelse med luft. Jämnfört med hur det var innan med 4% oljeblandning då.. :va

Last edited:

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
fan vad trist din hoj har fan inte gått så bra skurigt 3 gånger hehe slår ju nästan mitt man ska kanske inte trimma sin 2-taktare :va

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
RS "Alex" skrev:

då är det ännu viktigare att du bestyckar rätt. Desto mer olja i soppan, detso magrare blir blandingen. Så det är ingen ide att blanda i mer olja än vad som behövs, blir bara sämre.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
DJM skrev:
då är det ännu viktigare att du bestyckar rätt. Desto mer olja i soppan, detso magrare blir blandingen. Så det är ingen ide att blanda i mer olja än vad som behövs, blir bara sämre.

jag körde på 4% så är det och fle bestyckad det var den inte, men nu när den pajade så hade den gått för tunt, jo jag vet om bestyckning

sen känns det ännu jävligare för det var 38mm och 200 munstycken men det räkte inte nu då:(

lassa kongo:

Om man sätter på en pipa eller byter snågra småsaker funkar säkert om man monterar big bore kit också, bara man inte gör allt :tummenupp

har mer än 3 haverier bakom mig med mer än 10 år på 2 hjul och alltid 2 takt :3freak

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras