Nu blir jag lite cepe.. (hjälp behövs)

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Ort
karlshamn
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
Hej,

körde upp till farfar idag för att skulle kolla pluggen i giannellit, man tar väck alla rostiga skruvar o sånt, jag va ju väldigt energisk eftersom jag vill ha väck den.

Men va händer när vi tar veck av avgassystemet, den stora besvikelsen kommer, ingen plugg i mynningen o mina drömmar om trimmning och det går i kras, tanken slog mig att pluggen kanske sitter i mitten av kröken, jag har ju ingen lust att kapa det.

Men då kom jag på att jag hade läst nånstans om en kille som hade en ostrypt dtr som gick runt 110 med ett dåligt axx, då pillade han lite på avgasporten o då gick den plötsligt i 140 med ett gött axx.

Kan det va den som spökar på min med, vikka skruvar är det jag ska skruva på isf. Tack på förhand:)
 

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Laholm
Hoj
DT125R SM
Vilken årsmodell har du? För på min 05a är även strypt elektronskt. Kan fixa bild på vilken sladd det är du ska jorda för att den ska varva bättre.
 

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Ort
karlshamn
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
Och hur gör jag det?? Asså fattar verkligen inte vart man ska skruva någonstans, + är det någon annan som har en dtr med giannelli, satt pluggen i mynningen lr?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
alltså det sitter väl inte gianelli orginal? så en gissnig är att röret är avstrypt
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Och hur gör jag det?? Asså fattar verkligen inte vart man ska skruva någonstans, + är det någon annan som har en dtr med giannelli, satt pluggen i mynningen lr?

Gasa upp till lite över 7k rpm
stäng av
plocka av avgasröret
kolla om YPVSen blockar något eller inte
 

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Ort
karlshamn
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
ok, hur låser jag den, läste i förra inlägg att man skulle skruva på skruven 180 grader medurs, detta gjorde inte ett piss på min, hur låser man Ypvs då??
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3215202 Ändrar du avgasporten till helt öppet läge kommer den bli ganska slö på låga varv.....
jo men varför ska du ha bottenvrid på en 2-t?
skit samma, ta av kröken och känn/kolla så den är öppen sen hittar du på nått bra sett att hålla den i den positionen..

lägg in en liten plastbit som bara håller den stumm... men glöm för fan inte att rycka sladden till ypvs motorn så inte den brinner upp.
 

superpeppe

The one and only
Gick med
28 Sep 2006
Ort
karlshamn
Hoj
En orange, och det är inte ktm!
okej emcom, så om jag har fattat detta rätt så ska jag ta av röret, känna om den är helt öppen, när den är öppen så blir det att sätta in nått i cylindern, mellan röret o cylinder loppet sen dra sladden te ypvs:n?
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top